بسیاری از منابع دولت بلااستفاده مانده است

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۵۹۲
بسیاری از منابع دولت بلااستفاده مانده است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت از برنامه‌های اساسی این وزارت خانه در سال جاری است. عسگری در مراسم معارفه و تکریم رییس سازمان وزارت امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی در بجنورد، با اشاره به اینکه بسیاری از منابع دولت در حال حاضر بلااستفاده است، افزود: تعداد زیادی از کشورها روش‌هایی را پیدا کرده‌اند که درآمد دولت خود را به چشمه‌هایی وصل کردند که هر روز می‌جوشد این در حالی است که درآمد کشور ما به شیری وصل است که باید مدام کم و زیاد شود. وی تاکید کرد: باید راهی پیدا کرد تا درآمدهای بلااستفاده دولت تبدیل به درآمدهای مولد شود و بتوان از طریق آن خدمات ایجاد کرد. اگر نمی‌توان این منابع را تبدیل به درآمدهای مولد کرد، آنها را بفروشیم و آن را تبدیل به یک دارایی دیگر کنیم. وی تاکید کرد: امروز یکی از اقدامات اساسی که باید انجام دهیم آن است که دارایی دولت را مولد کنیم تا درآمد پایدار برای کشور ایجاد شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت وزارت امور اقتصادی و داراییدر ادامه تاکید کرد: نباید منتظر آن بنشینیم که دیگران مشکلات را برای ما حل کنند و در حقیقت خودمان باید در جهت حل مشکلات گام‌برداریم در غیر این صورت دیگران نیز اگر بخواهند مشکل ما را حل کنند، نخواهند توانست. وی با بیان اینکه کشور در حوزه بهبود کسب و کار نیاز به کار دارد، گفت: وزارت وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال‌های اخیر انرژی زیادی را به کار بسته تا بستر جدیدی را برای بهبود فضای کسب و کار ایجاد کند. باید تلاش شود تا در جاهایی که منابع ناشناخته یا منابع از دست رفته در دولت وجود دارد شناسایی کرد و در مسیر ایجاد درآمد پایدار برای دولت قرار داد.

    اهمیت نقش بانک‌ها در توسعه

استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: بانک‌ها نقشی در مسیر توسعه استان ایفا نکرده‌اند و یار و یاور نیستند. وی با اشاره به اینکه به عنوان مثال یکی از مزیت‌های مهم اقتصادی در شهرستان راز و جرگلان نوغانداری است اما دیده می‌شود که تسهیلات بانکی برای انجام کاری دیگر در این شهرستان ارایه شده است، ادامه داد: این امر اوج ناکارآمدی است و با مشاهده چنین مواردی چطور می‌توان انتظار داشت که توسعه، رشد و افزایش شاخص‌ها به وجود‌ آید. شجاعی اظهار کرد: از بانک‌های خصوصی و دولتی تقاضا می‌شود تا در مسیر توسعه حرکت کنند. وی بیان کرد: بانک‌ها باید این تشخیص را بدهند که تسهیلات ارایه شده باید در مسیر توسعه استان صورت گیرد، وقتی در شهرستانی پیشران اقتصادی آن کشاورزی است، نباید به حوزه دیگری تسهیلات ارایه شود که به غیر از این مورد فقط ارایه آمار می‌شود. نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به اینکه نقش سازمان‌های اقتصاد و دارایی بر هیچ کسی پوشیده نیست، گفت: در شراط کنونی کشور، اقتصاد و دارایی در صف نخست قرار دارد. دشمنان ایران اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که با جنگ نمی‌توانند به اهداف خود برسند در نتیجه جنگ اقتصادی را به راه انداخته‌اند. استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در حال حاضر مملکت نیاز به تغییر رفتار در اجرا دارد و در حقیقت همانند قبل حرکت کردن، نتیجه گذشته را به دنبال خواهد داشت و این تغییر مسیر در حوزه اقتصاد و دارایی لازم است.

وی از بانک‌ها و سایر حوزه‌های موثر درخواست کرد تا تغییر مسیر و فرآیند را در دستور کار قرار دهند. استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه نباید هیچ واحد تولیدی توسط بانک‌ها به تملک درآید، گفت: بعد از اینکه بانک به عللی همچون بدهی و… به تملک بانک در می‌آید، آن وقت به دنبال ارایه تسهیلات کم‌بهره می‌افتیم تا واحد تولیدی دیگری را راه‌اندازی کنیم.

 

 

ارسال نظر