اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۲۳۸

سرنوشت قلعه پرتغالی‌ها پس از 20 سال

بندرعباس| معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان از آغاز مرمت قلعه پرتغالی‌ها پس از ۲۰ سال خبر داد. عباس نوروزی اظهار کرد: پس از ۲۰ سال پیگیری و توافق به‌عمل‌آمده با شرکت معدن سرخ، سوله‌ای که در حریم قلعه پرتغالی‌ها قرار داشت، برداشته شد. وی با بیان اینکه با برداشت این سوله هزار مترمربع از نمای ضلع شرقی این قلعه آزاد شد، افزود: در این مرحله از مرمت، دوخت و دوز ترک‌ها، جایگزینی سنگ‌های فرسوده و آواربرداری انجام می‌شود. معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان خاطرنشان کرد: در این مرحله یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. استعمارگران پرتغالی پس از به اشغال درآوردن بخش‌هایی از جزایر خلیج فارس، قلعه‌هایی ساختند که امروز بخشی از آنها پا برجا است. در میان این مجموعه قلعه در جنوب ایران، قلعه‌های پرتغالی در هرمز، قشم و چابهار از بقیه معروف‌تر هستند.

ایجاد سالانه ۴۳ هزار شغل در هرمزگان

بندرعباس| مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری هرمزگان گفت: استان هرمزگان در بخش سرمایه‌گذاری مشکلی ندارد و سالانه ۴۳ هزار شغل ایجاد می‌کند . مسعود هندیان دیروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان در بخش سرمایه‌گذاری مشکلی ندارد و جزو استان‌های پیشرو در سرمایه‌گذاری در سطح کشور است. خوشبختانه شرایط استان بسیار عالی است و از لحاظ اشتغال مشکلی نداریم و سرمایه‌گذاری‌ها نیز افزایش یافته است. مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری هرمزگان تاکید کرد: مشکلی که وجود دارد، در بخش رسیدگی به مشکلات کارگران و اتحادیه‌هاست که متاسفانه این اتحادیه‌ها در استان زیاد فعال نیستند و ۱۱ اتحادیه وجود دارد که باید افزایش یابند.

اجرای موسیقی محلی عشایر در ایستگاه‌های مترو

تهران| مدیرکل روستایی استانداری تهران از اجرای موسیقی بومی و محلی عشایر استان تهران در ایستگاه‌های مترو و فرهنگسراهای منتخب خبر داد.

معصومه پرندوار مدیرکل روستایی استانداری تهران اظهار کرد: چهارمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در قالب چهار بخش اصلی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، کسب‌وکارهای نوین و استارتاپ‌ها، ورزش‌های بومی و  آیین موسیقی‌های محلی و بخش کودک و روستا برگزار می‌شود. وی ادامه داد: استان تهران استان اقوام است بر این اساس در نمایشگاه امسال با تغییر رویکرد و سیاست تجاری‌سازی روستاها از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها بهره می‌گیریم. به گفته پرندوار با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد تا برنامه مراسم آیینی و موسیقی بومی و محلی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران از روز شنبه 19 مرداد از ساعت 9:30 صبح تا 16 عصر و در فرهنگسراهای منتخب از ساعت 18:30 تا 21 اجرا شود.

۱۳۸۵ یتیم فاقد مسکن در گیلان

رشت| مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه هزار و ۳۸۵ یتیم تحت پوشش این نهاد فاقد مسکن هستند، گفت: ۸۵ واحد مسکونی برای ایتام و محسنین ساخته شده و ۱۸۰ واحد نیز در دست ساخت است. عباس اهرابی دیروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه تنها نیاز ایتام و فرزندان محسنین مالی نیست بلکه آنها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مشاوره نیز نیازهایی دارند که باید به آن توجه شود، افزود: در مجموع ۸۱۸۴ یتیم و فرزند محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان هستند که توسط ۱۹ هزار و ۵۷۵ حامی، حمایت‌های لازم از آنها می‌شود. اوگفت: در سه‌ماهه نخست امسال حامیان و نیکوکاران بیش از هفت میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان به ایتام و محسنین کمک شده است.

 

ارسال نظر