اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۸۱۵

حضور همراه اول در نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال

اپراتور اول تلفن همراه با ارایه چهار سرویس به استقبال نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال استان قم رفت. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همزمان با برپایی دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال با عنوان «نمایشگاه توسعه کسب و‌ کارهای فرهنگی در فضای مجازی» در محل دایمی نمایشگاه‌های استان قم، بخش خدمات ارزش افزوده همراه اول نیز به ارایه سرویس‌های خود در این رویداد فرهنگی اجتماعی می‌پردازد. همراه اول ضمن ارایه «خدمات دیجیتال»، «خانواده دُرسا» و معرفی «مرکز محتوای دیجیتال»، در غرفه‌ای به وسعت ۱۱۸ متر مربع میزبان بازدیدکنندگان است. همچین اپراتور اول تلفن همراه با برگزاری کارگاه‌های روزانه با موضوعات «بررسی مرکز محتوای دیجیتال همراه اول»، «دیجیتال مارکتینگ»، «پرداخت خدمات اپراتوری (DCB»»، «گیم – بازی‌سازی» و «خدمات موسیقی» سعی در برآورده کردن نیازهای مخاطبان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه دارد. مرکز محتوای دیجیتال همراه اول استان قم بنا به کثرت فعالان و تأمین‌کنندگان محتوای مذهبی شکل گرفته تا به این واسطه بتواند به ارایه مطلوب تولیدات آنها بپردازد و فرآیندی همچون، فعالیت‌های یک شتابدهنده در آن دیده شده است. این نمایشگاه از روز سه‌شنبه (۲۸ خردادماه) تا روز جمعه (۳۱ خردادماه) ادامه دارد.

کشف غار زیر بافت مسکونی برزک

کاشان| رییس مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان از کشف غار زیر بافت مسکونی برزک کاشان خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۶۰۰ متر از غار کشف شده است. محمد مشهدی نوش آبادی ضمن اشاره به کشف غار در زیر بافت مسکونی برزک کاشان اظهار داشت: این غار دارای راهروها و فضاهای مختلف است و تاکنون حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر از این غار شناسایی شده است، دسترسی به فضاهای دیگر به‌واسطه وجود مسیرهای تنگ و باریک فعلا میسر نیست. وی با بیان اینکه این غار هنوز امکان بازدید عمومی ندارد، افزود: شهردار برزک کاشان پس از بازدید کارشناسان محلی از این غار و توصیف فضاهای آن، از آمادگی شهرداری برای طراحی و ایجاد ورودی برای این غار به شرط برطرف شدن مشکلات حقوقی و قضایی خبر داده است.

بازداشت ۵ نفر از متهمان پروژه رضوان

قم| دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: پنج نفر از متهمان پروژه رضوان با تفهیم اتهام و قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند و پنج نفر از دیگر متهمان نیز شناسایی و تحت تعقیب قرار دارند. مهدی کاهه یکی از پرونده‌هایی  که با عنوان کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی روی میز مراجع قضایی باز است را پرونده پروژه رضوان ذکر کرد و گفت: این پرونده در حال حاضر با ۱۴۰۰ شاکی در دادسرای عمومی و انقلاب قم در حال بررسی است که پس از تکمیل پرونده کیفرخواست صادر می‌شود. وی با اشاره به روند بررسی این پرونده، بیان کرد: شرکتی در قالب انبوه‌سازی (پروژه رضوان) نسبت به جذب سرمایه‌های مردم از سال ۸۹ اقدام می‌کرد که با تشکیل پرونده قضایی پنج نفر از متهمان این پرونده شامل کارکنان و دلالان فعال شناسایی و با تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت موقت به زندان، معرفی شدند.

تحلیلی بر آمار نیروی کار  و اشتغال در فارس

شیراز| سازمان برنامه و بودجه استان فارس با انتشار یک اینفوگرافی، آمار نیروی کار، اشتغال و بیکاری این استان در سال 97 را رسانه‌ای کرد. براساس آمارهای ارایه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه فارس، بار اشتغال فارس سال گذشته هم همانند سال‌های قبل بر دوش بخش خدمات است به‌طوری‌که بالغ بر 49.7درصد از کل شاغلان استان، در این بخش مشغول به کار هستند. آمارهای منتشر شده نشان از سهم 27.7 درصدی بخش صنعت و سهم 22.6 درصدی بخش کشاورزی در اشتغال شهروندان استان فارس دارد؛ حال آنکه در گذشته بخش کشاورزی بیش از یک سوم شاغلان فارس را در خود جای داده بود و سهم صنعت نیز در این حوزه بسیار کمتر بود. براساس این آمار، نرخ بیکاری استان فارس در گروه سنی 10 ساله و بالاتر  8.9 درصد است حال آنکه این شاخص در زنان 15.2 و در مردان 7.6 درصد بوده و نشان می‌دهد که زنان همچنان سهمی کمتر از مردان در اشتغال بخش‌های مختلف به خود اختصاص داده‌اند.

6 ترمینال پسته در استان قزوین فعالیت دارند

قزوین| مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر 6 ترمینال فعال پسته در استان فعالیت دارند. علی اکبری در کارگاه آموزشی سرشاخه کاری باغ‌های درجه دو و قدیمی پسته و همچنین تغذیه باغات پسته که با حضور مدیران و کارشناسان فنی و پژوهشگران پژوهشکده پسته و محققین در مجموعه باغستان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر 4هزار و 20 هکتار باغ پسته در استان وجود دارد که از این میزان 3 هزار و 420 هکتار بارور و 600 هکتار بصورت نهال است. اکبری ارقام سنتی محصول پسته در استان را قرمز، سفید، کال‌خندان، بقالی و کله بزی و ارقام صادراتی را احمد آقایی، اکبری، اوحدی و کله‌قوچی ذکر کرد.

 

 

ارسال نظر