اخبارخطاهایی که به خاطرات سفر طعم تلخ می‌دهد

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۰:۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۴۶۰۳۳
اخبارخطاهایی که به خاطرات سفر طعم تلخ می‌دهد

وقتی بار سفر را بستند، می‌خواستند چند روزی فارغ از هیاهوی مشغله‌های روزمره زندگی، در کنار خانواده باشند و خاطرات خوشی را رقم بزنند، غافل از آنکه بی‌احتیاطی در رانندگی، کام آنان را به تلخی می‌کشاند. ایرنا با بیان این مطلب افزود:  جان باختن در تصادفات آن هم در تعطیلات چند روزه، داستان جدیدی نیست؛ همین نوروز امسال در سه هفته تعطیلی ۳۷ نفر از هموطنان جان خود را در حوادث رانندگی از دست دادند؛ این رقم برای کل سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸۳ کشته و ۳۶۷ هزار و ۴۴۰ مصدوم بود.

  آمار سوانح تعطیلات اخیر

 هشت فوتی در جاده‌های خراسانی جنوبی- با اینکه خراسان جنوبی در زمره استان‌هایی با حوادث ترافیکی بالا قرار ندارد اما جاده‌های آن در چند روز تعطیلی اخیر جان هشت نفر از هموطنان را گرفت و ۶۴ نفر را نیز مجروح کرد. در یکی از این حوادث بر اثر برخورد رخ به رخ ۲ خودروی پراید در یکی از جاده‌های روستایی، ۲ راننده خودرو جان خود را از دست دادند و یک مصدوم نیز روانه بیمارستان شد.

جاده‌های این استان در چندروز گذشته شاهد ۳۶ فقره تصادف بود که در چهار مورد در مجموع هشت نفر کشته شدند؛ واژگونی و خروج از جاده با ۵۱ درصد، بی‌توجهی به جلو با ۳۳ درصد و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۱ درصد بیشترین سهم را در وقوع تصادفات داشتند.

هفت کشته در لرستان-از استان لرستان خبر رسید که واژگونی خودروی پراید در جاده بروجرد به بیرانشهر و سقوط به داخل رودخانه هفت کشته بر جای گذاشت؛ در این حادثه ۲ نفر جان باختند و پنج نفر حین انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

پنج کشته در جنوب سیستان و بلوچستان-سیستان و بلوچستان جزو پنج استان اول در تلفات جاده‌ای است که در تعطیلات هفته گذشته شاهد پنج کشته و ۲۰ مجروح در جاده‌های جنوب استان بود. ۴۰ درصد تصادفات این مدت ناشی از واژگونی، ۵۰درصد برخورد ۲ وسیله نقلیه با یکدیگر و بقیه عابر پیاده و موتورسیکلت بوده است.

البته وجود راه‌های دو طرفه، قوس و پیچ‌های فراوان در کنار سرعت زیاد، قاچاق سوخت، انسان و کالا و رعایت نکردن قانون از مهم‌ترین دلایل افزایش تصادفات در استان است.

مرگ ۱۱ هموطن در حوادث آذربایجان شرقی-طبق اعلام پلیس راه آذربایجان شرقی در تعطیلات اخیر ۱۱ نفر در محورهای ارتباطی استان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

در این مدت بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در راه‌های این استان ثبت شد که سهم حوادث منجر به فوت پنج فقره بوده است.

سه فوتی در جاده‌های چهارمحال و بختیاری-استان چهار‌محال و بختیاری نیز در چند روز گذشته شاهد مرگ سه نفر از هموطنانمان بود که در تصادف رانندگی بین تریلر با سواری در محور بروجن - لردگان جان خود را از دست دادند؛ در این حادثه سه نفر نیز مصدوم شدند.

محور شهرکرد، بروجن به لردگان یکی از محورهای ترانزیت استان چهارمحال وبختیاری و محور ارتباطی جنوب به مرکز کشور است که روزانه بیش از ۳۲ هزار تردد در این محور انجام می‌شود.

مرگ دو زن در استان قم-از استان قم نیز خبر می‌رسد واژگونی یک دستگاه خودرو در بلوار آیت‌الله بروجردی این استان منجر به فوت ۲ زن سرنشین آن شد؛ ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز مهم‌ترین علت حادثه بوده است.

