اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۰۱:۲۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۹۶۶

افزایش صادرات تعاونی‌های خراسان رضوی

مشهد|مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۶ هزار و ۹۲۰ تعاونی فعال با چهار میلیون و ۷۶۲ هزار و ۶۶۳ عضو در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

اسماعیل سلطان خواه با بیان اینکه زعفران، محصولات پلاستیکی، کنسروجات و «وش» پنبه از جمله صادرات این استان است، افزود: این محصولات به کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق و ترکیه صادر شده است. وی اظهار داشت: امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «رونق تولید» نامگذاری شده است تعاونی‌ها به صورت بنگاه‌های خرد و متوسط می‌توانند در ردیف پایه‌های اصلی و اجرایی اقتصاد مقاومتی در خدمت توسعه اشتغال، تولید و صادرات قرار گیرند. مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعاونی‌های این استان از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ میلیون دلار انواع محصولات و تولیدات خود را به کشورهای مختلف صادر کردند که این مقدار در مدت مشابه پارسال ۹ میلیون دلار بود.

کسب تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی

اصفهان|در هشتمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران، روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان تندیس زرین دریافت کرد. در جریان برگزاری هشتمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، مدیران و صاحبنظران روابط عمومی کشور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، از روابط عمومی‌های برتر کشور با اهدای تندیس بلورین، سیمین و زرین تقدیر به عمل آمد. پس از اعلام بیانیه هیات داوران، روابط عمومی ذوب آهن که در ارزیابی‌های صورت گرفته بالاترین امتیاز ارزیابی را کسب کرده بود، به عنوان روابط عمومی سرآمد (تثبیت سرآمدی) معرفی شد و تندیس زرین دریافت کرد.

رفع گلوگاه‌های اقتصادی با تکیه بر دانش داخل

اصفهان|وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در غرفه ذوب آهن اصفها ن در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از آخرین دستاوردها و نیازهای بومی‌سازی این شرکت مطلع شدند .  رضا رحمانی در این بازدید گفت: این یک فرصت استثنایی برای صنایع است تا با شرکت در این نمایشگاه نیازهای خود را با شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها مطرح و در زمینه ساخت و بومی‌سازی آن اقدام لازم را به عمل آورند . وی خاطرنشان ساخت: تمامی نمایشگاه‌ها تاکنون عرضه محور و توانمندی‌ها به نمایش گذاشته می‌شد ولی این نمایشگاه تقاضا محور و براساس نیازها است .

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به این موضوع که با ساخت قطعات مورد نیاز و بومی‌سازی آن از خروج ارز جلوگیری خواهد شد گفت: تاکنون 22 درصد در زمینه بومی‌سازی صرفه جویی ارزی داشتیم .

برنامه دولت در مهریز حمایت از بخش خصوصی است

یزد|فرماندار مهریز گفت: رونق تولید در راستای ایجاد اشتغال مولد و مفید با حمایت از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی از جمله محور برنامه‌های دولت است، مسوولان باید زمینه این شرایط را با همکاری هم در منطقه فراهم کنند.

رضا زارع‌زاده مهریزی دیروز در بررسی وضعیت تعدادی از واحدهای تولیدی شهرستان افزود: رونق تولید با حمایت مادی و معنوی از تولید‌کنندگان داخلی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با همدلی برای اجرای توصیه‌های مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت در راستای اقتصاد  مقاومتی فعالیت دارند.

فرماندار مهریز بیان داشت: اگر رونق تولید تحقق یابد، بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی که به خاطر بیکاری حاصل شده است به تدریج از بین می‌رود.

 

 

ارسال نظر