اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۵۱۲

برخی روستاهای دهلران در گرمای ۵۴ درجه آب ندارند

ایلام|امام جمعه دهلران گفت: برخی روستاهای شهرستان دهلران در گرمای ۵۴ درجه آب ندارند.

حجت‌الاسلام سید‌محسن موسوی دیروز در جمع مردم دهلران اظهار داشت: از مسوولان کشوری و استانی می‌خواهیم که به وضعیت شهرستان مرزی و گرمسیر دهلران که به عنوان گرم‌ترین شهر کشور معرفی می‌شود، رسیدگی فوری کند.

وی بیان داشت: ارایه تسهیلات و امکانات خدماتی و رفاهی به مردم، توجه به زیرساخت‌های آب و برق و رفع مشکلات آنان از کمترین انتظارات مردم گرمسیر و مرزی دهلران در این هوای سوزان است.

امام جمعه دهلران عنوان کرد: اماکن عمومی مثل مساجد، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی و… در این هوای بسیار گرم فاقد وسایل سرمایشی هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به حمله ملخ‌ها و وقوع آتش سوزی‌های پی در پی در شهرستان دهلران، از مسوولان مربوطه - شرکت‌های منطقه و ستاد بحران خواست که امکانات و تجهیزات خود را جهت مقابله با حوادث در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار دهند.

راه‌اندازی فاز نخست پایانه صادرات نفتی جاسک در سال99

بندرعباس|استاندار هرمزگان آخرین وضعیت و روند احداث این طرح بزرگ و راهبردی را مورد بررسی قرار داد.استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از پروژه پایانه صادرات نفت در شهرستان جاسک اظهار کرد: احداث پایانه صادرات نفت در شهرستان جاسک یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌ها در قالب طرح توسعه سواحل مکران محسوب می‌شود که هدف‌گذاری آن ایجاد ظرفیت صادرات ۱۰ میلیون بشکه نفت در این پایانه است.

وی ادامه داد: این پروژه با استفاده از توانمندی‌ شرکت‌های داخلی آغاز شده و در حال حاضر دو شرکت در آن فعال هستند.استاندار هرمزگان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است تا پایان سال ۹۹ فاز نخست این پروژه با ظرفیت صادرات ۲ میلیون بشکه نفت راه‌اندازی شود.وی گفت: در این طرح مهم و راهبردی، خطوط انتقال نفت و مخازن بزرگ احداث خواهد شد و بالغ بر دو و نیم میلیون دلار برای راه‌اندازی آن سرمایه‌گذاری شده است.

طرح آمارگیری از گردشگران ملی در استان یزد اجرا می‌شود

یزد|معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از اجرای طرح آمارگیری از گردشگران ملی در تیرماه سال جاری در استان خبر داد. «محمد حمید فخرالدین» گفت: در این طرح آمار و اطلاعات مربوط به سفرهای فصل بهار خانوارها جمع‌آوری خواهد شد. وی افزود: در این طرح ماموران آمارگیر با مراجعه به خانوارهای نمونه، اطلاعات تفصیلی مورد نظر را در قالب پرسشنامه جمع‌آوری خواهند کرد. فخرالدین خاطرنشان کرد: این طرح با هدف جمع‌آوری آمار و اطلاعات فعالیت‌های گردشگری خانوار از قبیل تعداد سفر، مقصد، نوع سفر، هدف سفر، شیوه سفر، نوع وسیله مورد استفاده، محل اقامت، نفر شب اقامت، هزینه‌های سفر و همچنین ویژگی‌های اجتماعی اعضای خانوار مانند سن، جنس، وضع سواد، مدرک تحصیلی، وضع فعالیت و وضع اشتغال انجام می‌شود.

اصفهان در یک قدمی دریافت نشان شهر دوستدار کودک است

اصفهان|شهردار اصفهان گفت: تفاهمنامه‌ای در شورای وزارت کشور با یونیسف امضا شد که براساس آن باید از سوی یونیسف اعتبار ویژه شهر دوستدار کودک به اصفهان تخصیص می‌یافت که این تعهد تاکنون اجرایی نشده است.قدرت‌الله نوروزی در دیدار رییس اداره سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با اشاره به اینکه اهتمام شهرداری برای پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای دوستدار کودک در قالب برنامه برای همه بخش‌ها تعریف شده است، اظهار کرد: در همین راستا همه شهرداران مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان، مکلف به تدوین یک برنامه مرتبط با شهر دوستدار کودک در مناطق خود شده‌اند. شهردار اصفهان به احداث مجموعه‌ای مرتبط با تفریح و آموزش کودکان در پارک قلمستان شهر اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین خانه کودک اصفهان اشاره کرد و افزود: در کنار خانه هنرمندان هم مکان ویژه کودکان در نظر گرفته شده است.

تبدیل قزوین  به مقصد گردشگری

قزوین|مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: توسعه گردشگری و تبدیل قزوین به مقصد این صنعت، نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و تشویق سرمایه‌گذاران است. مرتضی علیخانی در جلسه بررسی هتل‌های چهار و پنج ستاره استان که با حضور سرمایه‌گذاران در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: برای پیشبرد گردشگری در استان نیاز به تقویت زیرساخت‌ها جدی است و باید دستگاه‌های مجری و متولی وظیفه خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

وی گفت: استان قزوین با بیش از هزار و ۳۰۰ اثر میراث فرهنگی و آثار تاریخی و مناظر طبیعی به عنوان دروازه غرب و شمال غرب کشور سالانه بیش از میلیون‌ها مسافر و گردشگر را پذیرا بوده اما به دلیل نداشتن زیر ساخت‌ها مدت زمان ماندگاری و توقف گردشگران به زمان بسیار اندکی کاهش یافته است.

 

ارسال نظر