مرگ ۲ هموطن کرد در تعطیلات-در استان کردستان ۲ فقره تصادف رانندگی که روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد در جاده‌های برون شهری این استان رخ داد، جان دو تن از اهالی این استان را گرفت؛ در این استان با وجود حجم زیاد مسافر ورودی، هیچ تصادفی در محورهای اصلی که منجر به فوت شود، رخ نداد.

وقوع تصادف زنجیره‌ای در همدان-استان همدان نیز در محور گنجنامه شاهد وقوع تصادف زنجیره‌ای سه دستگاه خودرو بود که یک کشته و یک مجروح بر جای گذاشت.

در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۶ خرداد که به‌طور میانگین ۶۸۵ هزار دستگاه خودرو ازجاده‌های این استان عبور می‌کردند، ۲۶ سانحه جرحی در جاده‌های برون شهری این استان رخ داد که ۶۰ درصد آن معادل ۱۵ فقره واژگونی خودرو به علت خواب آلودگی و بی‌توجهی به جلو بوده است.

مصدومیت ۳۵ نفر در جاده‌های زنجان-راه‌های استان زنجان به دلیل قرار گرفتن در مسیر اتصال به استان‌های غربی و شمال غربی همواره پرتردد و ترانزیتی به شمار می‌رود؛ از این رو در تعطیلات اخیر همان‌طور که انتظار می‌رفت بر حجم تردد‌ها در آزادراه‌های استان افزوده و ترافیک را در این مسیرها نیمه سنگین کرد.

تنها در سه روز ۱۵ تا ۱۷ خرداد بیش از ۳۰ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده‌های زنجان رخ داد که یک نفر از هموطنان جان خود را از دست داد و حدود ۳۵ نفر هم مصدوم شدند.

۹ مصدوم در حادثه رانندگی بویراحمد-آن‌طور که مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گزارش داده، برخورد ۲ دستگاه خودروی سواری با یک راس گاو در یکی از روستاهای بویراحمد ۹ مصدوم بر‌جای گذاشت که وضعیت سه مصدوم این حادثه وخیم گزارش شده است. همچنین در حادثه دیگری که در جاده یاسوج به شیراز رخ داد، ۲ نفر مصدوم شدند.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

همچنین در حادثه دیگری بی‌احتیاطی راننده اصفهانی در آبشار یاسوج جانش را گرفت؛ علت حادثه بی‌توجهی در هنگام پارک کردن و خاموش کردن، خودرو در دنده که خلاص بوده، اعلام شده است.

مصدومیت ۱۲هموطن در تصادف زنجیره‌ای اردبیل-استان اردبیل یکی از مقاصد گردشگری هموطنان در تعطیلات اخیر بود که البته افزایش حجم تردد در جاده‌های استان، سبب شد تا در یک تصادف زنجیره‌ای در جاده اردبیل - سرچم ۱۲ نفر مصدوم شوند.

در این تصادف زنجیره‌ای چهار دستگاه خودرو در منطقه‌ای حدفاصل تونل‌های ۱ و ۲ جاده سرچم با یکدیگر برخورد کردند؛ جاده سرچم ۱۷۸ کیلومتر طول دارد که حدود ۵۰ کیلومتر از آن در منطقه کوهستانی واقع شده است.

همچنین در حادثه دیگری که بین یک خودروی سواری و کامیون چهار نفر در جاده پارس آباد مغان - سربند جان باختند و یک نفر هم مصدوم شد.

بر اساس اخبار دریافتی، جمعه گذشته ۱۱ نفر در تصادف ۲ خودرو در شهر اردبیل مصدوم شده و روانه بیمارستان شدند.

چهار کشته در سوانح رانندگی ایلام-در استان ایلام نیز سه سانحه رانندگی روی داد؛ در تصادف اول که علت آن بی‌احتیاطی، سرعت زیاد و واژگونی خودرواعلام شده، یک نفر کشته و ۲ نفر زخمی شدند. در حادثه دیگر به علت تجاوز به چپ و برخورد موتورسیکلت به یک دستگاه کامیون ایسو، یک نفر کشته و یک نفر مجروح شد.

در سومین حادثه که تصادف شدید سه خودرو سمند، با پژو پارس و پژو ۴۰۵ بود، ۲ نفر کشته و یک نفر زخمی شدند.

