فرمانداران مامور رفع مشکلات صنعتی شدند

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۱۲۸
فرمانداران مامور رفع مشکلات صنعتی  شدند

معاون هماهنگی اقتصادی وزیر کشور گفت که هفت ماموریت ویژه برای فرمانداران سراسر کشور در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی، حفظ و افزایش فرصت‌های شغلی، رفع مشکلات کارخانجات و نیز رونق تولید تبیین شده و آنها موظف به اجرای دقیق آنها در سال جاری هستند. بابک دین پرست دیروز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان‌های نمین و اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس این هفت ماموریت، فرمانداران وظیفه دارند بر اساس لیست ارایه شده از تعداد واحدهای فعال و اشتغال آنها، نسبت به مراقبت و جلوگیری از بروز مشکل برای واحدهای تولیدی و احتمال کاهش تعداد شاغلان آنها اقدام لازم را کنند.

وی بیان کرد: به فرمانداران ابلاغ شده است ضمن نظارت بر واحدهای تولیدی با فعالیت کمتر از ظرفیت اسمی تلاش و پیگیری کنند که بر میزان تولید و نیز تعداد اشتغال آنها افزوده شود. او بیان کرد: همچنین فرمانداران موظف هستند ضمن شناسایی واحدهای تولیدی غیر فعال و راکد علت را بررسی و در جهت فعال‌سازی دوباره آنها اقدام کنند.

 معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه ۲۰۲۲ واحد تولیدی در کشور به علت مشکلات در پرداخت تسهیلات اعطایی در تملک شبکه بانکی قرار دارند، اظهار داشت: رییس‌جمهوری به جد بر فعال‌سازی این واحدها تاکید دارند و به وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی درباره فعال شدن آنها دستور لازم را صادر کرده‌اند و در این راستا فرمانداران سراسر کشور هم موظفند در این جهت اقدام اساسی صورت دهند. وی همچنین به کارخانه‌های مشکل‌دار و نیز در وضعیت بحرانی اشاره و بیان کرد: بر اساس تاکید وزیر کشور فرمانداران باید مراقبت و کمک کنند تا واحدهای بحرانی  ابتدا به وضعیت مشکل‌دار و سپس به وضعیت عادی فعالیت بازگردند. به گفته او، فرمانداران همچنین می‌بایست به تکمیل و بهره‌برداری واحدهای با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اهتمام کرده و در زمینه واگذاری پروژه‌های نیمه تمام، در حال تکمیل و در حال بهره‌برداری به بخش خصوصی نیز اقدام اساسی صورت دهند.

 

ارسال نظر