اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۰۰:۵۸:۲۴
کد خبر: ۱۴۴۳۲۱

کمک  دولت برای جبران خسارات آتش‌سوزی   تبریز

تبریز| معاون اول رییس‌جمهوری در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان شرقی، در جریان ابعاد مختلف حادثه آتش‌سوزی در بازار تاریخی تبریز و خسارات این حادثه قرار گرفت و آمادگی دولت را برای کمک به جبران خسارات ناشی از این حادثه اعلام کرد. معاون اول رییس‌جمهور در این تماس ضمن ابراز همدردی با خسارت‌دیدگان این حادثه، از سرعت عمل نیروهای آتش‌نشانی و امدادی و هماهنگی دستگاه‌ها در مدیریت مطلوب عملیات قدردانی کرد. اسحاق جهانگیری همچنین اظهار داشت: هیات دولت، مساعدت لازم در خصوص تأمین هزینه‌های مرمت بازار تاریخی تبریز، ابنیه و مغازه‌های آسیب‌دیده را پیگیری می‌کند. استاندار آذربایجان شرقی نیز در این تماس تلفنی گزارشی از عملیات نیروهای امدادی برای مقابله با حادثه آتش‌سوزی در بازار تبریز ارایه کرد و گفت: خوشبختانه با اقدام به‌موقع نیروهای امدادی، این آتش‌سوزی در کمتر از 4 ساعت مهار شد. محمدرضا پورمحمدی افزود: در این حادثه بیش از 120 مغازه دچار آسیب شدند که 90 مغازه تحت پوشش بیمه قرار دارند و با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده است که تمامی خسارات این واحدها از سوی شرکت‌های بیمه جبران شود. وی اظهار داشت: برای ادامه فعالیت این واحدها نیز مغازه جایگزین به صورت رایگان به مدت یک سال در اختیار صاحبان آنها قرار می‌گیرد.

کسب تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

اصفهان| در هجدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، که روز یک‌شنبه پانزدهم اردیبهشت‌ماه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های برگزیده در سالـــــن کنفـــرانس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، شرکت فولاد مبارکه برای چهارمین سال متوالی تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را کسب کرد.   در این آیین  حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه پس از کسب بالاترین تندیس این همایش گفت: تمام توان خود را برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به کار بسته‌ایم. وی تاکید کرد: در فولاد مبارکه چندین طرح و سیستم برای تسریع ارسال سفارش مشتریان و تسهیل فرآیند امور مصرف‌کنندگان، طراحی و به کار گرفته شده است تا بتوانیم سهم خود را در احترام و پاسداری از حقوق مصرف‌کنندگان بطور کامل ایفا کنیم.

مردم باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای سوق داده شوند

مشهد| رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: مدیریت نظام مهندسی کشاورزی بر آن است که مردم را به سمت کشت گلخانه‌ای و محصولات کم‌آب‌تر سوق دهد. محمدعلی قنادزاده اظهار کرد: 24.9 درصد اشتغال استان به کشاورزی وابسته است و متاسفانه آمار کشاورزان باسوادی که در زمینه کشاورزی تحصیل کرده‌اند، سه درصد است. به نوعی می‌توان گفت که 97 درصد تحصیل‌کرده‌های رشته‌های کشاورزی، کشاورزی نمی‌کنند. رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی بیان کرد: ما بر اساس اهداف، اساسنامه و آیین‌نامه‌های اجرایی، وظیفه آموزش افراد را بر عهده داریم و اولین هدف برای ما این است که بتوانیم در بحث بازآموزی و نوآموزی فارغ‌التحصیلان کشاورزی فعالیتی انجام دهیم.

تولید برنج امسال افزایش پیدا می‌کند

رشت| قائم‌مقام منابع طبیعی استان گیلان گفت: بالا آمدن آب سفره‌های زیرزمینی سبب می‌شود که تولید برنج در سال جاری افزایش پیدا کند. امسال خوشبختانه پشت سد سپیدرود آب وجود دارد و قطعا محصول برنج امسال که محصول اصلی استان است، اضافه خواهد شد. غلامرضا حسین‌زاده با بیان اینکه ما کشوری غنی هستیم اما به دلیل تحریم‌ها در زمینه تامین هزینه‌ها با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم، اظهار کرد: اگر از روش‌های آبیاری مدرن استفاده کنیم، هیچگاه در استان گیلان با کمبود آب مواجه نخواهیم بود، استفاده کردن از این روش‌ها موجب می‌شود که راندمان آب به 90 درصد برسد که در این هنگام می‌توان شاهد مشکلات کمتری در این زمینه بود. این کارشناس بیان کرد: سیل و باران امری طبیعی برای گیلان به شمار می‌رود و همانند سیلی که در استان‌های مختلف رخ داده، در استان گیلان هر ساله اینگونه اتفاقات را شاهد هستیم. به همین دلیل 200ارزیاب بیمه سازمان نظام مهندسی که وظیفه این کار را بر عهده دارند، در ستاد بحران حضور داشته و در حالت آماده‌باش هستند .

ثبت 71درصد جابه‌جایی کالا در بندرهای غرب هرمزگان

بندرعباس| مدیر بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش 71 درصدی جابه‌جایی کالای نفتی و غیرنفتی در فروردین ماه امسال از بندرهای غرب هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. قاسم عسکری نسب افزود: در این مدت در مجموع یک میلیون و 267هزار و 971 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندرلنگه و بندرهای تابعه آن در منطقه غرب هرمزگان جابه‌جا شد. وی بیان داشت: از این میزان یک میلیون و 150هزار تن مربوط به مواد نفتی با افزایش 76درصدی و 117هزار و 890 تن به کالای غیرنفتی با افزایش 28درصدی اختصاص داشته است.

 

 

ارسال نظر