آغاز مرحله دوم طرح بسیج ملی کنترل فشارخون

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۲۱۱
آغاز مرحله دوم طرح بسیج ملی کنترل فشارخون

مازندران | مرحله دوم طرح بسیج ملی کنترل فشارخون استان با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهری و با حضور گسترده مردم در عمارت شهرداری شهر ساری آغاز شد.

به گزارش «تعادل» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم نمادین آغاز مرحله دوم طرح بسیج ملی کنترل فشارخون استان با بیان اینکه فشارخون بالا سلامت افراد جامعه را تهدید می‌کند، گفت: سالانه حدود ۹۷ هزارنفر در کشور فوت می‌کنند که علت اصلی آن فشار خون بالا است.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۵ میلیون نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال به فشار خون بالا مبتلا هستند، افزود: از هر دو نفر فردبالای ۵۰ سال یک نفر و از هر سه نفر فرد زیر ۵۰ سال یک نفر به فشارخون بالا مبتلا است.

محسن اعرابی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد افرادی که فشار خون دارند از بیماری خود اطلاع ندارند، ادامه داد: فشار خون بالا به دلیل بی‌علامت بودن سبب می‌شود فرد سال‌ها با آن زندگی کند و زمانی که فرد با عوارض زیادی مواجه شد تشخیص داده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هدف از این طرح را شناسایی بیماران در مراحل اولیه، درمان و آگاهی مردم دانست و بیان کرد: در استان مازندران ۲۱۰ هزار نفر به فشار خون دارند که از این تعداد ۳۵ درصد کنترل خوبی می‌شوند.

اعرابی با بیان اینکه فاز دوم این طرح از ۱۷ خرداد الی ۱۵ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود، ادامه داد: در سه هفته گذشته فشار خون ۲۲۰ هزار نفر اندازه‌گیری شد که هدف ما در فاز اجرایی آن غربالگری کل جمعیت بالای ۳۰ سال استان است.

 

 

ارسال نظر