سه نفر در قزوین جان باختند-سه کشته و ۲ مجروح حاصل یک حادثه رانندگی در اتوبان قزوین - زنجان بود که به دلیل انحراف و سقوط یک دستگاه پژو‌آردی از روی پل رخ داد.

همچنین در حادثه رانندگی دیگری که در این استان رخ داد ۶ نفر مصدوم شدند.

واژگونی اتوبوس در مسیر اصفهان - یزد-یک دستگاه اتوبوس مسیر اصفهان - یزد نوزده مصدوم بر جای گذاشت؛ واژگونی خودرو یکی از چالش‌های اساسی محورهای ارتباطی به ویژه مناطق کویری ایران است. همچنین تصادف زنجیره‌ای چهار خودروی سواری تیبا، پیکان، سمند و‌ام وی‌ام در محور ارتباطی نجف آباد سبب مصدوم شدن ۶ تن از سرنشینان این خودروها شد.

در حادثه دیگری برخورد ۲ دستگاه پراید سواری در حوالی اردکان ۲ نفر زخمی شدند.

 ۱۴۵ مصدوم سهم البرز از تعطیلات اخیر-بنا بر اعلام رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز، در چهار روز تعطیلات هفته گذشته و در پی وقوع ۱۲۱ فقره تصادف ۱۴۵ نفر در جاده‌های مواصلاتی استان مصدوم شدند.

ماهانه براثر تصادف در راه‌های البرز حدود ۸۰ نفر مصدوم و تعدادی جان خود را از دست می‌دهند، راه‌های مواصلاتی استان پرترافیک و پرحادثه‌ترین راه‌های کشور محسوب می‌شوند.

پنج مصدوم حاصل تصادف در جاده مشهد - قوچان-از مشهد خبر رسید که تصادف دو دستگاه خودرو سواری پژو در جاده مشهد - قوچان پنج مجروح به جا گذاشته است.

همچنین تصادف دو دستگاه خودروی سواری در نزدیکی مشهد ۱۰ مصدوم برجای گذاشت.

۶ مجروح در پنج تصادف جاده‌ای خراسان شمالی-استان خراسان شمالی به دلیل آنکه در حد فاصل دو قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع شده در تعطیلات اخیر، شاهد ۲۷ حادثه ترافیکی بود که درآن یک نفر کشته و ۳۵ نفر هم مجروح شدند. واژگونی یک دستگاه تریلر در محور بجنورد - اسفراین موجب کشته شدن راننده این خودرو شد.

 ۱۲ مصدوم در حوادث رانندگی گلستان-در استان گلستان نیز به دلیل وقوع یک فقره تصادف در شرق این استان در محور مینودشت، هفت نفر زخمی شدند. در حادثه دیگری بر اثر برخورد پراید با سمند در گرگان یک نفر کشته شد و ۲ نفر مصدوم شدند.

همچنین تصادف بین یک دستگاه موتورسیکلت با خودروی سواری پراید در جاده گرگان به آق قلا سه نفر مصدوم شدند.

 مرگ ۲ هموطن در شیراز-برخورد یک دستگاه خودرو سواری پراید با ستون برق در شهرک میانرود شیراز و همچنین تصادف دو خودرو در فسا ۲ کشته برجای گذاشت.

در حادثه دوم که دیشب رخ داد، یک نفر در دم جان باخت و ۴ نفر مجروح شدند.

مصدومیت 16 نفر در کرمانشاه-از روز سه شنبه (۱۴ خرداد) تا پایان روز جمعه (۱۷ خرداد) ۹ فقره سانحه رانندگی در جاده‌های استان کرمانشاه به وقوع پیوست. گرچه مورد فوتی در این تصادفات به وقوع نپیوست، اما 16 نفر از هموطنان در آن دچار مصدومیت شدند. در این مدت بیش از ۲۴۰ هزار تردد در جاده‌های برون‌شهری استان ثبت شده است. ۶۵ گشت پلیس در جاده‌های استان مستقر بودند و تجهیز امکانات و حضور خوب ماموران در نقاط مختلف جاده‌ای در کنار همکاری بسیار خوب مردم و رانندگان باعث شد تا آمار سوانح جاده‌ای کاهش محسوسی داشته باشد.

 

ارسال نظر