منابع بانکی باید به پروژه‌های اشتغال‌زا اختصاص یابد

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۶۷۳
منابع بانکی باید به پروژه‌های اشتغال‌زا اختصاص یابد

جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان خراسان شمالی دیروز به ریاست رییس دفتر رییس‌جمهور و به منظور بررسی طرح‌ها، برنامه‌ها و راهکارهای دولت تدبیر و امید برای پیشرفت و توسعه برگزار و بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش عمومی، دولتی و بخش خصوصی در جهت رشد و پیشرفت اقتصادی استان خراسان شمالی تاکید شد. محمود واعظی در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان خراسان شمالی، تاکید کرد: ظرفیت‌های استان در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن بسیار عظیم است که از این ظرفیت‌ها می‌توان در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف بهره گرفت.

رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه طرح‌های توسعه‌ای استان باید به سرعت عملیاتی و اجرایی شود، اظهار داشت: اطمینان دارم با تلاش‌ها و زحماتی که مدیران استان انجام داده‌اند و با فراهم شدن مقدمات کار در استان مستعدی همچون خراسان شمالی، طرح‌ها و پروژه‌های خوبی در این استان قابلیت اجرا دارد که با مشارکت سرمایه‌گذاران و همکاری بانک‌های دولتی و خصوصی، محقق خواهد شد.

واعظی با اشاره به تحریم‌های ناعادلانه و فشارهای اقتصادی، تصریح کرد: باوجود همه مشکلات، مصمم هستیم با عبور از مشکلات، طرح‌های توسعه‌ای کشور را در همه استان‌ها به پیش ببریم و در راستای این راهبرد، بهار امسال 27 هزار میلیارد تومان بودجه برای ادامه روند طرح‌های توسعه‌ای استان‌ها اختصاص یافته است. وی گفت: بی‌تردید با وحدت و انسجام داخلی و امید به آینده روشن از شرایط سخت عبور خواهیم کرد و می‌توانیم باوجود فشارهای سیاسی، تبلیغاتی و روانی دشمنان، دست به دست هم داده و به مسیر توسعه و پیشرفت کشور ادامه دهیم.

رییس دفتر رییس‌جمهور موضوع اشتغال و رفع بیکاری را از مسائل مهم مورد توجه دولت عنوان کرد و افزود: منابع بانکی باید به پروژه‌های واقعی اشتغال‌زا در استان اختصاص یابد. واعظی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به بخش گردشگری استان افزود: با توجه به ویژگی‌های استان خراسان شمالی از جمله تنوع آب و هوایی، میراث طبیعی و فرهنگی استان و قرار گرفتن در مسیر تردد زائرین بارگاه مطهر هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، برنامه‌ریزی دقیق مدیران استان برای توسعه گردشگری خراسان شمالی ضروری است.

رییس دفتر رییس‌جمهور با قدردانی از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در توسعه استان و همچنین بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی برای تامین اعتبارات و ارایه تسهیلات به طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای استان، بر ضرورت ایجاد فضای امن در کل کشور برای سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذار باید برای همکاری و سرمایه‌گذاری خود احساس امنیت و آرامش داشته باشد.

واعظی تاکید کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم و با اتحاد و انسجام کمک کنیم که تولید در کشور افزایش یافته و روند توسعه و پیشرفت ادامه داشته باشد.

در این جلسه که مدیران عامل بانک‌ها، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و دولتی و جمعی از مسوولان ارشد استان خراسان شمالی حضور داشتند، استاندار این استان گزارشی از روند توسعه استان و ظرفیت‌های گسترده بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، گردشگری، عمران شهری و خدمات، صنعت و معدن، انرژی‌های تجدید پذیر و بخش‌های زیربنایی برای سرمایه‌گذاری ارایه داد.

 

ارسال نظر