کشف 16 مزرعه استخراج بیت‌کوین در زنجان

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۱۶۹
کشف 16 مزرعه استخراج بیت‌کوین در زنجان

زنجان| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: 16 مزرعه استخراج بیت‌کوین در زنجان با مصرف 4 مگاوات استخراج شد. به گزارش ایسنا، علیرضا علیزاده دیروز در نشست خبری، با تاکید بر فرهنگ‌سازی مصرف برق، اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیش از 446 هزار مشترک و فروش 3 میلیون و 400 هزار مگاوات صد درصد جمعیت شهری و99.5 درصد جمعیت روستایی بالای 10 خانوار، را پوشش داده است

وی با اشاره به مصرف بالای انرژی توسط بخش مولد، افزود: عمده مصرف برق در استان زنجان برق صنعتی و کشاورزی است به‌طوری که ۵۲ درصد برق مصرفی در بخش صنعتی و 21 درصد در بخش کشاورزی است که این مهم ارزش افزوده و تولید ثروت و درآمد برای استان است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به شناسایی مزارع بیت‌کوین، یادآور شد: بیت‌کوین موضوع امروز نیست، نوسانات نرخ دلار و فاصله زیاد قیمت آن نسبت به ریال موجب شده ایران جزو کشورهایی باشد که عده‌ای بخواهند از این روش سود بیشتری به جیب بزنند .

وی عنوان کرد: ارزان بودن انرژی برق نیز یکی از عوامل مهم گرایش به استخراج ارز دیجیتالی است که از سال گذشته تاکنون با افزایش نرخ دلار و ارزان بودن انرژی برق، استخراج ارز دیجیتالی طرفداران بیشتری در کشور پیدا کرده است .

 

ارسال نظر