طرح اصلاح ساختار بودجه در جلسه سران قوا

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۹۶۷
طرح اصلاح ساختار بودجه در جلسه سران قوا

بودجه 34 هزار میلیارد تومانی دولت برای رونق تولید

گروه بنگاه‌ها|

نوبخت اعلام کرد: طرح اصلاح ساختاری نظام بودجه شنبه در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد. رییس سازمان برنامه‌وبودجه با اعلام اینکه دولت حدود 34 هزار میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های رونق تولید در نظر گرفته است، افزود: سازمان برنامه‌وبودجه از سوی دولت هشت برنامه را در حوزه‌های مختلف تولید تعریف کرده که ازجمله این حوزه‌ها می‌توان به کشاورزی، مسکن و صنعت اشاره کرد.

محمدباقر نوبخت شب گذشته در افتتاح فاز یک یکی از واحدهای اقتصادی شهر قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت حدود 34 هزار میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های رونق تولید در نظر گرفته که بخشی از این عدد برای تبصره 18 است؛ در این تبصره دولت هشت برنامه رونق تولید پیش‌بینی کرده است.

وی اضافه کرد: سازمان برنامه‌وبودجه از سوی دولت هشت برنامه را در حوزه‌های مختلف تولید تعریف کرده که ازجمله این حوزه‌ها می‌توان به کشاورزی، مسکن و صنعت اشاره کرد.رییس سازمان برنامه‌وبودجه عنوان کرد: تولید فقط معطوف به واحدهای صنعتی نمی‌شود بلکه دولت علاوه بر طرح‌های تولیدی می‌تواند با همراهی و مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری کند که این امر تولید و اشتغال را به همراه خواهد داشت.وی با اعلام اینکه هفته گذشته دولت 27 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دشمن بی‌رحمانه‌ترین و شدیدترین شرایط تحریمی را اعمال کرده ولی خود را برای تولید آماده کرده‌ایم که در این میان تسهیلات بانکی و سهم آورده بخش خصوصی در واحدهای تولیدی اعم از صنعتی یا کشاورزی می‌تواند ما را به رونق موردنظر برساند.

 اصلاح ساختار بودجه کشور

رییس سازمان برنامه‌وبودجه همچنین اعلام کرد: طرح اصلاح ساختاری نظام بودجه شنبه در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد و به عنوان مسوول بودجه کشور در کنار دریافت‌ها به پرداخت‌ها نیز توجه خواهیم داشت. محمدباقر نوبخت اظهار کرد: حضور من در این واحدهای اقتصادی جهت تقدیر و تشکر از زحمات صنعتگران بوده است و آرزو می‌کنم در آینده نه چندان دور شاهد افتتاح فازهای بعدی آن باشیم.

وی ادامه داد: برای تشکر اقدام عملی نیز باید انجام شود، یک‌ مطالبه در رابطه با نوع مسافت معافیت مالیاتی تعریف شده وجود دارد که مسافت هوایی مطرح شده در جهت صیانت از محیط زیست است. در حال حاضر کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و بعد از قطع وابستگی نفت، مالیات، درآمد بعدی محسوب می‌شود.نوبخت خاطرنشان کرد: طرح اصلاح ساختاری نظام بودجه شنبه در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد و به عنوان مسوول بودجه کشور در کنار دریافت‌ها به پرداخت‌ها نیز توجه خواهیم داشت. اگر نفت را از اقتصاد خارج کنیم باید بر مالیات تمرکز کرد و با توجه به حساسیت امر موضوع معافیت مالیاتی شهرک کاسپین را پیگیری کرده و تولیدکنندگان را در جریان امر قرار خواهم داد.

 انعکاس مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدی

اما مهم‌ترین مشکلات بخش تولید و کشاورزی قزوین در شرایط فعلی چه مواردی را شامل می‌شود؟ نماینده مردم قزوین در مجلس دهم با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزی و خسارات برآمده از آن گفت: سرمازدگی، کشاورزان را به خاک سیاه نشانده و تنها کار انجام شده برای آنها استمهال وام بانکی بوده است. داوود محمدی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قزوین که با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه‌وبودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: شهر الوند با جمعیتی بالغ‌بر 100 هزار نفر فاقد بیمارستان دولتی است و تنها بیمارستان این شهر بیمارستان خیریه رحیمیان با 80 تخت بود که با خرید خدمت، خدمات پزشکی را به نرخ دولتی ارایه می‌کرد و در حال حاضر به علت بدهی در شرف تعطیلی است. وی عنوان کرد: انتقال آب از سد طالقان یکی از اولویت‌های مهم به شمار می‌رود چراکه 14 شهر و 194 روستای استان از آب شرب آن بهره‌مند خواهند شد و در ردیف بودجه نیز 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. محمدی تصریح کرد: برای محور «قزوین-الموت-تنکابن» 450میلیارد تومان از محل فروش سهام خوزستان هزینه شد و با اتمام این بودجه نیاز به بودجه جدیدی دارد.محمدی اشاره کرد: بخش خصوصی آمادگی دارد تا در پروژه متروی «هشتگرد- قزوین» سرمایه‌گذاری کند و تقاضا داریم تا موانع اداری آن رفع شود چراکه با توجه به ترافیک سنگین «قزوین- تهران» انجام این پروژه ضرورت دارد.

  برخی مشکلات با تدبیر کوچک قابل‌حل است

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس دهم نیز در این جلسه اظهار کرد: مردم مطالباتی دارند که به‌حق است و تا بخواهیم آنها را منعکس کنیم زمان زیادی می‌طلبد که گاه با انجام آن ذائقه تلخ مردم به شیرینی تبدیل نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد پاشنه آشیل کشور است، افزود: کشمش بسیاری در قزوین وجود دارد که ضرورت توجه به صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در استان قزوین به‌ویژه در شهرستان تاکستان به‌دلیل وجود انگور احساس می‌شود؛ گهگاه مشاهده‌شده از کشور ترکیه کشمش این شهر را خریداری کرده و به دلیل عدم بسته‌بندی به نام خود به فروش می‌رسانند.

سیده حمیده زرآبادی رییس مجمع نمایندگان استان قزوین نیز در این جلسه با بیان اینکه وضعیت درمانی استان در دو شهرستان آبیک و البرز بحرانی شده است، گفت: طی بازدید از بیمارستان رحیمیان الوند مدیر آن درخواست پرداخت بدهی توسط دولت، به‌کارگیری کارکنان بیمارستان و عدم واگذاری فاز دوم را داشت. وی به تعیین الگوی کشت در برخی از مناطق استان اشاره کرد و افزود: الگوی کشت نارضایتی‌هایی را به همراه دارد و در خرید محصولات تولید شده تضمینی وجود ندارد و کشاورزان دچار سردرگمی شده‌اند.

زرآبادی در پایان یادآور شد: تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی و مشکلات کارگری و معیشت آنان از دیگر مشکلات موجود است که بعضا برخی از آنها با تدبیر کوچک قابل حل است.

 

ارسال نظر