گام جدیدی در بومی‌سازی زنجیره تولید داخلی سیم‌کارت

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۰:۴۱:۳۳
کد خبر: ۱۴۳۷۳۲
گام جدیدی در بومی‌سازی زنجیره تولید داخلی سیم‌کارت

زنجیره تولید داخلی سیم‌کارت با هدف حفظ حریم خصوصی مشترکان تلفن همراه، با حمایت اپراتور اول ارتباطی وارد فاز جدید شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور اول تلفن همراه کشور به عنوان برترین اپراتور حامی تولید ملی، در راستای حفظ رضایتمندی و امنیت مشترکان، بومی‌سازی صنعت تولید سیم‌کارت را اولویت خود قرار داده است.

این اقدام بزرگ همراه اول جهت بومی‌سازی بخش دیگری از تولید سیم‌کارت، سه‌شنبه شب با حضور مسوولان استانداری شیراز، تعدادی از مدیران این اپراتور و مسوولان صقا و صایران کلید خورد.

بومی‌سازی سیمکارت به عنوان مولفه کلیدی در حفظ حریم خصوصی مشترکان تلفن همراه با حمایت شرکت ارتباطات سیار ایران و توسط شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران در راستای رسالت همراه اول در حفظ اطلاعات مشترکین، به انجام رسیده است.

از آنجا که بومی‌سازی تولید سیم‌کارت طی سال‌های گذشته در دستور کار این اپراتور بزرگ قرار گرفته است، شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران پس از اجرای فرآیند بومی امن تولید و بارگذاری داده‌های مرتبط با مشترکان روی سیم‌کارت و حفظ آنها در پیمانه سخت افزاری امن بومی (HSM)، به سمت اجرا و پیاده‌سازی گام دوم، همسو با شعار سال (رونق تولید) رفته است. گام دوم این مسوولیت خطیر (بومی‌سازی صنعت سیم‌کارت) توسط متخصصان و نخبگان داخلی و با بارگذاری سیستم عامل به صورت بومی به انجام رسیده است.

اقدام مذکور، علاوه بر تولید مستقیم و غیر مستقیم ده‌ها شغل و جلوگیری از خروج ارز از کشور، ظرفیت تولید داخلی را نیز افزایش خواهد داد.

 بارگذاری سیستم‌عامل سیم‌کارت در داخل کشور یکی از اصلی‌ترین اقدامات در زنجیره تولید سیم‌کارت به حساب می‌آید که افزایش ظرفیت بهره‌برداری برای سایر تامین‌کنندگان سیم‌کارت را نیز به دنبال خواهد داشت. شایان ذکر است بهره‌برداری از یکی دیگر از فعالیت‌های زنجیره تولید داخلی سیم‌کارت به صورت بومی، گام مهمی در راستای حرکت همزمان با پیشرفت صنعت ارتباطات خواهد بود.

   اطلاعیه همراه اول در مورد کد افزایش اعتبار

کد ستاره 10 ستاره 117 مربع فقط برای افزایش اعتبار در میاندوره است. پیرو انتشار شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی که از مشترکان خطوط دایمی همراه اول درخواست می‌کند جهت دریافت اضافه پرداخت قبوض خود کد ستاره 10 ستاره 117 مربع را شماره‌گیری کنند، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد که کد مذکور صرفا برای افزایش اعتبار میان دوره بوده و موجب بستانکاری مشترکان نمی‌شود. این اطلاعیه می‌افزاید: حساب کلیه کاربران همراه اول کاملا بر خط است و اگر مشترکی به هر دلیل، اضافه پرداخت داشته باشد، این مبلغ بلافاصله به‌حساب بستانکاری وی منظور می‌شود و نیازی به گرفتن کد خاصی در این خصوص نیست.

همراه اول در پایان با تاکید براینکه اینگونه مطالب توسط افراد مغرض در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، تصریح کرده مشترکان برای کسب اطلاعات صحیح به درگاه‌های رسمی اپراتور مراجعه کنند.

 

ارسال نظر