اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۸۳۹

افزایش پروانه‌ها ‌نگران‌کننده نیست

همدان| رییس اداره حفاظت محیط زیست استان همدان طغیان پروانه‌ها را بی‌خطر اعلام کرد و گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش و طغیان پروانه‌ها نه تنها در استان همدان بلکه در سطح کشور هستیم که خوشبختانه این موضوع نگران‌کننده نیست. سیدعادل عربی افزود: یکی از عوامل افزایش و طغیان پروانه‌ها را می‌توان بارندگی‌های شدید اخیر اعلام کرد. بارش فراوان باران، محیط زیست مناسبی را برای تولید مثل پروانه‌ها به وجود آورده است. البته طغیان پروانه‌ها نه تنها نگران‌کننده نیست بلکه چرخه غذایی پرندگان نیز تأمین شده و غذای پرندگان در سال جاری شرایط بهتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت. وی یادآور شد: با تأمین چرخه غذایی پرندگان، وضعیت جوجه‌آوری هم نسبت به سال‌های گذشته از وضعیت مناسبی برخوردار خواهد بود.

ابهام در هزینه‌کرد ارز  صادراتی

اراک| نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در بخش صادرات غیرنفتی رشد قابل توجهی را در سال‌های اخیر داشته‌ایم اما هزینه‌کرد ارز حاصل از این صادرات مشخص نیست، در صورتی که اگر این ارز به داخل انتقال داده شود می‌تواند مشکل تامین ارز کشور را برطرف کند. قربانعلی دری‌نجف‌آبادی با اشاره ضرورت صرفه‌جویی در استفاده از منابع اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که سبب نابسامانی و ظهور و بروز مسائل و مشکلات در حوزه اقتصادی کشور شده، بحث مصرف‌گرایی است که این روند و زندگی اشرافی می‌تواند در بلندمدت مشکلات جبران‌ناپذیری را برای کشور به همراه داشته باشدف از این رو حرکت به سمت صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع و امکانات به‌شدت باید مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: مصرف بیش از 130 میلیون لیتری بنزین با کمترین قیمت در بیست و هشتم اسفندماه سال گذشته نمونه‌ای محسوس از هدر دادن منابع است که ضرورت فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف را می‌طلبد.

مشکلات ساماندهی صنوف آلاینده

ارومیه|  رییس اتاق اصناف ارومیه گفت: کم‌کاری‌ها سازمان‌های مرتبط مانع از ساماندهی صنوف آلاینده ارومیه شده است. اصغر طاهری‌پور افزود: از سال ۹۱ زمینی در جاده بالانج برای ساماندهی صنوف آلاینده ارومیه مشخص شده که متأسفانه با کم‌کاری برخی سازمان‌های مربوطه تاکنون اقدام مفیدی در این خصوص انجام نشده است. طاهری‌پور با اشاره به اینکه به دلیل شرایط اقتصادی تعداد ضایعات فروشان در ارومیه افزایش یافته است تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ صنف ضایعات فروش دارای پروانه و ۱۰۰ صنف بدون پروانه در ارومیه فعال هستند که در هر کدام از این مغازه‌ها میانگین ۲۵ نفر بطور مستقیم مشغول به کار بوده و معاش بیش از ۳۰۰۰ خانوار از این شغل تأمین می‌شود. وی با اشاره به اینکه تا پیش از سال ۹۰ این شغل فاقد صنف و اتحادیه بود خاطرنشان کرد: از سال ۹۰ برای ساماندهی و اخذ مجوز این شغل دارای صنف شد که بعد از تعیین محل استقرار ضایعات‌فروشان، اتاق اصناف منتظر مجوز تغییر کاربردی زمین از سوی اداره راه و شهرسازی برای استقرار صنوف آلاینده است ولی با گذشت ۷سال تاکنون هیچ اقدامی از سوی این سازمان انجام نشده است.

مجوزهای غیرمنطقی صنعت چوب را با مشکل مواجه کرد

رشت|  رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: صدور مجوزهای غیرمنطقی و بدون مطالعه در بخش پالت‌سازی و صنایع چوب استان، مشکلاتی ایجاد کرده و اجازه صدور مجوز جدید برای صنایع چوب و پالت‌سازی را نمی‌دهیم.

دلق‌پوش در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان تالش افزود: برای هر صنعتی باید تدبیری اتخاذ شود و مدیران این حوزه باید تصمیم ساز باشند، نه اینکه فقط مجوز صادر کنند. وی گفت: صدور مجوزهای غیرمنطقی و بدون مطالعه در بخش پالت‌سازی و صنایع چوب استان، مشکلاتی ایجاد کرده و اجازه صدور مجوز جدید برای صنایع چوب و پالت‌سازی را نمی‌دهیم.

‌مردم در خصوص شکر گرفتار شایعات شده‌اند

قم| رییس اتحادیه بنکداران استان قم با بیان اینکه مردم در خصوص شکر گرفتار شایعات شده‌اند، گفت: در خصوص شکر بحران کمبود وجود نداشته و ندارد ولی مردم با توجه به شایعات کذب در جمع‌آوری شکر طمع می‌کنند.

‌ابراهیم صحفی در خصوص کمبود شکر در استان قم عنوان کرد: به دلیل پایین بودن سهمیه شکر استان قم، بار کمتری از شکر به استان تعلق گرفت و بخش عظیم این سهمیه به کارخانجات و واحدهای صنفی تعلق گرفت لذا سهم شکر مصارف خانگی که در ابتدای سال در اختیار فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها قرار گرفت، بسیار اندک بود. رییس اتحادیه صنف بنکداران استان قم در خصوص کمبود شکر در فروشگاه‌ها عنوان کرد: این وضعیت به صورت مقطعی بوده و به محض رسیدن بار جدید شکر این معضل حل خواهد شد.

صحفی ادامه داد: تمام واحدهای صنفی دارای پروانه می‌توانند نسبت به دریافت سهمیه شکر از اتحادیه بنکداران اقدام کنند.

 

 

ارسال نظر