اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۰۷۳

آماده‌باش پلیس فرودگاه برای حج 98

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور اقدامات پلیس فرودگاه در حج تمتع ۹۸ را تشریح کرد. حسن مهری در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات پلیس فرودگاه در حج تمتع ۹۸ برگزار شد، گفت: امسال از هفدهم تیرماه عملیات حج تمتع در ۱۷ ایستگاه پروازی آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه ماموران پلیس فرودگاه در ایام حج در آماده‌باش کامل هستند، گفت: پرواز زائران از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، اهواز، ارومیه، بوشهر، مشهد، یزد، بیرجند، اصفهان، رشت و... انجام می‌شود.

مهری با اشاره به اقدامات کنترلی در فرودگاه‌ها گفت: یکی از مشکلات ما حمل موادمخدر از سوی برخی از زائران سالخورده است که برای پیشگیری از این مساله که البته تعداد آن انگشت‌شمار است، جلسات متعددی با پلیس مبارزه با موادمخدر و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و ستاد داشتیم. همچنین لیست زائرانی که سابقه اعتیاد داشتند در اختیار پلیس قرار گرفته است و ما اقدامات کنترلی بیشتری روی این افراد خواهیم داشت‌.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه همراه داشتن موادمخدر سبب بازماندن از سفر خواهد شد، گفت: اگر در کشور عربستان نیز این مواد کشف شود مطابق قوانین آن کشور با زائران برخورد خواهد شد.

وی درباره زائرانی که به دلیل حمل مواد مخدر و داروی غیرمجاز از سفر خود بازمانده‌اند، اظهار کرد: سال گذشته ۱۹۰ نفر دچار مشکل شدند که از این تعداد، سفر ۱۸۰ نفر با تأخیر انجام شده و ۱۰ نفر نیز نتوانستند به سفر حج اعزام شوند. فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور افزود: اما خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد الان حدود ۱۰ سال است که هیچ دستگیری در کشور عربستان نداشتیم و تمامی اقدامات انجام شده داخل کشور بوده ست.

بودجه 6 میلیاردی برای طب ایرانی

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تسریع ادغام طب ایرانی در نظام مراقبت‌های اولیه کشور و درخواست از معاونت بهداشت برای سرعت عمل بخشیدن به این موضوع، در عین حال گفت: البته دولت و مجلس باید به منابع مالی که به حوزه طب سنتی اختصاص می‌دهند نیز توجه بیشتری داشته باشند. نمی‌شود توقع کار کلان داشت اما بودجه محدود در نظر گرفت.

محمود خدادوست ادامه داد: پس از موفقیتی که این گزارش در مجامع بین‌المللی داشت انتظار داریم معاونت بهداشت وزارت بهداشت اندکی سرعت‌ عمل و تعامل خود با دفتر طب ایرانی را افزایش دهد. البته باید نشست‌های مشترکی با معاونت بهداشت برگزار شود تا ادغام خدمات با شیوه مناسب‌تر و با سرعت بیشتر صورت گیرد.

او با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی مناسب در جهت شناخت صحیح طب ایرانی گفت: تاکنون رسانه‌ها کمک شایانی به ما داشته‌اند. بخش عمده‌ای از فضای رسانه ملی به همین بخش اختصاص داده شده تا فضای مناسبی برای شناخت آکادمیک طب ایرانی انجام شود. خدادوست در پایان گفت: البته دولت و مجلس باید به منابع مالی که به حوزه طب سنتی اختصاص می‌دهند نیز توجه بیشتری داشته باشند. نمی‌شود توقع کار کلان داشت اما بودجه محدود در نظر گرفت. در سال ۹۷ بودجه‌ای که برای دفتر طب ایرانی در کل کشور تصویب شد شش میلیارد تومان بود که از این مبلغ تنها چهار میلیارد تومان تخصیص داده شد. امسال نیز همان مبلغ شش میلیارد تومان تصویب شده است که امیدواریم تمام مبلغ به‌طور کامل اختصاص پیدا کند. البته این مبالغ نمی‌تواند سرعت عمل اقدامات را به‌ویژه در زمینه فرهنگ‌سازی آنگونه که مورد توقع است بالا ببرد.

غربالگری «سلامت روان دانش‌آموزان»

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا سال گذشته همه دانش‌آموزان پایه هفتم، هشتم و بخشی از دانش‌آموزان پایه نهم مورد سنجش قرار گرفتند، اعلام کرد که از مهرماه آینده غربالگری پایه سلامت روان برای همه دانش‌آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی انجام می‌شود.

مسعود شکوهی جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده را تشریح و اظهار کرد: برای سال تحصیلی جاری، غربالگری اولیه سلامت روان بهمن ماه سال ۹۷ انجام شد و نتایج آن جهت استفاده مشاورین در برنامه‌ریزی‌های درون مدرسه‌ای و فردی در اختیارشان قرار گرفت.او افزود: نتایج غربالگری‌ها در سطح منطقه‌ای و استانی نیز مشخص شده و همکاران ما در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده‌ها برای سال تحصیلی آینده هستند. مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا سال گذشته همه دانش‌آموزان پایه هفتم، هشتم و بخشی از دانش‌آموزان پایه نهم مورد سنجش قرار گرفتند اعلام کرد که از مهرماه آینده غربالگری پایه سلامت روان برای همه دانش‌آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی انجام می‌شود. شکوهی ادامه داد: چند نوع غربالگری داریم که غربالگری پایه توسط معلمان انجام می‌شود و معلمان مشاهدات خود را در سامانه همگان ثبت می‌کنند. در مراحل بعدی در صورت نیاز مداخلات تخصصی از سطح مشاور مدرسه تا هسته‌های مشاوره در سطوح استانی و واحدهای مددکاری در بیرون آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

 

ارسال نظر