ویژه

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۲۲:۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۴۷۲۷۶

برنامه ریزی برای تولید  1.4 میلیون دستگاه تلویزیون

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: باوجود همه سختی ها بویژه مشکلات ارزی و تامین مواد اولیه و تجهیزات، تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاه تلویزیون در سال 98 و پوشش تقاضای جامعه برنامه ریزی شده است. محمدرضا شهیدی افزود: این انجمن همچنین در تلاش است تا تامین کنندگان خارجی مناسبی را به جای آن دسته از تامین کنندگان که متاثر از تحریم ها حاضر به همکاری با ایران نبودند، جایگزین کند.  این مقام صنفی گفت: تامین کنندگان خارجی یاد شده بطور عمده چینی یا کره ای هستند که به دلیل حضور در بازار آمریکا، راغب به حضور در بازار کشورمان نیستند، اما سعی داریم با حفظ کفیت اقلام و تجهیزات، آنها را با تامین کنندگان جدید جایگزین کنیم. وی افزود: امسال همه واحدهای تولیدکننده با در نظر گرفتن شرایط کارگران خود و همچنین شرایط معیشتی خانوارها، به دنبال کسب حداقل سود یا تولید در شرایط سر به سر هستند، زیرا اگر افزایش قیمت واقعی اتفاق بیفتد، تقاضای بازار ریزش خواهد داشت و این به نفع صنعت با بیش از نیم قرن سابقه لوازم صوتی و تصویری نیست.

برندهای معتبر و بزرگ داخلی لوازم خانگی امکان دور زدن تحریم را ندارند

طی چند وقت گذشته شکایت های فراوانی از برخی محصولات لوازم خانگی داخلی شده که عمده ی این شکایت ها به دلیل کیفیت بسیار پایین این کالاها بود. در همین رابطه برخی از مخاطبان «ال کا ایران» نیز در خصوص معیوب بودن کالاهای خریداری شده پیام هایی را ارسال کرده اند. به عنوان مثال یک نو عروس در شهر کرد با خرید جهزیه به خانه بخت رفت و با اولین اتصال یخچال به برق متوجه سوختن موتور یخچال شد. البته این بخچال با مساعدت شرکت مذکور (ال کا ایران در صورت لزوم نام و اسامی این شرکت ها را منتشر خواهد کرد) تعویض شد اما پس از دوماه باز مشکلات بیشتری گریبانگیر این خریدار شده است. خریدار پس از تماس با فروشنده این کالا متوجه شده که برای رفع مشکل باید با کارخانه تولیدی این کالا تماس بگیرد. حالا شما پیدا کنید پرتغال فروش را! آنچه که گفته شد نمونه ای از شکایت های رسیده به دست «ال کا ایران» است و متاسفانه روند پیش رو نشان می دهد که تولید کالاهای بی کیفیت به واسطه قطعات معیوب در حال رشد است.

   سرنوشت سال 91 صنعت خودرو فرجام صنعت لوازم خانگی در سال 98 سال 91 که با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا، صنعت خودرو ایران تحریم شد، شرکای بد عهد فرانسوی با بلیت یک طرفه به مقصد پاریس، دست صنعت خودرو کشور را در پوست گردو گذاشتند. در آن زمان تولید خودروهای مشترک که به کمک طرف قرارداد های فرانسوی صورت می گرفت به صورت کامل دچار اختلال شد و در این شرایط شرکت های خودروسازی برای فرار از تحریم ها و ادامه روند تولید به سراغ تامین کنندگان دست چندم چینی رفتند.

 

ارسال نظر