اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۰۷۷

واریز ۱۰ میلیون تومان به حساب بیماران ضایعه نخاعی

کرمانشاه| مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از واریز ۱۰ میلیون تومان به حساب بیماران ضایعه نخاعی آسیب‌دیده در زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این زمینه ۲۵ نفر شناسایی شده‌ا‌ند. فاطمه رضوان مدنی از ۱۰ میلیون تومان به حساب بیماران ضایعه نخاعی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در زلزله آبان ماه سال ۹۶ بیست و پنج نفر در استان کرمانشاه دچار ضایعه نخاعی شدند. وی افزود: برای کمک به این بیماران زلزله‌زده، با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه مبلغ ۱۰ میلیون تومان به حساب این بیماران واریز شد. مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: پس از وقوع رخداد زلزله، در آبان ماه سال ۹۶ همکاران ما با پیگیری‌هایی که در سطح شهرستان‌های زلزله‌زده، بیمارستان‌های استان کرمانشاه و حتی بیمارستان‌های کشور انجام دادند، نهایتاً ۲۵ نفر از هموطنان ما به عنوان ضایعات قطع نخاعی در زلزله مذکور شناسایی شدند.

راه‌اندازی ۲ مرکز توان‌پزشکی و توانبخشی

کرمانشاه|  رضوان مدنی از راه‌اندازی ۲ مرکز توان‌پزشکی و توانبخشی در دو شهرستان سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی در این راستا خبر داد و گفت: توسط همکاران ما امکانات بسیار خوبی در این مراکز تهیه و تدارک دیده شده است. وی افزود: هدف از ایجاد این مراکز این است که اقدامات درمانی به صورت راحت‌تری در اختیار این افراد که در سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی سکونت دارد، قرار گیرد و بتوانند به راحتی از این امکانات استفاده کنند. مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در پایان گفت: مسکن این افراد نیز مناسب‌سازی شده و از همان روز اول نیز هزینه مذکور به صورت متمرکز و کامل از سوی سازمان به حساب این افراد واریز می‌شود.

خسارت  تانکرهای تخلیه فاضلاب به محیط زیست

قم|  مدیر بهره‌برداری از تأسیسات فاضلاب آبفای قم گفت: تانکرهای تخلیه فاضلاب‌های صنعتی و غیرخانگی در منهول‌های فاضلاب خسارت‌های غیرقابل جبرانی به محیط زیست و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب وارد می‌کند. محمد اصفهانیان با اشاره به رسالت شرکت آب و فاضلاب به عنوان متولی جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب خانگی گفت: بر همین اساس آبفای استان طی سال‌های گذشته، اقدام به اجرای بیش از ۵۰ درصد شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث ۴ تصفیه‌خانه و خطوط انتقال کرده است. مدیر بهره‌برداری از تأسیسات فاضلاب آبفای قم با اشاره به تخلیه فاضلاب‌های صنعتی و غیر صنعتی توسط تانکرهای لجن کش در ورودی تصفیه‌خانه‌ها یا منهول‌های سطح شهر طی سال‌های گذشته، بیان کرد: متأسفانه این اقدام کارکرد تأسیسات فاضلاب که با میلیاردها ریال اعتبار از منابع ملی، استانی و داخلی شرکت و با مشارکت مردم جهت رفع معضلات بهداشتی و جلوگیری از تخریب محیط زیست اجرا شده را ناکارآمد می‌کند.

تردد کامیون‌ها در مناطق مسکونی خطرناک است

کرمانشاه|  سخنگوی شورای شهر کرمانشاه گفت: طرح جابه‌جایی و انتقال کاربری‎های نیازمند حمل‌ و نقل سنگین از مناطق شهری کرمانشاه پس از 5 سال هنوز اجرایی نشده است. سید‌حجت‎الله موسوی اجاق با بیان اینکه طبق مصوبه سال 91 شورای ترافیک استان، کامیون‌های سنگین از 6 صبح تا 10 شب نباید از مبادی شهر کرمانشاه وارد یا خارج شود، اظهار داشت: ورود کامیون‌های سنگین به شهر باید از ساعت 12 شب تا 6 صبح باشد، اما متاسفانه این موضوع مهم در کلان‌شهر کرمانشاه رعایت نمی‌شود.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه از اجرایی نشدن انتقال کاربری‌‌های نیازمند حمل‎ونقل سنگین به خارج از شهر پس از 5 سال خبرداد و گفت: طرح جابه‌جایی کاربری‌‌های نیازمند کامیون‌های سنگین ممکن است تا 20 سال دیگر هم اجرایی نشود.

افزایش حجم آب سدهای سیستان و بلوچستان

زاهدان|  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم فعلی آب در سدهای استان نسبت به سال آبی گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است. اتابک جعفری اظهار داشت: حجم فعلی آب در سدهای استان نسبت به سال آبی گذشته 80 درصد افزایش یافته است.  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اینک 68 درصد از حجم کل مخازن آبی استان آبگیری شده، افزود: حجم فعلی آب مخازن استان هزار و 355 میلیون مترمکعب   است.

مردم نگران تامین کالا نباشند

بیرجند|  رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: اکنون هیچ گونه کمبود کالایی در استان و کشور وجود ندارد و مردم نباید نگران تامین اقلام و اجناس خود باشند. علی علیزاده افزود: دستگاه‌های مربوط و کسبه و اصناف استان کالاهای اساسی را تامین کرده و می‌کنند لذا مردم نباید نگران باشند لذا توصیه می‌شود مردم خریدهای خود را مدیریت کنند و خرید هیجانی انجام ندهند. وی بیان کرد: نگاه و برداشت مردم بر کمبود کالا است در حالی که اینگونه نیست و هیچ مشکلی به‌ویژه در خصوص 11 قلم کالای اساسی در استان وجود ندارد.  رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی تاکید کرد: هیچ کدام از اصناف یا بنگاه‌های تولیدی حق ندارند قیمت کالا و خدمات را به صورت خودسرانه افزایش دهند.

 

 

ارسال نظر