اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۰۰:۵۵:۲۴
کد خبر: ۱۴۷۳۴۵

برگزاری جلسه کمیته صیانت از حقوق مردم در حوزه سلامت

ساری|جلسه کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی استان مازندران با حضور اعضای این کمیته در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد. در این جلسه محسن اعرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ضمن بیان اهداف تشکیل کمیته صیانت از حقوق مردم در خصوص شاخص‌های مرتبط با این کمیته، موارد مطرح شده در شورای برنامه‌ریزی استان و کارگروه ساغ سخنان مبسوطی ارایه کرد و همچنین در‌خصوص سورتینگ مرکبات و مصرف سموم در برنج و سایر محصولات کشاورزی، نحوه اجرای ماده ۱۳ نظارت بهداشتی و پلمب اماکن عرضه‌کننده قلیان، بهداشت آب و فاضلاب، پسماند و نانوایی‌ها سخنان مبسوطی را ارایه کرد. محمدزاده معاون عامه دادستان استان مازندران با اشاره به همکاری دادگستری استان با کارگروه ساغ و نحوه فرایند بررسی پرونده‌های شکایات، بر تخصصی کردن شعب دادگستری تاکید کرد. در این جلسه مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به جمع‌آوری و دسته‌بندی مشکلات حوزه «رعایت حقوق عامه در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی»جهت طرح و بررسی در کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی استان اقدام کند.

واحدهای زیرزمینی معضل بازار پوشاک

مشهد|رییس اتحادیه پوشاک دوخته مشهد گفت: یکی از معضلات موجود در بخش پوشاک، واحدهای زیرزمینی است که کالاها را با قیمت و کیفیت پایین وارد بازار می‌کنند. محمد لسان‌طوسی ایسنا، در‌خصوص وضعیت بازار پوشاک، اظهار کرد: پوشاک جزو کم تورم‌ترین کالاها در بازار است، زیرا دارای مقوله‌ای به نام فصل و مد است و بطور مثال در فصل تابستان فروشندگان برای خرید پوشاک تابستانی چاره‌ای جز فروش پوشاک زمستانی با قیمت پایین‌تر ندارند و نمی‌توانند پوشاک زمستانی را در مغازه خود نگه دارند. وی افزود: همچنین پارچه حدود ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته که سبب افزایش ۳۰ درصدی قیمت پوشاک شده و با توجه به بحث مد و فصل، این افزایش قیمت تقریباً قابل توجه نیست.

امضای تفاهم‌نامه علمی، پژوهشی با دانشگاه آزاد اسلامی

ساری| تفاهم نامه همکاری در راستای ارتباط دو سویه و بهره مندی از دانش روز با هدف توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه‌جانبه علمی، پژوهشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و تقویت و توسعه همکاری‌ها بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس و دانشگاه آزاد واحد چالوس امضا شد. تورج امانی مدیر منطقه چالوس گفت: این تفاهم‌نامه به منظور استفاده از توانایی‌های علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی و با هدف تقویت و توسعه همکاری فی ما بین، دسترسی و به‌کارگیری دانش و فناوری روز در اجرای طرح‌های پژوهشی در موضاعات مرتبط با نیازهای متقابل منعقد شده است. امانی بر ضرورت رابطه دوجانبه و موثر بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: دانشگاه باید در کشف مشکلات و مسائل موجود در حوزه صنعت که از راه پژوهشی قابل حل هستند، ساعی باشد و در طرف مقابل، دستگاه‌های اجرایی نیز، با دقت و ریز‌بینی فراوان ظرفیت‌های پژوهشی را چه به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ نیروهای متخصص شناسایی کنند.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای ۲ طرح اربعین در مهران

ایلام| فرماندار مهران از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای دو طرح زیرساختی برای اربعین خبر داد. اسد قاسمی در این باره گفت: طرح‌های زیرساختی متعددی برای اربعین ۹۸ در مرز مهران در حال اجرا و قرار است در آینده‌ای نزدیک چند طرح دیگر نیز آغاز شود.  وی باتوجه به چهار مولفه‌ اربعین‌حسینی شامل امنیت، فرهنگ‌سازی، خدمات دهی مناسب و تسهیل در ترددها، عملیات اجرایی تقاطع‌های غیرهمسطح روگذر اربعین و زیرگذر برکت در ابتدا و انتهای کنار گذر غربی با دستور استاندار ایلام با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در روز‌های آینده آغاز می‌شود. فرماندار مهران افزود: بهره‌برداری از آنها علاوه بر تسهیل در تردد شهروندان مهرانی و زائرین اربعین حسینی و رفع گره‌های ترافیکی باعث اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌ای نیز می‌شود.

 ارتباط با ۱۵ هزار تامین‌کننده مواد اولیه و قطعات

اصفهان| همایش تجلیل از شرکای تجاری ذوب‌آهن اصفهان با حضور تامین‌کنندگان این مجموعه عظیم صنعتی و مسوولان این شرکت 28 خردادماه در تالار آهن برگزار شد . ذوب آهن اصفهان با اکتشاف و راه‌اندازی معادن در دهه‌های گذشته، همچنان از تامین سنگ آهن رنج می‌برد. مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان در این همایش گفت: برنامه ذوب آهن در سال جاری، تولید 3 میلیون تن و در سال آینده دستیابی به تولید 3 میلیون و 600 هزارتن و همچنین در سال 1400، تولید 4 میلیون تن چدن است. وی افزود: تا سال 1400 با اصلاح LF و کنورتور، در تولید فولاد نیز به عدد 3 میلیون و 600 هزار تن می‌رسیم. یزدی‌زاده تصریح کرد: تلفیق معاونت‌های خرید و فروش و ایجاد معاونت بازرگانی در راستای تسهیل ارتباط با تامین‌کنندگان و تسریع در فرآیندها صورت گرفت که نتایج خوبی داشت.

 

ارسال نظر