50 درصد محصول گندم خوزستان برداشت شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۰۷۵
50 درصد محصول گندم خوزستان برداشت شد

خوزستان| رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با وجود مشکلات ناشی از بحران سیلاب و برخی نارسایی‌ها، تاکنون 50 درصد سطح اراضی زیرکشت گندم استان برداشت شده است. کیخسرو چنگلوایی پیش‌بینی کرد در سال زراعی 1398-1397 میزان خرید گندم به نرخ تضمینی، 15درصد نسبت به سال زراعی گذشته افزایش یابد.  او در ادامه افزود: سال زراعی گذشته حدود یک میلیون و 130هزار تن گندم با نرخ تضمینی از کشاورزان گندم کار خوزستان خریداری شد. رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان افزود: تاکنون 87درصد بهای گندم و 80درصد بهای محصول دانه روغنی کلزا پرداخت شده است ضمن اینکه مبالغ به صورت یکجا و کامل به حساب کشاورزان واریز شد.

چنگلوایی از ورود و دخالت دلالان و واسطه‌ها با هدف اخلال در روند خرید گندم به نرخ تضمینی ابراز نگرانی کرد و از دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی خواست مبارزه قاطع با پدیده قاچاق گندم را در دستور کار خود قرار دهند. وی گفت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی، تنها بخش اقتصادی کشور است که تاثیرپذیر از تحریم‌های غیرقانونی امریکا نیست برخی در راستای اهداف دشمنان با خرید گندم و حتی امحا آن تلاش می‌کنند امنیت غذایی کشور را با چالش رو به رو کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان از کشاورزان خوزستانی تقاضا کرد برای خنثی کردن ترفند عوامل بدخواه و ناکامی دلالان سودجو، محصول گندم و کلزای خود را به مراکز دولتی عرضه کنند.  چندی پیش نیز مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور نسبت به دخالت دلالان در فرآیند خرید تضمینی گندم هشدار داد .

 

 

 

ارسال نظر