استقبال میلیونی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب ازایستگاه‌های مترو

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۰:۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۴۳۸۹۹

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار سفر از ابتدای برپایی نمایشگاه کتاب تهران تا پایان روز شنبه 14 اردیبهشت ماه 98 از طریق دو ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) و شهید بهشتی انجام شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه محسن محمدیان افزود: با توجه به اینکه روزهای آخر هفته استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه افزایش داشت.

وی تصریح کرد: فاصله حرکت قطارهای خط سه در روزهای جمعه و تعطیل ایام برگزاری نمایشگاه؛ از 12 دقیقه به 9 کاهش داشت تا خدمات رسانی مطلوب‌تری را به شهروندان و مسافران محترم ارایه دهیم. وی با بیان اینکه در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شاهد استقبال خوب بازدیدکنندگان نمایشگاه از متروی تهران بودیم تصریح کرد: در مجموع این یازده روز شاهد ورود 729 هزارو 815 نفر و خروج 620 هزارو 182 نفر با این ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری، از دو ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) و شهید بهشتی واقع در خط یک و سه متروی تهران بودیم. مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: در این روز‌ها نیز میزان حرکت قطارها در خط یک 102 حرکت افزایش یافت همچنین در خط سه شاهد افزایش 50 حرکت مسافری بوده‌ایم تا بهترین خدمات‌رسانی را برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب ارایه دهیم.

  اجرای طرح دوچرخه در پایانه فتح‌آباد

مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از اجرای مسیر دوچرخه‌سواری در محوطه پایانه فتح آباد حدفاصل ایستگاه متروی پالایشگاه واقع در خط یک تا ساختمان‌های اداری پایانه فتح آبادخبر داد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، این کار با پیگیری‌های مهندس نوبخت نایب رییس هیات مدیره ومدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری اجرا شد. در این مراسم که صبح امروزیکشنبه 15 اردیبهشت ماه 98 با حضور مدیران و کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برگزار شد مدیر ارشدخط ضمن تشکر از مدیریت عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: این طرح برای اولین‌بار در پایانه فتح‌آباد با همکاری واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک در سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اجرا شد. وی با اشاره به اینکه پایانه فتح‌آباد با وسعت ۴۴هکتار دارای فضاهای مختلفی است، افزود: این پایانه سرمایه عظیمی مالی و ااستراتژیکی برای شرکت است چرا که بزرگ‌ترین پایانه مترو است. شهبازی با اشاره به اینکه این پایانه دارای ۱۰هزار مترمربع ساختمان اداری، ۳۸هزار مترمربع انبار و ۱۲هزار مترمربع کارگاه‌های فنی است خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین سوله تعمیرات مترو و ساختمان پارکینگ با ظرفیت ۵۰ رام قطار در این پایانه قرار دارد. مهندس شهبازی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح یک کانکس و 20 دستگاه دوچرخه تهیه شده و با بازسازی کانکس امروز از این طرح رونمایی کردیم امیدواریم به همت مدیران ارشد شرکت و مدیریت حمل ونقل پاک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بخش‌های مکمل این طرح که احداث مسیر دوچرخه و جانمایی فضایی برای پارک دوچرخه‌ها در مقاصد مورد نظر نیز اجرا شود.

مدیر ارشد خط یک تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در بین کارکنان شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه است تلاش کردیم تا با احداث مسیر ویژه دوچرخه، در محدوده پایانه فتح‌آباد ارتباط با ایستگاه مترو و کارکنان را به استفاده از دوچرخه ترغیب کنیم. گفتنی امروز تعدادی از دوچرخه سواران به صورت نمادین از ساختمان مرکزی شرکت تا پایانه فتح‌آباد را رکاب زدند.

 

 

ارسال نظر