اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۰۰:۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۴۵۱۷۲

ورود گردشگران به ابیانه بدون راهنمای محلی ممنوع شد

اصفهان|به دنبال انتشار ویدیوی جنجالی تک‌خوانی زن در فضای عمومی روستای تاریخی ابیانه، محمدرضا علیرضایی رییس شورای اسلامی روستای ابیانه در واکنش به این موضوع به فرماندار شهرستان نطنز نامه‌ نوشت. در بخشی از این نامه آمده است: حرمت‌شکنی در روستای تاریخی ابیانه به وسیله بعضی از گردشگران و رفتار ناهنجار و خارج از عرف اجتماعی و حرکات نابخردانه آنان موجب گردیده تا شورای اسلامی ابیانه و دهیاری آن اجازه ندهند گردشگران ابیانه به‌ ویژه کسانی که گروهی وارد این روستا می‌شوند بدون راهنمای مطمئن و مطلع در سطح روستا رفت و آمد کنند.

انهدام باند بزرگ جعل اسناد در کرمانشاه

کرمانشاه|دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از شناسایی و انهدام باند بزرگ جعل اسناد در کرمانشاه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد.محمدحسین صادقی در نشستی خبری اظهار کرد: با رصدهای انجام گرفته توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) این باند بزرگ شناسایی و متلاشی شد.وی بابیان اینکه این باند در زمینه جعل اسناد رسمی و عادی، اوراق قضایی، مدارک دانشگاهی و کارت پایان خدمت فعالیت گسترده‌ای داشت، عنوان کرد: پس از دستگیری اعضای باند، دستگاه و تجهیزات پیشرفته جعل سند نیز از مخفیگاه آنها کشف و ضبط شد.صادقی تاکید کرد: پرونده سه نفر از اعضای دستگیر شده در مرجع قضایی استان در حال رسیدگی است و تلاش برای دستگیری سایر متهمان پرونده ادامه دارد.

آغاز عملیات نصب تجهیزات سنگین تکمیل پروژه فولادسازی

اصفهان|هم‌زمان با آغاز ماه پر خیروبرکت رمضان، عملیات نصب تجهیزات سنگین تکمیل پروژه فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، یکــــی از طرح‌های هفت‌گانه فولادی کشور، آغاز شد.محمود ارباب‌زاده مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری ضمن اعلام این خبر گفت: با حمایت‌های شرکت فولاد مبارکه و تلاش پیمانکاران، نصب تجهیزات پروژه فولادسازی این کارخانه مطابق برنامه زمان‌بندی آغاز شده است.در همین خصوص، رامین لطفی مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد سفیددشت نیز افزود: با توجه به برنامه زمان‌بندی پروژه و ورود جرثقیل 400 تن به سایت پروژه فولادسازی، ترانس کوره و سایر متعلقات آن با موفقیت نصب شد.

افزایش 11 درصدی حجم گاز تحویلی  به  نیروگاه‌ها

ساری|رسول داودی‌نژاد در خصوص حجم گاز تحویلی در سال گذشته اظهار کرد: حجم گاز تحویلی به استان‌ها در سال97 به میزان 6 درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش داشته و در همین راستا سهم نیروگاه‌ها، از رشد 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار شده است .

مدیر منطقه در ادامه خاطرنشان کرد: حجم گاز عبوری که شامل مصارف نیروگاه‌ها، CGS  شهری، حجم گاز انتقالی، مصارف سوخت تاسیسات و تخلیه خطوط لوله است از افزایش4 درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل بهره‌مند بوده است.

داودی‌نژاد در پایان رمز موفقیت را ایجاد همفکری، همدلی، همکاری و انسجام عملیاتی در کلیه سطوح سازمانی دانست که این مهم به وضوح در منطقه 9 عملیات انتقال گاز کشور دیده می‌شود.

برگزاری جلسه شورای اخلاق پزشکی مازندران

ساری|چهارمین جلسه شورای اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور جمعی از اعضای شورای اخلاق پزشکی این دانشگاه برگزار شد .

سید‌عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام مستقیمان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای شورای اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن اجتماعات قلم این دانشگاه برگزار شد در سخنانی با بیان این مطلب که اساتید حرفه‌ای و اخلاق مدار الگویی برای دانشجویان و سایر کارکنان هستند اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اثرات رعایت اخلاق عمومی و حرفه‌ای پزشکی حفظ اعتماد مردم به جامعه پزشکی و افزایش اعتبار سیستم‌های خدمات سلامت است.

احیای گبه‌بافی و نخ‌ریسی

همدان|‌معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اعلام کرد: هر سال یک یا دو مورد احیا و زنده‌سازی هنرهای منسوخ‌شده را داریم که امسال «گبه‌بافی و نخ‌ریسی» را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.هاشم مظاهری دیروز در نشست تخصصی فعالان صنایع‌دستی استان همدان، با بیان اینکه تولید صنایع‌دستی معاف از مالیات است، ادامه داد: استان همدان از لحاظ آمار صنعتگران هنرمند، جزو پنج استان برتر کشور بوده که در تولید صنایع‌دستی سرآمد و نام‌آور است.وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، افزود: صنایع‌دستی جزو نیازهای اساسی زندگی شهروندان نیست به همین علت فروش این نوع اقلام سخت و دشوار است.

 

ارسال نظر