اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۵۹۷

بلاتکلیفی ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در خوزستان

اهواز|مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۲۰ هزار واحد مسکن مهر بلاتکلیف در استان وجود دارد.رضا رضایی در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: باید برای واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی اقداماتی انجام گیرد و تلاش شود شرایطی فراهم کرد که این واحدها تعیین تکلیف شوند. وی افزود: مساله تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر مورد تاکید وزیر و استاندار خوزستان است و در این زمینه تلاش خواهیم کرد تا موضوعات و مسائل مسکن مهر استان را دنبال کنیم. مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: حدود ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در خوزستان بلاتکلیف هستند و از این تعداد حدود ۸ هزار و ۵۰۰ واحد فاقد متقاضی هستند. رضایی عنوان کرد: یکی از استان‌هایی که تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر آن راکد مانده، خوزستان است و در این زمینه باید تلاش کرد تا شرایط بهبود پیدا کند. وی ادامه داد: به جدیت مسائل و مشکلات مربوط به واحدهای مسکن مهر استان خوزستان را دنبال خواهیم کرد تا مشکلات استان در این زمینه کاهش پیدا کند.

افزایش سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان

زاهدان|‌رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز سه شنبه بر شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده می‌شود، به‌طوری‌که انتظار می‌رود بیشینه سرعت وزش باد به بیش از ۹۵ کیلومتر بر ساعت برسد. علی ملاشاهی اظهار کرد: خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی شمال استان به ویژه زاهدان به زابل از پیامدهای این وزش باد است. وی خاطرنشان کرد: در این مدت در نواحی مرکزی افزایش غبار و باد و گردوخاک با شدت کمتر پیش بینی می‌شود.

ضرورت برون‌سپاری کارها به بخش خصوصی

قزوین|نماینده قزوین در مجلس دهم گفت: برون سپاری کارها و استفاده از بخش خصوصی در این شرایط موجب چابک‌سازی دولت و تسریع در اجرای کارهای عمرانی می‌شود. سیده حمیده زرآبادی ظهر یک‌شنبه در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه محمودآباد نمونه قزوین اظهار داشت: برای چابک‌سازی دولت و تسریع در فعالیت‌های عمرانی باید به بخش خصوصی اعتماد و شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند مهیا کنیم. زرآبادی یادآور شد: در برون سپاری کارها و استفاده از بخش خصوصی باید دولت به تعهدات خود به موقع عمل کند به ویژه در طرح‌های «بی او تی» این کار مهم است تا بخش خصوصی برای ادامه کار انگیزه لازم را داشته باشد.

رشد ۳ درصدی صادرات از گمرکات کرمانشاه

کرمانشاه|مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۳ درصدی صادرات از گمرکات استان طی ۳ ماه نخست امسال خبر داد. به گزارش اداره کل گمرکات استان کرمانشاه خلیل حیدری اظهار داشت: در۳ ماهه نخست سال جاری ۶۰۹ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۳۶۵ هزارتن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳ درصد افزایش و از حیث وزن ۱۴ درصد رشد داشته است. وی افزود: ۳۴۵ میلیون دلار با وزن ۷۸۳ هزار تن از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۵ درصد افزایش و از حیث وزن نیز ۸ درصد رشد داشته است. مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه بیان داشت: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۲۶۴ میلیون دلار کالا با وزن ۵۸۲ هزارتن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲۲ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۰ درصد کاهش داشته است. وی عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، هندوانه تازه، میله‌های آهنی یافولادی گرم نوردشده، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر ۸۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه، پنیر، خربزه، دوغ، ماست، کود شیمیایی اوره و ظروف ملامین عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

ورودی کویر مرنجاب الکترونیکی می‌شود

کاشان|اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگل می‌گوید: جاده مواصلاتی منطقه مرنجاب با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد ریال ترمیم و اصلاح شد. وی همچنین از نصب علائم راهنمایی و رانندگی جاده ۴۶ کیلومتری کویر مرنجاب با هزینه‌ای بیش از ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: با نصب و راه‌اندازی دو آنتن بی‌تی اس و اختصاص ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه در کویر مرنجاب کامل شد. وی افزود: برای ساخت مجتمع‌های خدماتی – رفاهی و سازه‌های متناسب با کویر در مرنجاب، نقاطی جانمایی و با تعدادی از سرمایه‌گذاران مذاکراتی صورت گرفته است.

 

ارسال نظر