اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۱۷۰

خوش‌بینی فعالان خودرو به کاهش قیمت در بازار

مشهد| رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد گفت: با توجه به رکودی که حدود یک‌ماه است در بازار حاکم شده، قیمت‌ها اندکی کاهش پیدا کرده و ما خوش‌بین هستیم که قیمت‌ها ثبات پیدا کند. حمیدرضا حیدری درباره میزان عرضه و تقاضا در بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا برای خرید خودرو کاهش یافته در حالی که فروشندگان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده‌اند و تداوم این روند موجب کاهش قیمت‌ها خواهد شد. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد درباره خودروهای ناقص و تکمیل نشده کارخانه‌های خودروسازی در کشور خاطرنشان کرد: دو عاملی که موجب شد متقاضی خودرو را گران بخرد در درجه اول عدم عرضه خودرو و در درجه دوم سوءاستفاده خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو بود. حیدری خاطرنشان کرد: اگر قطعه‌سازان قطعات لازم را تولید کنند و تحویل کارخانه‌های خودروسازی دهند و خودروسازان هم به تعهدات خود عمل کنند و ماشین‌ها را تحویل مصرف‌کنندگان دهند، قطعاً بازار قیمت متعارفی پیدا خواهد کرد.

هتل‌های کرمانشاه تابستان پررونقی در پیش دارند

کرمانشاه| نایب‌رییس اتحادیه هتلداران کرمانشاه گفت: تابستان امسال برخلاف سال‌های گذشته هتل‌های کرمانشاه فصلی پررونقی را در پیش خواهند داشت. سیروس گل‌عنبر با اشاره به آغاز فصل تابستان و شروع مسافرت‌های تابستانی، اظهارکرد: ۲۸ هتل، هتل آپارتمان و میهمانپذیر کرمانشاه با ظرفیت ۳۲۰۰ تخت آماده پذیرایی از مسافرین تابستانی هستند. وی گفت: به واسطه شرایط مناسب آب و هوایی فصل تابستان، بسیاری از خانواده‌هایی که دراین فصل به مسافرت می‌روند ترجیح می‌دهند برای استراحت در پارک‌ها چادر برپا کنند، لذا حجم ورودی به هتل‌ها کاهش پیدا می‌کند. نایب‌رییس اتحادیه هتلداران کرمانشاه بابیان اینکه معمولاً در فصل تابستان ظرفیت هتل‌های استان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد پُر می‌شود، اعلام کرد: در تابستان امسال برخلاف سال‌های گذشته به دلیل در پیش بودن چندین رویداد مهم گردشگری از جمله جشنواره ملی پویانمایی پیش‌بینی می‌کنیم فصلی پررونق در انتظار هتل‌های کرمانشاه باشد و ظرفیت آنها بیش از ۵۰ درصد پُر شود.

بزرگ‌ترین تونل جنوب کشور   تهویه  ندارد

یاسوج| تونل شماره ۵ جاده یاسوج به بابامیدان با نام «صاحب‌الزمان‌(عج)» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های جنوب کشور با طول بیش از دو کیلومتر تهویه ندارد. این جاده بندر بوشهر و سایر شهرهای جنوبی کشور را به اصفهان و مرکز کشور متصل می‌کند. نصیری‌راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت زیرساخت مجری و کارفرمای احداث جاده یاسوج-بابامیدان بوده و در واقع این پروژه را تا مرحله اجرای روشنایی به اتمام رساند. وی عنوان کرد: دو دستگاه تونل در جاده یاسوج-بابامیدان بیش از یک کیلومتر طول دارند که طبق برآورد انجام شده برای اجرای تهویه آنها 500 میلیارد ریال نیاز است.

احداث حلقه حفاظتی، آبادانی را به شرق اصفهان می‌آورد

اصفهان| شهردار اصفهان گفت: احداث حلقه حفاظتی شهر اصفهان راه را برای شهر هموار می‌کند و این کار به معنای جابه‌جایی آبادانی در شهر اصفهان و انتقال آن به مناطق مورد نیاز از جمله شرق است.

قدرت‌الله نوروزی در مراسم روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در روستای هفتشویه با اشاره به اینکه زمانی که فرماندار اصفهان بودم در شرق اصفهان مشکلات متعددی از جمله ساماندهی مسیر 6 راه، تامین آب شرب و گذر شرق مطرح بود، اظهار کرد: گردهمایی شهرداران روستاها و شهرهای استان اصفهان می‌تواند چاره‌ای برای گره‌های کور محلات پیدا کند.  شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت‌های شهرداری اصفهان در حوزه عمرانی تصریح کرد: ما در شهرداری اصفهان محور فعالیت‌های عمرانی را شرق اصفهان قرار دادیم به این دلیل که شرق را مظلوم می‌بینیم. در گذشته هرچه آوار، نخاله، زباله و آرامستان بود را به شرق اصفهان آوردند و این میراث هنوز هم باقی است و این بخش را با آلایندگی و ترافیک مواجه کرده که باید برای آن چاره‌ای اندیشید. او گفت: سازمان آتش نشانی اصفهان به حمایت و اعتبار مالی بیشتری نیاز دارد که در این زمینه سازمان مدیریت بحران می‌تواند یاری رسان شهرداری اصفهان باشد.

توسعه معادن با رعایت اصول زیست محیطی

سمنان| معاون استاندار سمنان می‌گوید: توسعه در بخش معادن مشروط به رعایت موارد زیست محیطی می‌تواند اجرایی شود. حشمت‌الله عسگری   که با فرماندار و جمعی از مسوولان سرخه از معدن گچ بالای چشمه آب لاسجرد، معدن روستای عبدل‌آباد، معدن منطقه هشنی و کارخانه گچ بازدید و پس از این بازدید اعلام کرد: برای توسعه فعالیت معادن ملاحظاتی وجود دارد که اصلی‌ترین آن رعایت شدن اصول زیست‌محیطی است. عسگری افزود: برنامه محوری در استان سمنان بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت معادن، جلوگیری از خام‌فروشی و توسعه امکان فرآوری و بهره‌داری و صادرات است ولی این موضوع نباید سبب شود مسائل زیست‌محیطی نادیده گرفته شود.

 

ارسال نظر