اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۰:۵۴:۱۶
کد خبر: ۱۴۵۸۷۱

تلخی چای ایرانی به کام چایکاران شمال شیرین شد

رشت| حمایت دولت از چایکاران و همت باغداران تلخی چای ایرانی را به کام چایکاران شیرین کرد و در حال حاضر چای ایرانی به ۳۶ کشور جهان صادر می‌شود.بر اساس آمارهای مستند ۹۰ درصد از باغ‌های چای ایران در استان گیلان و ۱۰ درصد آن در استان مازنداران وجود دارد و در حال حاضر ۵۵ هزار خانوار چایکارشمال کشور در ۲۵ هزار هکتار باغ چای به تولید و پرورش چای می‌پردازند. یکی از چایکاران که با برداشت برگ سبز چای وارد کارخانه چای‌سازی شده، با ابراز خوشحالی از خبر رونق تولید چای گفت: امسال هم کیفیت برگ سبز چای و هم میزان تولید عالی است. علی محمد میرزایی ضمن شکرگزاری از خداوند گفت: بارش باران و شرایط اقلیمی موجب افزایش محصول برگ سبز چای شده و این رونق تولید کمک بسزایی در کسب درآمد و اشتغالزایی منطقه کرده است.

برداشت بیش از 3000 تن زردآلو در خراسان جنوبی

بیرجند | مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 3388 زردآلو از باغات زیرکاشت این محصول برداشت شود.

عبدالرضا رضایی افزود: بیشترین سطح زیر کاشت محصول زردآلو در خراسان جنوبی به شهرستان‌های قاین و بشرویه اختصاص دارد. او شاهرودی، لاسجردی، نارنگی، نوری و ارقام محلی را عمده رقم زردآلوی استان عنوان کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: زردآلوی تولیدی خراسان جنوبی علاوه بر تأمین نیاز داخلی استان به استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ارسال می‌شود.

امضای تفاهمنامه برای اشتغال ۵۰ هزار نفر در بخش کشاورزی

رشت| رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان از امضای تفاهمنامه برای اشتغال ۵۰ هزار نفر در استان خبر داد.

علی درجانی از تفاهمنامه سه‌جانبه‌ای بین صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهادکشاورزی خبر داد و گفت: براساس این قرارداد که با اعتباری بالغ بر ۱۷۲/۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات قانون توسعه اشتغال روستایی و عشایری سال ۹۷ است، برای قریب ۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی همچنین به تسهیلات استانی تبصره ۱۸ برای ایجاد فرصت‌های شغلی اشاره کرد و افزود: برای ۱۸۹۲ واحد در بخش‌های کشاورزی و آبزی‌پروری و مکانیزاسیون اعتبار اختصاص می‌یابد. رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان اضافه کرد: همچنین در بخش بازسازی یک هزار و ۱۷۵ واحد و سرمایه در گردش یک هزار و ۴۳ هزار واحد اعتبار تخصیص یافته است.

اجرای طرح آشکارسازی و ایمنی تردد ادوات کشاورزی

ایلام| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از آغاز اجرای طرح آشکارسازی و ایمنی تردد ادوات کشاورزی در راه‌های برون شهری استان خبر داد.  نوراله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: با افزایش تردد انواع ادوات کشاورزی همزمان با فصل برداشت محصولات در راه‌های برون شهری، ایمنی تردد این ادوات و سایر وسایل نقلیه به عللی به خطر می‌افتد که می‌توان به مواردی از جمله عدم آگاهی کافی رانندگان از مقررات تردد ادوات کشاورزی به علت نداشتن گواهینامه، ناهمگونی سرعت حرکت این ادوات با سایر وسایل نقلیه باری و مسافری، نداشتن منابع نوری در عقب و جلو ادوات کشاورزی برای دیده شدن در ترددهای شبانه، نداشتن آینه برای پایش زاویه‌های کور پشت سر و عقب وسیله به ویژه در زمان بستن دنباله بندها و ادوات دیگر، اشاره کرد.

حفر اولین چاه گمانه به منظور پایش آب‌های زیرزمینی

شازند| به گزارش روابط عمومی پالایشگاه حفر اولین چاه گمانه به منظور پایش آب‌های زیرزمینی دشت شازند در سایت شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با حضور مهندس غلامی مدیر عملیات، روسا و مسوولان ادارات HSE، مهندسی طرح‌ها و گروه مشاورین پروژه به سرپرستی دکتر واعظی از دانشگاه تبریز روز گذشته (دوشنبه 11/3/1398) کلید خورد. این گزارش می‌افزاید پروژه فوق یک پایش زیست محیطی (Environmental Monitoring) نامیده می‌شود که به منظور پایش ورود آلاینده‌های نفتی به آب زیرزمینی و خاک در محدوده شرکت‌های پالایش نفت امام خمینی شازند، شرکت ملی پخش منطقه مرکزی و شرکت ملی خطوط لوله و مخابرات انجام می‌گیرد که عمده اهداف شامل: پایش تغییرات سطح ایستابی در آب زیرزمینی، پایش و جلوگیری از آلودگی‌های احتمالی، بررسی کیفیت آب‌های‌های زیر زمینی، ارزیابی تأثیر منابع آلاینده بر کیفیت آب‌های زیرزمینی و بررسی عملکرد عملیات پاکسازی در صورت مشاهده آلودگی احتمالی است که مدت زمان اجرای آن 9 ماه برآورد شده است.

 

ارسال نظر