اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۰:۲۷:۰۵
کد خبر: ۱۴۸۷۸۲

توزیع 40 هزار حلقه لاستیک در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد| سرپرست سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: از تیرماه سال 97 تاکنون 30 هزار و 690 حلقه لاستیک وارداتی و 10 هزار و 67 حلقه لاستیک داخلی بین کامیون‌داران استان توزیع شده است.  محمدکاظم منزوی ظهر دیروز در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری گفت: یک هیات چند نفره روند از تولید تا توزیع شکر در استان را بررسی کرده تا در صورت مشاهده تخلف مراتب به اداره‌کل تعزیرات حکومتی اعلام شود. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: از 53 قلم کالای اساسی مردم که در استان طی دو ماه گذشته بررسی شدند تنها قیمت 6 قلم کالا افزایش داشته است. وی ادامه داد: از تیرماه سال 97 تاکنون تعداد 30 هزار و 690 حلقه لاستیک وارداتی و 10 هزار و 67 حلقه لاستیک داخلی در بین کامیون‌داران چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

25 هزار تن محصول زیتون در قزوین تولید می‌شود

قزوین| براساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده امسال بیش از ۲۵ هزار تن محصول زیتون از باغ‌های استان قزوین برداشت می‌شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین دیروز در همایش زنجیره ارزش زیتون که با حضور کارشناسان دفتر معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و تولید‌کنندگان برتر زیتون قزوین در مجموعه باغستان برگزار شد، افزود: در حال حاضر ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های استان زیر کشت محصول زیتون قرار دارد که از این میزان ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار بارده و ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار نیز نهال است. مجید اسماعیلی اظهار داشت:   در حال حاضر ۴۵ روستا با سه هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار در منطقه طارم سفلی محصول زیتون را کشت می‌کنند.

تلاش برای رشد و توسعه شهر

فردیس| مسعود نجفی در آیین معارفه سرپرست شهرداری فردیس که در دفتر شهردار برگزار شد، ضمن تقدیر از اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر فردیس به وی  اظهار کرد: امیدوارم بتوانم با همکاری دیگر همکارانم در شهرداری فردیس در راستای توسعه این شهر اقدام کنم. سرپرست شهرداری فردیس با بیان اینکه وحدت و همدلی در توسعه شهر تاثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: در راستای افزایش و حفظ این وحدت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود و تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را در خدمت‌رسانی به شهروندان ارایه کنیم.

مهار پیاپی چهار حادثه کلکتور فاضلاب

اصفهان| مدیر آب و فاضلاب منطقه 4 اصفهان با توجه به مهار پیاپی حادثه شبکه فاضلاب در این منطقه گفت: درسه ماه اول سال جاری، حوادث شبکه فاضلاب کنار گذر اتوبان شهید چمران، خیابان لاله، اوحدی و عطار در اسرع وقت مهار شد. سید محمد حسین صالح دلیل وقوع این حوادث را فرسودگی شبکه فاضلاب دانست و عنوان کرد: قدمت شبکه فاضلاب در منطقه به بیش از 40 سال می‌رسد و خوردگی ناشی از فرسودگی شبکه باعث بروز حادثه شد.  وی  گفت: در ماه‌های اخیر که بارندگی قابل توجهی صورت گرفت متاسفانه آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌ها به شبکه فاضلاب هدایت شدند که این امر شوک هیدرولیکی به شبکه وارد کرد و حوادثی را رقم زد.

کاهش مصرف سرانه آب شرب   اصفهان

اصفهان|  در حال حاضر سرانه مصرف آب شرب در بخش خانگی در اصفهان 149 لیتر است در حالی که هم‌اکنون این رقم در کشور به‌طور میانگین حدود 157 لیتر است. سید اکبر بنی طباء در پاسخ برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای در خصوص اینکه، 4 کلان‌شهر از جمله اصفهان رکورددار مصرف آب شرب در کشور هستند، گفت: استان اصفهان در منطقه گرم وخشک قرار دارد به‌طوری‌که میزان بارش در این استان 50 درصد متوسط بارندگی در کشور است و بعضا در فصل تابستان دمای هوا به حدود 40 درجه می‌رسد ولی مصرف بهینه باعث دسترسی پایدار مردم به آب شرب در اصفهان شده است

حذف قبوض کاغذی گاز در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد|  طرح حذف قبوض کاغذی گاز در خراسان رضوی به صورت آزمایشی در شهرستان بردسکن آغاز شد. مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی دیروز با بیان این مطلب گفت: طرح حذف قبوض کاغذی با هدف تحقق میزالکترونیک و تحول دیجیتال در ارایه خدمات مطلوب شرکت گاز به مشترکان با نگاه به چشم‌انداز افق ۱۴۰۳ این شرکت انجام می‌شود. حسن افتخاری با اشاره به آغاز آزمایشی این طرح در شهرستان بردسکن افزود: مشترکان گاز طبیعی برای ثبت نام شماره همراه دریافت‌کننده قبض می‌توانند شماره‌ اشتراک و تلفن ‌ثابت خود را به ‌شماره ۱۰۰۰۳۷۰۷۴ به‌صورت «شماره اشتراک*شماره تلفن» پیامک کنند. او ادامه داد: طرح حذف قبوض کاغذی گاز پس از طی دوره آزمایشی در شهرستان بردسکن و رفع نواقص احتمالی، به صورت یکپارچه در سراسر استان خراسان رضوی اجرا خواهد شد. وی اضافه کرد: تلاش برای حفظ محیط زیست، توسعه خدمات الکترونیک، ارتباط دوسویه با مشترکان و ارتقاء سطح خدمات و بهره‌مندی از فناوری‌های نو از اهداف اجرای این طرح به‌شمار می‌رود.

 

ارسال نظر