اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۱۳۴

کشف شواهد فرهنگی هزاره چهارم و پنجم پیش از میلاد

خرم‌آباد| مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: هنگام انجام عملیات عمرانی در کوی کیوان شهر ازنا، شواهدی فرهنگی از هزاره چهارم و پنجم پیش از میلاد در این منطقه کشف شد. سید امین قاسمی دیروز در جمع خبرنگاران افزود: با نمایان شدن این آثار تاریخی، عملیات عمرانی مذکور متوقف شد. وی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تخریب بیشتر و مشخص نمودن وضعیت دوره‌های کوی کیوان کاوش نجات بخشی به منظور لایه نگاری اضطراری، تخلیه دستکند و تعیین عرصه و حریم تپه کوی کیوان ازنا با مجوز از پژوهشکده باستان‌شناسی از پنجم خردادجاری ‬ به مدت ۴۵ روز آغاز شد. وی با بیان اینکه طی این کاوش لایه‌ها و آثار متنوع فرهنگی به دست آمده تصریح کرد: ساختارهای معماری، ابزارهای سنگی، پیکرک گلی، توکن‌های شمارشی، بقایای استخوانی (انسانی و جانوری) مهر مسطح سنگی، اثر مهر و قطعات سفالی مربوط به هزاره پنجم و چهارم پیش از میلاد بخشی از یافته‌های فرهنگی در تپه کیوان است.

توزیع کالاهای اساسی در سال 98

ساری|  به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران علی شکری جانشین رییس سازمان و مدیر توسعه بازرگانی با اعلام این خبر گفت: میزان توزیع شکر در جریان فروردین ماه سال جاری در سطح استان 1000 تن بوده که به ترتیب سهم اصناف 200 تن، صنعت 430 تن، خانوار 260 تن، زنبورداران 110 تن و گوشت مرغ منجمد 165 تن بوده است، شکری اضافه کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری و به مناسبت ماه مبارک رمضان 840 تن شکر توزیع که به ترتیب سهم قنادان 195 تن، صنف و صنعت 235 تن، خانوار 270 تن و زنبورداران 140 تن توزیع شده است وی گفت: بیش از 200 تن برنج هندی نیزدربین عاملین ومصرف‌کنندگان توزیع گردیده است. وی در ادامه بیان داشت با توجه به مشکل شکر در استان و پیگیری‌های به‌عمل آمده 1700 تن شکر به‌منظور توزیع در جریان خردادماه به استان تخصیص داده شده است که متناسب با نیاز هر بخش تخصیص و به کارخانه محل تامین معرفی گردیده اند.

ریل مورد نیاز داخل   باید در ذوب‌آهن اصفهان تامین شود

اصفهان| اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از نمایشگاه حمل‌و‌نقل ریلی در غرفه شرکت ذوب‌آهن اصفهان حضور یافت و گفت:  ما باید ریل مورد استفاده در پروژه‌های ریلی کشور را با محصولات ذوب‌آهن اصفهان تامین کنیم تا نیازی به واردات این محصول نداشته باشیم . وی ضمن ابراز رضایت از ورود ذوب آهن به تولید ریل و کیفیت ریل‌های تولیدی این شرکت، گفت: تولید ریل در ذوب آهن اصفهان باید شتاب بیشتری بگیرد. سید حسین دیباجی مدیر کیفیت شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز در این گفت‌وگو به تولید انواع محصولات ریلی از قبیل UIC60، U33 و S49 در شرکت سهامی ذوب‌آهن اشاره کرد و عنوان داشت کیفیت ریل‌های تولیدی ذوب‌آهن قابل رقابت و حتی بالاتر از ریل‌های وارداتی است و در حال حاضر محصول ریل UIC60 در نورد ۶۵۰ ذوب‌آهن اصفهان در حال تولید است. لازم به ذکر است، این نمایشگاه از تاریخ ۹۸/۳/۱۹ لغایت ۹۸/۳/۲۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است.

ورود دستگاه قضایی به موضوع واگذاری اراضی ساحلی

گرگان|  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرترکمن از ورود دستگاه قضایی گلستان به موضوع واگذاری اراضی ساحلی این شهرستان به بخش خصوصی خبر داد. محمد طالبی‌چاری گفت: برای حفظ حقوق عامه، موضوع واگذاری ۵۴ هکتار از زمین‌های ساحلی شهرستان بندرگز بررسی می‌شود.وی گفت: محتوای قرارداد واگذاری قطعی اراضی ساحلی شهرستان بندرگز به بخش خصوصی بررسی و با تخلف‌های احتمالی برخورد می‌شود. طالبی‌چاری افزود: در صورتی که در واگذاری این اراضی حقوق عامه نادیده گرفته شده باشد یا تخلفی مشاهده شود برای ابطال این قرارداد اقدام خواهیم کرد. وی افزود: موضوع قرارداد واگذاری ۵۴ هکتار از اراضی ساحلی شهرستان بندرگز با امضا و موافقت استاندار سابق به بخش خصوصی واگذار شده بود که دستگاه قضایی برای جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق عامه برای بررسی آن ورود کرده است.

آغاز برداشت سیب زمینی در ۲هزار هکتار زمین زراعی طارم

زنجان| مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: برداشت سیب زمینی در ۲ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می‌شود حدود ۴۴ هزار تن محصول از این زمین‌ها برداشت و در بازار عرضه شود.

مجتبی اسکندری افزود: در سال زراعی جاری تعداد ۲هزار و ۲۰۰ نفر بهره‌بردار مشغول برداشت محصول سیب زمینی در این شهرستان هستند و پیش بینی مس شود از محل فروش سیب زمینی یک هزارو ۹۸۰ میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

اسکندری به کیفیت بالا و مرغوب سیب زمینی طارم اشاره کرد و افزود: محصول تولیدی این شهرستان با توجه به کیفیت بالا، در صنایع تبدیلی از جمله تولید چیپس، مصرف و علاوه بر تأمین نیاز شهرستان و استان به سایر نقاط کشور و همچنین کشورهای همسایه صادر می‌شود.

 

 

ارسال نظر