حمل دام زنده و فرآورده‌های دامی نیازمند مجوز بهداشتی است

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۲۹۹
حمل دام زنده و فرآورده‌های دامی نیازمند مجوز بهداشتی است

یزد|معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد با تاکید بر لزوم پیشگیری از بیماری‌های دامی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک و حفظ بهداشت عمومی جامعه، نقل و انتقال دام زنده و فرآورده‌های خام دامی تنها با اخذ مجوز بهداشتی ممکن است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا متوسل الحسینی اظهار داشت: حمل بهداشتی دام و فرآورده‌های خام دامی به منظور جلوگیری از پیامدهای ناخواسته ناشی از عدم رعایت اصول بهداشتی - قرنطینه‌ای دارای اهمیت ویژه و نظارت بهداشتی براین فرایند از جمله وظایف خطیر دامپزشکی است. وی ادامه داد: حمل غیرمجاز دام و فرآورده‌های خام دامی سبب شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و انتقال عوامل بیماری زا مابین مناطق مختلف جغرافیایی و در نتیجه انتشار آلودگی در محیط‌های پاک است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد اضافه کرد: دامپزشکی نیز با ایجاد سامانه‌های قرنطینه و ارتباط دادن آنها با سامانه‌های نظارتی و صدور مجوز در سایر ارگان‌های مرتبط همچنین در نظر گرفتن پست‌های قرنطینه کشوری در مسیرهای ترانزیت اصلی کشور به ویژه در گمرکات و بنادر، نظارت بهداشتی خود را در مبدا و مقصد و زمان جابه‌جایی در مسیر‌های مبادلاتی بر محموله‌ها اعمال می‌کند.

وی با بیان اینکه به منظور رعایت دقیق ضوابط بهداشتی ـ قرنطینه‌ای، حمل دام در استان تحت نظارت دایمی قرار دارد عنوان کرد: در صورت مشاهده هر گونه دام و فرآورده خام دامی فاقد گواهی بهداشتی حمل، خودرو مذکور متوقف و طبق مقررات به مراجع قضایی معرفی و با متخلفان برخورد خواهد شد.

 

ارسال نظر