اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۰۰:۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۴۶۸۸۷

توقف فعالیت راننده به علت ممانعت از سوار شدن کارگر

یزد| امتناع یک راننده اتوبوس در یزد از سوار کردن کارگری به بهانه تمیز ماندن اتوبوس منجر به توقف فعالیت وی شد. ساعت حوالی سه بعدازظهر است و اتوبوس می‌ایستد و مسافران در گرمای سوزان آفتاب یزد از روی صندلی‌های ایستگاه بدون سایبان گریخته و خود را به پای اتوبوس می‌رسانند تا از خنکی کولر اتوبوس جانی دوباره بگیرند و طبق معمول زن و مرد برای اطمینان راننده از پرداخت کرایه‌ها از در جلوی اتوبوس بالا می‌روند. نوبت به آخرین مسافر می‌رسد، دستش را جلو می‌آورد تا هزینه اتوبوس را بپردازد، اما راننده از سوار کردن او امتناع می‌کند. راننده بلند می‌گوید: «کارگر سوار نمی‌کنم، زودتر پیاده شو، این‌بار یادت خواهد ماند که با لباس کارگری وارد اتوبوس نشوی.» کارگر خسته، بی‌آنکه حرفی بزند عقب می‌ایستد و چیزی نمی‌گوید و راننده با خونسردی در جلویی اتوبوس را می‌بندد. یکی از مسافران که از نحوه بیان او نسبت به قشر کارگر بسیار معترض است، بلند به راننده متذکر می‌شود که محیط کار او فضایی برای عوض کردن یک لباس کار ندارد و او نمی‌تواند در این گرمای سوزان منتظر بماند، ولی باز راننده به قدرت مطلق خود در تعیین قوانین اصرار می‌ورزد. ماجرا همچنان ادامه دارد؛ ساعت چهار بعد‌از‌ظهر است، رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از ماجرا با‌خبر می‌شود و بلافاصله دستور توقف اتوبوس خاطی را می‌دهد. به گفته «محمدرضا شفیعی»، اتوبوس در پایانه اتوبوسرانی امام خمینی (ره) متوقف شده و دستور توقف او تا زمانی که این کارگر پیدا نشود، باطل نخواهد شد.

بهره‌برداری پل ارتباطی روستای سیل‌زده «چم‌مهر»

خرم‌آباد‌| رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر گفت: پل ارتباطی روستای چم‌مهر برای عبور ماشین‌های سبک به بهره‌برداری رسید. روح‌الله شریف‌زاده گفت: پل ارتباطی روستای چم‌مهر که در سیلاب ویرانگر ۱۲ فروردین تخریب شده‌بود توسط اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای احداث و به بهره‌برداری رسید. وی با بیان اینکه طول متر پل ۱۲۶ متر است افزود: ارتفاع پایه‌های پل را ارتقا دادیم و خروجی دبی آب رودخانه ۲۴۰ مترمکعب افزایش پیدا کرده است. رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر با بیان اینکه پیمانکار پروژه از ۱۷ اردیبهشت ساخت پل را آغاز کرده و طی مدت ۴۰ روز به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: پل ارتباطی چم‌مهر فعلاً برای تردد ماشین‌های سبک به بهره‌برداری رسیده و تا پایه‌های پل را جاسازی و تقویت کنیم برای تردد ماشین سنگین هم باز خواهد شد.

پیش‌فروش قبر در آرامستان جدید شهرکرد منعی ندارد

شهرکرد| عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: پیش‌فروش قبر در آرامستان جدید این شهر منعی ندارد. فرهاد رییسی با بیان اینکه پیش‌فروش قبر در آرامستان جدید این شهر منعی ندارد، گفت: این امر نیازمند مصوبه شورای شهر بود که در حال حاضر مصوبه آن به تصویب رسیده است. وی از احداث سالنی برای برگزاری مراسمات یادبود اموات در آرامستان جدید شهرکرد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با احداث این سالن از ترافیک شهر کاسته و وحدت رویه ایجاد می‌شود.

رونق پرورش کرم ابریشم در ۱۰ استان کشور

بجنورد| ‌مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور‌عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه حدود ۳۰ هزار جعبه تخم نوغان در کشور توزیع می‌شود. علیرضا اکبرشاهی دیروز در سمینار علمی «آخرین یافته‌های تحقیقاتی بیماری نیوکاسل» که در سالن همایش‌های موسسه رازی برگزار شد، اظهار کرد: پرورش کرم ابریشم در ایران صنعت جدیدی نیست و از گذشته تاکنون ایران به عنوان یکی از متولیان پرورش کرم ابریشم مطرح بوده است. وی ادامه داد: متأسفانه طی دو سال گذشته شاهد درگیری تعداد زیادی از واحدهای تولید کرم ابریشم کشور به بیماری انگلی پبرین بودیم که باعث شد این صنعت در کشور خسارات زیادی ببیند و تلفات زیادی متحمل شویم. اکبرشاهی افزود: سال گذشته و امسال سازمان دامپزشکی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان هزینه برای خرید اقلام ضد عفونی هزینه کرده که خوشبختانه این اقدام نتیجه بخش بوده و امسال تقریباً هیچ بیماری در کشور گزارش نشده است.

خبر انتقال داروی فاسد برای دفن در گیلان واقعیت ندارد

رشت| مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: خبر انتقال ۶۰تن داروی فاسد برای امحا و دفن در گیلان واقعیت ندارد. قربانعلی محمدپور با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر خبر انتقال 60تن داروی فاسد به استان در رسانه‌ها و فضای مجازی به بحث داغ زیست محیطی تبدیل شد و این مساله دوستداران محیط زیست را بانگرانی مواجه کرد گفت: برخی رسانه‌ها بدون تحقیق در مورد صحت و سقم این خبر، نسبت به انتشار آن اقدام کرده و سبب تشویش اذهان عمومی و گران کردن مردم شده‌اند. محمدپور تصریح کرد: ضمن تکذیب این خبر به اطلاع مردم شریف و رسانه‌های استانی می‌رسانم، خبر انتقال 60تن داروی فاسد یا تاریخ مصرف گذشته به گیلان جهت دفن یا امحاء کذب است.

 

ارسال نظر