گازرسانی به ۵۳ روستای آلاشت تا پایان سال98

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۵۱۰
گازرسانی به ۵۳ روستای آلاشت تا پایان سال98

 مازندران|تحقق پروژه گازرسانی به شهر آلاشت، رویایی برای ساکنان آن بود و گمان نمی‌کردند گاز تا این ارتفاع و به منطقه آلاشت برسد، اما امروز با همت و تلاش شبانه‌روزی، این کار سخت به انجام رسیده است. جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران، در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به شهر آلاشت و هفت روستای همجوار آن با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز به شهر آلاشت و هفت روستای آن با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان به طول ۵۹ کیلومتر گازرسانی می‌شود که این طرح با گازرسانی ۵۹۰ کیلومتر شبکه درون‌شهری برابری می‌کند. وی ادامه داد: تا پایان امسال ۵۳ روستای منطقه آلاشت با اعتبار ۸۱ میلیارد تومان گازرسانی خواهد شد، همچنین سرانه نصب هر علمک در آلاشت و روستاهای آن ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.احمدپور با بیان اینکه مجوز این هزینه در زمانی صادر شد که هزینه اقتصادی نصب علمک تنها ۶ میلیون تومان بود و صدور این مجوز نشان‌دهنده تدبیر و آینده‌نگری وزیر نفت است، تصریح کرد: اکنون هزار علمک گاز در این منطقه نصب می‌شود و با تکمیل گازرسانی به سراسر منطقه، بیش از ۶ هزار خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

اوافزود: سرمایه‌گذاری و هزینه زیادی برای این پروژه صرف شد؛ چراکه نظام دوست داشت تا برای مردم خود حتی در نقاط دوردست آسایش و آرامش به ارمغان آورد.

وی با اشاره به عزم این شرکت در گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ایجاد زیرساخت و بستر مناسب در نقاط کمتر توسعه یافته به منظور ایجاد مهاجرت معکوس را یکی دیگر از اهداف این امر دانست و خاطرنشان کرد: این منطقه استعداد خوبی در گردشگرپذیری دارد و گازرسانی می‌تواند کمک کار این امر باشد.

 

 

ارسال نظر