از محل زکات برای آزادی زندانیان غیرعمد استفاده شود

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۸۳۴
از محل زکات برای آزادی زندانیان غیرعمد استفاده شود

قم| مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت تلاش در مسیر ریشه‌کنی فقر در جامعه اسلامی گفت: دولت اسلامی باید ریشه فقر در جامعه را بسوزاند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سبحانی دیروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: کمک از محل زکات به سیل‌زدگان کشور که تمام هستی خود را از دست‌ داده‌اند نیز از مصادیق مصرف زکات است. استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های دولت اسلامی بیان کرد: دولت اسلامی نباید اسراف‌کار باشد و قانون اسلام قانونی متوازن است.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: دین اسلام دینی متوازن است که دارای قوه مجریه و مقننه و اقتصادی است و همه قوا در اسلام وجود دارد به شرطی که همه آنها را مطالعه کنیم. وی با اشاره به اهمیت تلاش در مسیر ریشه‌کنی فقر در جامعه اسلامی تأکید کرد: دولت اسلامی باید ریشه فقر در جامعه را بسوزاند. مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه همه دلایل بروز فقر به دولت بر‌نمی‌گردد، افزود: جهات دیگری نیز در فقیر شدن افراد دخیل است، بسیاری از گرفتاری‌های مادی به خاطر عوامل دیگر چون بلایای طبیعی، ویژگی‌های فردی و غیره مربوط است. آیت‌الله سبحانی با تأکید بر اینکه از محل زکات برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده شود، گفت: زندان برای برخی افراد آبرومند وصله ناجوری است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مسکین نسبت به فقیر در درجه بالاتری از نیازمندی و کمک قرار دارد، فقیر در منطق قرآن فردی بوده که با وجود نیاز مالی دست نیاز به سوی فردی دراز نمی‌کند.

 

ارسال نظر