اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۱۵

دستور دادستان برای جلوگیری از آبیاری با فاضلاب

نظرآباد| دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد خواستار نظارت مستمر اداره بهداشت و درمان این شهرستان بر مزارع به خصوص مزارع کاهو و سبزیجات برای جلوگیری از آبیاری با فاضلاب شد. روح‌الله احمدی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت صیانت از حقوق عامه بیان کرد: در این خصوص پیگیری انتقال دامداری‌های موجود در مناطق مسکونی منطقه سید‌جمال‌الدین به خارج از حریم شهر به منظور پیشگیری از بروز آسیب جسمی و مسائل بهداشتی برای مجاورین این واحد‌ها در دستور کار قرار گرفته است. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد در خصوص اهمیت نظارت بر آبیاری مزارع گفت: در این خصوص دستور موکدی به اداره بهداشت و درمان شهرستان جهت بازدید مستمر از مزارع، به‌خصوص مزارع کاشت کاهو و سبزیجات و ممانعت از استفاده افراد سودجو از فاضلاب شهری جهت آبیاری مزارع داده شد.

 دستور ویژه برای حل مشکلات جاده‌های لارستان

فارس|معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه دستور پیگیری و بازدید از محور جهرم-لارستان- بندرعباس را ابلاغ کرد. در پی وقایع و حوادث تلخ و ناگوار تصادفات جاده‌ای اخیر در راه‌های مواصلاتی لارستان و واکنش‌هایی که در فضای مجازی داشته است، مدیرکل راه و شهرسازی این شهرستان صبح دیروز با محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار کرد. محمدرضا باقری‌فرد درباره این دیدار و نتایج آن اظهار داشت: در این دیدار اطلاعات فنی پروژه ملی جهرم- لار- بندرعباس، میزان عقب‌ماندگی و بدهی پیمانکاران مطرح شد. مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: همچنین در این دیدار بر ضرورت سرعت‌بخشی به تکمیل این محور با توجه به حجم تردد و نقش اصلی جاده در ارتباطات دو استان فارس و هرمزگان تاکید شد.

اطلاعات کانون‌های تولید ریزگرد کشور تهیه شد

تهران|مدیرکل مقابله با پدیده گروه وغبار سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: ‌به‌منظور بررسی منشأ تولید گردوغبار یا ریزگردها تلفیقی از اطلاعات زمین، تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات محلی در ۵۴۰ ایستگاه سراسر ایران تهیه شده است. علی‌محمد طهماسبی دیروز در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: ایران بر اساس بررسی‌ها اکنون ۲۵میلیون هکتار منطقه مستعد تولید گرد و غبار به علت متاثر بودن از فرسایش خاک بر اثر باد دارد.

وی یادآورشد: در استان تهران ۱۰۰ هزار هکتار منطقه تحت تاثیر فرسایش بادی داریم که در شهرستان‌های ری و ورامین قرار دارند. طهماسبی اظهارداشت: استان تهران بر اساس بررسی‌ها چندان در معرض فرسایش‌پذیری زیاد و خیلی زیاد نبود و سطح زیاد آن به ۲۰۰ هکتار می‌رسید و گرد و غبار محلی بیشتر استان تهران را درگیر می‌کند. وی خاطرنشان کرد: میزان تولید گرد و غبار کشور طی پنج سال منتهی به ۹۴ را بررسی کردیم تا میانگین فصلی بلند شدن گرد و غبار مشخص شود و در تهران بر همین اساس از ری و ورامین گرد و غبار برخاسته است.

رفع محدودیت توان تولید برق نیروگاه نکا

ساری|جلسه شورای اداری شهرستان نکا با حضور فرماندار، روسای ادارات، دستگاه‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی در نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار شد. محسن نعمتی از ساخت داخل 42 هزار قطعه نیروگاهی مورد نیاز با پیگیری اداره ساخت داخل نیروگاه خبر داد و افزود: پس از وضع تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان، تلاش‌های زیادی در جهت تولید و بومی‌سازی قطعات مورد نیاز در این نیروگاه صورت پذیرفت تا خللی در روند تولید برق ایجاد نشود که در نتیجه این تلاشها در سه سال گذشته بالغ بر 27 هزار قطعه و از سال 90 تاکنون بیش از 42 هزار قطعه مورد نیاز با مشارکت متخصصان این شرکت و نیز به فعلیت رسیدن توانمندی قطعه‌سازان داخلی به روش مهندسی معکوس بومی‌سازی شد.

توفان سیستان بیش از ۲۰۰ نفر را روانه بیمارستان کرد

زاهدان|مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وزش توفانی که در روزهای اخیر منطقه سیستان را فرا گرفته تاکنون ۲۱۵ نفر از مردم منطقه روانه مراکز درمانی شده‌اند. عبدالرحمان شهنوازی اظهار داشت: در پی وزش توفان و پراکنده شدن ریزگردها در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان که در روزهای اخیر منطقه را فرا گرفته، تاکنون 215 نفر از مردم منطقه روانه مراکز درمانی شده‌اند. مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: عمده این افراد در پی مشکلات چشمی و تنفسی ناشی از توفان روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند که خوشبختانه بخش عمده این افراد یعنی 160 نفر از آنها به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند و مابقی برای دریافت خدمات درمانی بیشتر بستری شده‌اند.

 

 

ارسال نظر