اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۴۲۷

اتمام عملیات پروژه بهسازی محور حاج بختیار- بان سرو ایلام|  نورالله دلخواه مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان ایلام از اتمام عملیات پروژه راهداری محور حاج‌بختیار- بان سرو که در سیل فروردین 98 رانش کرده بود خبر داد. نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار داشت: در پی بارش‌های فروردین ماه و وقوع سیلاب، بسیاری از راه‌های اصلی و فرعی استان دچار خساراتی از قبیل نشست‌های موضعی، رانش، آب بردگی و آسیبهای جسم راه گردید. وی گفت: مقاطعی از این مسیر که بعلت رانش تخریب شده بود و تردد راه‌های روستایی منشعب از این مسیر با مشکل مواجه شده بود در همان روزهای اولیه پس از رانش، تردد موقت انجام و مقاطع مسدود شده بازگشایی شدند.وی افزود: جهت تثبیت رانش‌ها و بازسازی این قطعات، ماشین آلات راهداری طی یک ماه تلاش بی‌وقفه در محل مستقر و عملیات اجرایی آن با بیش از 35 هزار مترمکعب عملیات خاکی به اتمام رسید و روسازی و آسفالت آن به زودی انجام می‌شود.

استفاده  از ظرفیت سرمایه‌های خوابیده کرج|رییس اتاق بازرگانی استان البرز، گفت: پیشنهاد می‌شود از سرمایه‌های خوابیده و همچنین

دانش فنی سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه مثل عراق و افغانستان استفاده شود. رحیم بنامولایی دیروز در شصت و نهمین جلسه رسمی ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز، گفت: از سال 80 تاکنون از صندوق واحدهای صنعتی، وام پرداخت شده است لذا لازم است با توجه به فعالیت این واحدهای صنعتی به نرخ روز تسویه شوند. تملیک بانک‌ها مساله مهمی است که سال‌ها طول کشید اجرایی شود لذا تعیین و تکلیف بانک‌ها به عنوان بخشی از سرمایه‌گذار باید از سرمایه‌های خوابیده استفاده بهینه داشته باشند. او تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود از سرمایه‌های خوابیده و همچنین دانش فنی سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه مثل عراق و افغانستان استفاده شود.

گرفتار شدن 15 تمساح بزرگ‌جثه در سد پیشین سرباز زاهدان| رییس اداره حفاظت محیط زیست

شهرستان سرباز در استان سیستان وبلوچستان از گرفتار شدن ۱۵ تمساح بزرگ جثه در سد پیشین خبر داد.  بهزاد دهواری در این باره اظهار داشت: در پی بارندگی‌های بهاره در سرشاخه‌های ورودی آب سد پیشین و همسطح شدن تراز آب سد با سرریز، تمساح‌هایی که برای استراحت شبانه روی سطح بتنی سر ریز می‌آیند، سُر خورده و به داخل حوضچه آرامش سد می‌افتند که در نهایت امکان خروج طبیعی تمساح‌ها وجود ندارد و باید توسط محیط بانان زنده‌گیری و مجدداً در دریاچه پشت سد رها‌سازی شوند. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 15سر تمساح بزرگ جثه (بین۲ تا۳متر) در داخل حوضچه آرامش سد گرفتار شده‌اند که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات زنده‌گیری و انتقال تمساح‌های مذکور را انجام دهیم.

شهردار بجنورد تا بازنشستگی شهر را اداره می‌کند بجنورد| عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت:

روح‌الله براتیان، تا زمان بازنشستگی، شهردار مرکز استان خراسان شمالی می‌ماند و اینکه گفته می‌شود قصد کناره‌گیری از این مسوولیت را دارد، درست نیست. بهمن جباری با اشاره به اینکه شهردار بجنورد در آستانه بازنشستگی است، اظهار داشت: او در نامه‌ای به شورای اسلامی شهر اعلام کرده که شهریورماه امسال بازنشسته می‌شود و بر این اساس اعضای شورا از اکنون برای انتخاب شهردار مرکز استان برنامه‌ریزی‌هایی دارند.

توقیف 2 دستگاه تریلی حامل 44 هزار لیتر نفت کوره قاچاق

 زاهدان| جانشین فرمانده انتظامی زاهدان از توقیف 2 دستگاه تریلی حامل 44 هزار لیتر نفت کوره قاچاق خبر داد. حبیب رازدار اظهار کرد: روز گذشته یکی از تیم‌های کلانتری 13 هنگام گشت‌زنی در سطح شهر زاهدان به 2 دستگاه کامیون تانکر‌دار مشکوک شدند. جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودروها در بازرسی از آن 44 هزار لیتر نفت کوره قاچاق کشف کردند. وی با اشاره به توقیف کامیون‌ها خاطرنشان کرد: افراد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند..

صادرات 739 تن فرآورده لبنی از مرز آستارا به روسیه

 رشت|رییس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا از صادرات 739 تن فرآورده لنبی ایران از مرز آستارا به روسیه طی یک ماه گذشته خبر داد.

حبیب بنی‌رستم دیروز اظهار کرد: طی یک ماه گذشته 739 هزار و 477 کیلوگرم فرآورده لبنی اعم‌از پنیر، شیر و خامه و 24 هزار کیلوگرم فرآورده شیلاتی اعم‌از ماهی قزل‌آلا با نظارت مستقیم شبکه دامپزشکی و رعایت شرایط قرنطینه به فدراسیون روسیه صادر شده است. وی افزود: صدور تمام مجوزهای لازم این محموله صادراتی از سوی اداره کل دامپزشکی استان مازندران باهدف تأمین بخشی از مواد غذایی موردنیاز کشور هدف انجام شده است.

 

 

ارسال نظر