ویژه

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۲۲:۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۴۷۲۷۵

امین حضور در محاصره کالای ایرانی

بازار لوازم خانگی هنوز در خواب بهاره به سر می‌برد و بسیاری از مغازه‌های لوازم خانگی امین‌حضور تهران، برندهای بزرگ و محبوب کره‌ای را نمی‌فروشند. فعالان بازار می‌گویند که این مسئله موجب شده است که بسیاری از فروشندگان، برندهای محبوب را در انبارهای خارج از شهرشان احتکار کنند و درحال حاضر در بازار لوازم خانگی بیشتر کالاهای چینی و برندهای ایرانی را می‌فروشند. میری، نایب‌رئیس اتحادیه لوازم خانگی به «شهروند» می‌گوید: «درحال حاضر دو برند اصلی لوازم خانگی کره‌ای عرضه‌ای در بازار نداشته و خریدوفروشی انجام نمی‌شود.» میری اما تأکید می‌کند که تولیدکنندگان منتظر تعیین تکلیف قیمت‌ها و مجوز سازمان حمایت برای گرانی هستند و امیدوار است که پرونده گرانی لوازم خانگی به رشد 5‌درصدی قیمت‌ها ختم شود، اما فروشندگان بازار امین‌حضور معتقدند سیل اخیر، میزان تقاضا را بالا برده و همین مسأله می‌تواند رشد 20 تا 30درصدی قیمت‌ها در بازار را رقم بزند.

دلیل نصب قطعات معیوب روی برخی تولیدات لوازم خانگی

اسماعیل بازارچی در مورد دلیل نصب قطعات معیوب بر روی بخشی از تولیدات لوازم خانگی و شکایت برخی خریداران از کیفیت پایین لوازم خانگی، اظهار داشت: این مساله به نحوه تأمین مواد اولیه و محدودیت‌های موجود در این بخش بر می‌گردد. بعضی از قطعات لازم برای تولید لوازم خانگی باید از داخل تأمین شود و بخشی نیز باید وارد شود، ممکن است محدودیت‌های موجود در این بخش‌ها در معیوب شدن لوازم خانگی تاثیرگذار باشد. وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ لوازم خانگی هیچ‌وقت کیفیت تولیدات خود را پایین نمی‌آورند تا بازار را از دست ندهند اما برخی واحدهای زیرپله‌ای برای کاهش قیمت تمام شده ممکن است کیفیت تولیداتشان را کاهش دهند.

دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی در مورد معیوب شدن برخی لوازم خانگی داخلی چند روز پس از تحویل کالا از تولیدکننده گفت: برخی قطعات مانند بُرد یخچال فریزر در داخل تولید نمی‌شود و باید از طریق واردات تامین شود. شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی این قطعات را باید از کشور سازنده اصلی تامین کنند که کیفیت قابل قبولی داشته باشد. در عین حال در کنار واردات هر 100 قطعه لوازم خانگی نیز باید 5 تا 10 قطعه برای تأمین نیاز قطعات یدکی به کشور وارد شود.

 

ارسال نظر