اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۲۲

آغاز عملیات اجرایی احداث پل نوا در مازندران

ساری| سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از آغاز عملیات اجرایی احداث پل نوا در محور هراز کیلومتر 70 با اعتباری معادل 13 میلیارد ریال خبر داد. سید محمد نظری با اعلام این خبر تصریح کرد: اعتبار احداث این پروژه از طریق محل بودجه‌های عمومی و پیگیری‌های یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس صورت پذیرفت.  وی در خصوص مشخصات فنی پروژه یادآور شد: احداث این پل به طول 21 متر و عرض 8/40 است که سعی شده مطابق با استانداردهای لازم باشد. مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه شامل کوله‌های بتنی و عرشه تیر فلزی، دال بتنی است. وی اظهار کرد: اجرای این پروژه در جهت افزایش ضریب ایمنی عبور ومرور است که درصدد هستیم در بازه زمانی تعیین شده پروژه مذکور را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.   نظری خاطرنشان کرد: پل‌ها برای همیشه پایداری و استقامت ندارند لذا هر شکل سازه‌ای که به کار برده شود یا هر مصالحی که استفاده شود، دیر یا زود آثار فرسودگی در آنان ظاهر می‌شوند.بنابراین موضوع ارزش پل‌ها و خسارات ناشی از بی‌توجهی به نگهداری آنها یکی از مواردی است که باید به‌طور وسیع و گسترده مورد توجه قرار گیرد.

فشارخون بالا مهم‌ترین عامل   مرگ و میر زودرس

ساری| رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون اظهار کرد: یکی از اهداف طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، حساس کردن مردم نسبت به اندازه‌گیری و درمان فشار خون است. سید عباس موسوی، در این جلسه با بیان اینکه این پویش از ۲۷ اردیبهشت ماه الی ۱۵ تیرماه سال جاری در کشور اجرا می‌شود، گفت: در استان مازندران باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای بهتر طرح انجام شود.  موسوی با تاکید بر شناسایی ۱۰۰ درصدی افراد مبتلا به افزایش فشارخون، افزود: باید از همه امکانات و ابزار لازم دانشگاه و دستگاه‌های مختلف در این زمینه استفاده کنیم.  رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران فشارخون بالا را قاتل خاموش دانست و ادامه داد: فشارخون بالا تاثیر زیادی بر هزینه درمان و مرگ و میر دارد درحالی که می‌توان با اندازه‌گیری به موقع و مراجعه بهنگام به مراکز بهداشتی و درمانی، پرفشاری خون را کنترل و از بروز عوارض آن پیشگیری کرد. وی فشارخون بالا را مهم‌ترین عامل از کارافتادگی و مرگ‌های زودرس دانست و گفت: فشارخون بالای کنترل نشده، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سکته‌های مغزی و قلبی را افزایش می‌دهد.

نشان ستاره  طلایی     روی  سینه فولاد  مبارکه

اصفهان| نشان ستاره طلایی ششمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران به شرکت فولاد مبارکه اختصاص یافت. در آیین نکوداشت روز ملی روابط عمومی که با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی دولتی و خصوصی، کارشناسان روابط عمومی و اساتید دانشگاهی برگزار شد، دبیر جشنواره با اشاره به تلاش برای رشد و تعالی و ارتقای جایگاه روابط عمومی در ایران گفت: روابط عمومی نوعی دانش و مهارت است و استفاده از ظرفیت‌های نامحدود آن به‌منظور تعالی و سرآمدی بیشتر سازمان‌ها و کمک به مدیریت ارشد آنها می‌شود. هوشمند سفیدی افزود: در حقیقت برگزاری جشنواره‌هایی از این دست، فرصتی است برای هم‌اندیشی و تبادل‌نظر؛ چراکه معتقدیــم روابط عمومی گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز را ترویـــــج می‌کند. فلسفــــه روابط عمومی خدمت به مردم است و توان گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز با مردم از قدرت روابط عمومی ناشی می‌شود.

 

ارسال نظر