اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۶۰۲

تقدیر از اقدامات پیشگیرانه در بخش مدیریت سیلاب

ساری| یخکشی در جمع مدیران و کارشناسان بخش مهندسی رودخانه استان، با اشاره به حجم سیلاب مهرماه غرب استان و فروردین‌ماه شرق استان گفت: اقدامات خیلی خوبی پس از سیلاب غرب مازندران و سیلاب اخیر در بخش مرکزی و شرق استان، برای ایمن‌سازی شهرها و روستاها و ساماندهی رودخانه‌ها انجام شده که این اقدامات گرچه قابل تقدیر است، اما با نقطه تعالی هنوز فاصله داریم.  مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران  افزود: ما در بحث مدیریت سیلاب از کمک و همراهی همه دستگاه‌ها چه در حوزه قضایی و چه در حوزه اجرایی برخوردار بودیم و این شرایط برای همه ما یک فرصت است که بتوانیم انفال عمومی را در این بخش حفظ و سیلاب‌های بعدی را نیز مدیریت بهتری کنیم.

نظام مشارکت تسریع‌کننده اهداف استراتژیک است

ساری| مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران در نشست با اعضای نظام مشارکت کارکنان این شرکت بر جایگاه ویژه نظام مشارکت در سازمان‌ها اشاره و بر ضرورت ارتقای جایگاه نظام مشارکت تاکید و توجه ویژه به این واحد سازمانی را باعث افزایش بهره وری و کارایی و هموار کردن مسیر تحقق اهداف سازمانی برشمرد. جعفر احمدپور در این نشست بر اهمیت نظام مشارکت و پیشنهادات و لزوم توجه ویژه به حوزه مشارکت تاکید کرد و گفت: مدیران سازمان‌ها در همه حال نیازمند نظرها و پیشنهادات همکاران بوده و این مساله باید مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ چرا که با اهمیت بر این موضوع، می‌توان میزان همکاری کارکنان در تصمیم‌گیری سازمانی را افزایش داد. مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران افزود: برای موفقیت سازمانی باید به صورت سیستماتیک عمل کرد به این معنا که همه کارکنان باید خود را در سرنوشت سازمان خویش سهیم دانسته و در قبال آن احساس مسوولیت کنند، تنها در این صورت است که شاهد توسعه و پیشرفت سازمانی خواهیم بود.

برگزاری 47 دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان

ساری| محمدحسن دادخواه رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت: یکی از اهداف مهم آموزش در سازمان‌های مختلف، رشد و توسعه متوازن در ابعاد گوناگون آن سازمان به خصوص از بعد توسعه نیروی انسانی است، از همین رو مهم‌ترین سرمایه هر سازمان و عامل تحقق و پیشرفت اهداف آن، افرادی هستند که در آن سازمان کار می‌کنند.به همین منظور اشاعه دانش نوین و افزایش سطوح علمی و مهارتی در تصمیم‌گیری و رفتارهای مطلوب‌تر در کار برای کارکنان و سرپرستان سازمان امری الزامی است.در واقع آموزش، فرآیندی است که رفتار کارکنان و سرپرستان را در کار از طریق به کارگیری اصول یادگیری تغییر می‌دهد و این رفتار معمولا بر دانش یا اطلاعات علمی، بینش یا اعتقادات و مهارت‌ها یا فعالیت‌ها تاکید دارد.

طغیان کرم غوزه در مزارع پنبه گلستان

گرگان|مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: امسال جمعیت بسیار زیادی از کرم غوزه در مزارع پنبه استان گلستان وجود دارد و به گفته کارشناسان این میزان آفت پنبه در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. کیانوش حق‌نما اظهار کرد: امسال با توجه به قیمت پنبه و همچنین شرایط آب و هوایی مناسب، ۱۹ هزار هکتار از اراضی استان گلستان زیر کشت پنبه رفت که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. او گفت: برای مقابله با این آفت استفاده از تله‌های فرمونی و نوری، زنبور تریکوگراما، زنبور براکو، سموم بی‌تی و غیره در دستور کار قرار گرفت.

 

ارسال نظر