ایران‌خودرو تمامی انتظارات محیط زیستی را برآورده کرده است

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۷۷۰

معاون مدیرکل و سرپرست اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه تمامی محصولات ایران‌خودرو منطبق با استانداردهای آلایندگی یورو 4 تولید می‌شوند، تلاش‌های زیست محیطی ایران‌خودرو را قابل ستایش خواند و گفت: ایران‌خودرو تمام انتظارات و توقعات سازمان حفاظت محیط زیست را انجام داده و عملکرد رضایت بخشی داشته است.

 به گزارش تعادل از ایکوپرس، مسعود زندی در نشستی با مدیر مسوولیت‌پذیری ایران‌خودرو، با تاکید بر اهمیت مدیریت صحیح بخش‌های مرتبط با محیط زیست از جمله فاضلاب‌های صنعتی و پسماند در واحدهای صنعتی گفت: در حوزه صنعت خودرو علاوه بر موارد فوق استانداردسازی خودروها اصلی‌ترین محور مورد توجه ما است.زندی افزود: در ایران‌خودرو اقدامات بسیار مفیدی انجام شده است، فاضلاب‌های صنعتی به درستی تصفیه می‌شود و خروجی‌ها طبق استانداردهای زیست محیطی است. در این شرایط استفاده از پساب خروجی تصفیه شده قابلیت استفاده دارد که کاهش مصرف منابع آب را به دنبال داشته است.سرپرست اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در همه حوزه‌ها از جمله بازیافت لجن در سالن‌های رنگ و مدیریت عملیاتی پسماند اقدامات بسیار خوبی انجام شده که می‌تواند برای سایر خودروسازان الگو باشد، افزود: در حوزه آب و انرژی نیز اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است. ایران‌خودرو می‌تواند الگویی برای رونق تولید و کاهش مصرف انرژی باشد.

زندی تصریح کرد: ‌انتظاری جز این از ایران‌خودرو نمی‌توان داشت، این شرکت افتخاری برای صنعت کشور و تمامی مردم است.وی در عین حال تاکید کرد: انتظارات سازمان حفاظت محیط زیست فراتر از قوانین و مقررات و معطوف به کاهش مصرف انرژی مرتبط با تغییر اقلیم است. ما باید به سمتی حرکت کنیم که با مستندسازی کاهش مصرف انرژی و تولید کربن نشان دهیم که چقدر در کاهش گازهای گلخانه‌ای موفق عمل کرده‌ایم.زندی با اعلام آمادگی برای حمایت از ایران‌خودرو و پیگیری انتظارات این خودروساز گفت: عملکرد ایران‌خودرو در حوزه‌های مرتبط با محیط زیست واقعا خوب بوده و امیدواریم با ادامه این روند شاهد تحولات بیشتری در حوزه محیط زیست باشیم.

در این نشست مدیر مسوولیت‌پذیری ایران‌خودرو نیز از برقراری رویکردی نو در ارتباط با فعالیت‌های زیست محیطی در ایران‌خودرو خبر داد و گفت: ما منتظر ابلاغ یا اخطاری از سوی سازمان‌های ناظر محیط زیست نمی‌مانیم و به صورت داوطلبانه نقاط بهبود را شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

نادره رضایی با اشاره به اقدامات گسترده‌ای که در ایران‌خودرو در مسیر دستیابی به اهداف زیست محیطی صورت گرفته اظهار کرد: در بخش‌های مختلف ایران‌خودرو از جمله سالن‌های رنگ، خدمات شهری، مدیریت انرژی و عمران اقدامات ارزشمندی انجام شده و نتایج خوبی کسب شده است.

وی تصریح کرد: افکار خلاقانه معطوف به بهبود مستمر در تمامی حوزه‌های ایران‌خودرو وجود دارد به گونه‌ای که اقدامات زیست محیطی و مسوولانه انجام شده، علاوه بر اثربخشی در روند فعالیت‌های این شرکت و کاهش هزینه، با ایجاد امکاناتی مانند درمانگاه یا باشگاه ورزشی، بار زیادی را از دوش جوامع محلی و همجوار برداشته است.

رضایی ادامه داد: با اینکه پیشران تحریم‌های ظالمانه، صنعت خودرو کشور بوده اما ما همچنان جلو می‌رویم و به فکر توسعه و بهبود هستیم.

وی افزود: ایران‌خودرو مجموعه عظیم، پیشرو و پرتوانی است که به دنبال رقم خوردن اتفاقات خوب در حوزه محیط زیست است که امیدواریم سیاست‌گذاران با تسهیل بستر، این خودروساز را یاری کنند. ایران‌خودرو می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر شرکت‌های صنعتی مطرح باشد.

گفتنی است، در این جلسه دستاوردهای محیط زیست، اقدامات موثر زیست محیطی در سه حوزه آب، خاک و هوا تشریح شد. حوزه سازگاری فرآیندهای تولید با محیط زیست، استقرار سیستم ایزو 14000 و مدیریت محیط زیست و تعامل با جامعه، از محورهای گزارش ارایه شده به سر پرست اداره محیط زیست شهر تهران بود.

پس از این نشست سرپرست اداره محیط زیست به اتفاق هیات همراه از مرکز تست آلایندگی خودرو، تصفیه‌خانه بهداشتی و صنعتی و مرکز بازیافت ایران‌خودرو بازدید کردند.

 

 

ارسال نظر