اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۲۵۴

آغاز سفر دور دنیای ورزشکار هرمزگانی با شتر

بندرعباس| محمد امیری ورزشکار رودانی سفر به دور دنیا را با شتر آغاز کرد.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: این سفر به مدت ۲ و نیم سال و با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی هرمزگان از دوم خرداد از محل تالاب آذینی آغاز شد.

رضا برومند افزود: این ورزشکار پس از حرکت از سیریک و عبور از استان‌های مختلف از مرز آستارا وارد آذربایجان می‌شود و با عبور از ۴۷ کشور و قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا، اقیانوسیه و امریکا در نهایت از مرز ترکمنستان وارد ایران می‌شود.

محمد امیری رودان یکی از معلمان استان هرمزگان است که ۲۰ سال سابقه جهانگردی دارد و شنا از ارتفاع صفر تا دو هزار متر از ساحل بندرعباس، پیمایش ۲۲ کیلومتر در ارتفاعات کوه گِنو با اهداف زیست‌محیطی، اختراع دوچرخه دریایی و طی مسیر ایران تا عمان از بین جزایر با دوچرخه دریایی و شنای مسیر ۱۵۰ کیلومتری از بندر خصب در کشور عمان تا بندرعباس به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس از فعالیت‌های محمد امیری رودان است.

آغاز فعالیت مسیر دریایی هندوستان - قشم

قشم| بعدازظهر روز پنجشنبه (دوم خرداد) فعالیت مسیر دریایی هندوستان- قشم با ورود اولین کشتی تجاری از کشور هندوستان به قشم رسماً آغاز شد. این کشتی تجاری با ۱۷۴ متر طول، «Neshat»  نام دارد و حامل ۱۳ هزار تُن کالای تجاری از هند به قشم است.

«Neshat»  روز گذشته در اسکله کاوه جزیره قشم پهلو گرفت و عملیات تخلیه آن از طریق جرثقیل‌های موجود کشتی و اسکله کاوه انجام می‌شود. بنا بر اظهارنظر علی اشتری مدیر امور بنادر و کشتیرانی قشم عملیات تخلیه بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت به طول خواهد کشید.

این مقام مسوول، ورود این کشتی به منطقه آزاد قشم را آغاز فصل نوینی از رونق تجارت دریایی در قشم دانست.

آلودگی میکروبی دستمال کاغذی فله‌ای یا کیلویی

کرمان| مدیرکل استاندارد استان کرمان با اعلام این هشدار که محصولات عرضه شده دستمال کاغذی به صورت فلّه‌ای یا کیلویی در بسیاری از موارد دارای آلودگی‌های میکروبی هستند، گفت: به همین علت به هموطنان توصیه می‌شود که از خرید اینگونه فرآورده‌ها جداً خودداری کنند

اسماعیل عاقلی با اشاره به اینکه دستمال کاغذی‌های بدون نشان استاندارد با هدف سوءاستفاده و کم و فروشی، در بسته بندی‌های با ابعاد رایج ولی با تعداد ورق کمتر و کوچک‌تر از موازین استاندارد عرضه می‌شوند، اظهار کرد: این دستمال‌ها در بسیاری از موارد دارای آلودگی‌های میکروبی هستند که ضررهای جبران‌ناپذیری به مصرف‌کننده می‌رسانند.

منطقه آزاد مشترک چین، ایران و پاکستان در چابهار تشکیل شود

زاهدان| رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار پیشنهاد داد؛ منطقه آزاد مشترک چین، ایران و پاکستان در مرز ریمدان چابهار در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان تشکیل شود.

 عبدالرحیم کردی در نشست بررسی راهبرد‌های منطقه‌ای و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های چابهار در بندرشهیدبهشتی با حضور وزیر امور خارجه اظهار داشت: چابهار نقش بین‌المللی برای توسعه دارد و می‌تواند علاوه بر ایران نقش موثری در توسعه تجارت کشور‌های همجوار ایفا کند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی منطقه آزاد مشترک در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان می‌تواند موجب توسعه تجارت و رونق اقتصادی شود و سه کشور ایران، چین و پاکستان نفع زیادی از آن می‌برند و به توسعه روابط این سه کشور منجر می‌شود

هشدار دامپزشکی درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو

یاسوج| مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد درباره شیوع بیماری تب خونریزی‌دهنده «کریمه کنگو » همزمان با آغاز فصل گرما هشدار داد.

عبدالله بهمنش گفت: از جمله بیماری‌هایی که همزمان با آغاز فصل گرما نمود پیدا می‌کند می‌توان به لمپی اسکین، تب سه روزه، تیلریوز، بابزیوز و تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو اشاره کرد. بهمنش افزود: از میان این بیماری‌ها تب «کریمه کنگو »  قابلیت انتقال به انسان را دارد که خطر انتقال این بیماری بیشتر بر اثر کشتار غیرمجاز دام در منازل و معابر به ویژه در فصل گرما افزایش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان با تاکید بر لزوم تهیه گوشت مورد نیاز از فروشگاه‌های مجاز و با نظارت دامپزشکی اضافه کرد: شهروندان به منظور اطمینان از سلامت گوشت ضمن خرید از مراکز مجاز و تحت نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی به لیبل و مهر دامپزشکی بر روی لاشه‌ها دقت کنند و از مصرف گوشت تازه خودداری کنند.

 

ارسال نظر