خروج 1967هکتار از زمین‌های ملی بوشهر از تملک متصرفان

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۱۴۳
خروج 1967هکتار از زمین‌های ملی بوشهر از تملک متصرفان

بوشهر|رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: یک‌هزار و ۹۶۷ هکتار از زمین‌های ملی این استان که سال گذشته به شکل‌های مختلف توسط سودجویان تصرف شده بود از تملک آنان خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

علی جمادی دیروز به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در مورد قلع و قمع بنا و مستحدثات ایجاد شده در این زمین‌ها نیز ۷۴ مورد پرونده تشکیل شد که به اجرا در آمد و با رفع آثار تجاوز تحویل دستگاه‌های مربوط از جمله منابع طبیعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی شده است. وی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص استان بوشهر براساس تاکید رهبر معظم انقلاب در سال رونق تولید ستاد اقتصاد مقاومتی دردستگاه قضا تشکیل و پرونده‌های مربوط به این بخش با رویکرد حل موضوع به صورت اساسی در کوتاه‌ترین زمان و بازگشت کارخانه‌های تولید به چرخه تولید اقدام شد. وی یادآور شد: براین اساس شرکت‌هایی که درخواستی دارند درستاد اقتصاد مقاومتی مطرح کنند تا بدون اینکه پرونده قضایی تشکیل شود مورد بررسی قرار گیرند که در این ارتباط سال گذشته از بیکاری یک‌هزار و ۲۰۰ کارگر و تعطیلی واحدهای تولیدی پیشگیری شد.

جمادی گفت: سال گذشته کل پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا و شوراهای حل اختلاف استان بوشهر ۲۵۷ هزار و ۴۲۲ مورد بود که از این شمار ۲۱۴ هزار و ۲۸۲ پرونده مربوط به دادگستری و ۴۳ هزار و ۱۴۰مورد ورودی شوراهای حل اختلاف است.

وی یادآورشد: در این مدت ۲۱۰ هزار و ۸۸ پرونده در دادگستری‌ها و ۴۳ هزارو ۸۰۱ پرونده در شوراهای حل اختلاف مختومه شده است که ۶۶۱ فقره پرونده از موجودی سال‌های قبل است.

 

 

ارسال نظر