تقویت مناسبات در سایه ورود کالای کشورهای منطقه CIS

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۵۹
تقویت مناسبات در سایه ورود کالای کشورهای منطقه CIS

سیستان و بلوچستان|

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: با ورود کالاهای کشور ترکمنستان به بندر چابهار، بندر چابهار می‌تواند به عنوان دروازه ورود کالاهای کشورهای منطقه CIS و بازارهای جهانی مطرح شود. به گزارش ایسنا بهروز آقایی افزود: بارگیری محموله کود شیمیایی ترانزیتی از کشور ترکمنستان به مقصد هندوستان صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه این اتفاق بر اهمیت این بندر جهت ایفای نقش مثبت در کریدور ترانزیتی شمال-جنوب صحه گذاشته است، گفت: ارسال محموله‌های ترانزیتی از بندر چابهار به سایر بنادر جهان می‌تواند به تقویت همکاری‌های دو و چند جانبه بین ایران و سایر کشورهای منطقه بیفزاید. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: بندر چابهار می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده، نسبت به توسعه حمل و نقل و کریدورهای ترانزیتی، دسترسی موثر کشورهای CIS به بازارهای جهانی را از طریق کوتاه‌ترین و امن‌ترین مسیرها فراهم کند.

وی تأکید کرد: رشد ٣٤٤ درصدی آمار کالاهای ترانزیت شده از طریق بندر شهید کلانتری چابهار در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز نشان می‌دهد این بندر جایگاه خود را در چهارراه ترانزیت منطقه‌ای به دست آورده و با سرعت در حال افزایش است.

 

ارسال نظر