اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۵۹۹

اطلاعیه سپاه درباره هلاکت اعضای گروهک ضد‌انقلاب

ارومیه| سپاه شهدای آذربایجان غربی درباره درگیری با عناصر گروهک ضد‌انقلاب در چالدران و شهادت پاسدار ابراهیم آخوندزاده توضیح داد. بر اساس اعلام سپاه شهدای آذربایجان غربی، عصر سه‌شنبه عناصر گروهک ضد‌انقلاب قصد ورود به کشورمان از منطقه مرزی چالدران را داشتند که با مقابله رزمندگان سپاه زمین‌گیر شدند و تعدادی از آنان به هلاکت رسیدند. در جریان مقابله با عناصر ضدانقلاب، رزمنده پاسدار ابراهیم آخوندزاده عضو سپاه چالدران نیز به شهادت رسید. همچنین مقادیر قابل توجهی مهمات و تجهیزات ارتباطی از عناصرضد انقلاب کشف و ضبط شد.

هزینه 42 میلیارد تومانی حمل و دفن زباله در ارومیه

ارومیه| رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: با افزایش مشارکت مردم در تفکیک زباله و آغاز این طرح در فرهنگ‌سراهای شهرداری و دفاتر تسهیل‌گری حدود 30 درصد از تولید روزانه زباله برابر با 150 تن زباله در یک برنامه پنج ساله قابل تفکیک و بازیافت به مواد دیگر خواهد بود. احد یوسفی دیروز در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: روزانه بطور میانگین 500 تن زباله در این شهر تولید می‌شود که با فرهنگ‌سازی تفکیک از مبدأ و سلسله اقدامات فرهنگ‌سراهای شهرداری و دفاتر تسهیل‌گری ارومیه امکان کاهش آن تا یک‌سوم موجود وجود دارد. وی افزود: این مقدار در فصول مختلف سال از جمله در فصل برداشت محصول و عرق‌گیری از انواع گیاهان مرتبط به این خطه از کشور تغییر می‌کند.

کرمانشاه بهشت فرصت‌های سرمایه‌گذاری است

کرمانشاه| استاندار کرمانشاه از کرمانشاه به عنوان بهشتی برای سرمایه‌گذاران یاد کرد و گفت: دهکده لجستیک، پتروشیمی زاگرس و راه آهن غرب کشور از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند در آن وارد شوند. هوشنگ بازوند در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان دیروز با حضور نمایندگان گروه سرمایه‌گذاری «سابیر بین‌الملل»، نماینده رسمی سازمان سرمایه‌گذاری چین در ایران و جمعی از مسوولان استان برگزار شد، از کرمانشاه به عنوان استانی ثروتمند و پر از ظرفیت برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی یاد کرد و گفت: پروژه‌های زیادی در حوزه‌های عمرانی، زیربنایی، اقتصادی، خدمات، گردشگری و... داریم که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جذاب باشد. وی دهکده لجستیک یا بندرخشک کرمانشاه را از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها برشمرد و افزود: این پروژه توسط وزارت راه و شهرسازی برای غرب کشور و با مرکزیت کرمانشاه تعریف شده است.

توقف آبرسانی سیار به مناطق عشایری

شهرکرد| مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از متوقف شدن طرح آبرسانی سیار به مناطق ییلاقی عشایر کوچرو در بهار امسال خبر داد. یحیی حسین‌پور اظهار داشت: به دلیل بروز پدیده خشکسالی و کاهش بارش‌ها در سال گذشته ۳۰ درصد از چشمه‌های تأمین آب شرب عشایر در مناطق ییلاقی این استان خشک شد، که برای جبران خشکی چشمه‌ها، روزانه ۴۲۸ هزار لیتر آبرسانی بصورت سیار برای عشایر انجام می‌شد. به گفته وی، امسال با توجه به بارش‌های مطلوب و فعال شدن چشمه‌های دایمی و فصلی محل استقرار عشایر، تاکنون در هیچکدام از مناطق ییلاقی شهرستان‌های استان درخواست آب‌رسانی سیار گزارش نشده است.

 

ارسال نظر