اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۱:۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۴۳۴۹۱

مددجویان خسارت‌دیده از سیل صاحبخانه می‌شوند

ایلام|رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تمامی مددجویان خسارت دیده از سیل این نهاد که منازل مسکونی آنها تخریب شده بدون هیچ‌گونه پرداختی صاحبخانه می‌شوند.

پرویز فتاح رییس کمیته امداد کشور دیروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: هزینه تعمیر و احداث ۱۰۰ درصد منازل مددجویان توسط این نهاد تامین و واحد‌های مسکونی آنها بهتر از گذشته بازسازی و احداث و تحویل آنها خواهد شد.وی همچنین از پرداخت وام قرض الحسنه به مددجویان مناطق سیل زده خبر داد که طرح‌های اشتغال آنها در این حادثه آسیب دیده‌اند.رییس کمیته امداد افزود: در این زمینه به هریک از این مددجویان تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه پرداخت خواهد شد. فتاح اضافه کرد: این مبلغ علاوه بر حمایت‌های دولت است که از مردم خسارت دیده ساکن در مناطق سیل زده قرار است انجام شود.

آغاز فعالیت انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب

 اصفهان|در نشست انجمن خیرین اصفهان با معاونین و مدیران شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان چگونگی فعالیت انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود اعلام شد.

حسین مولایی یکی از اعضای انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود گفت: در حال حاضر اصفهان 400 خیریه در بخش‌های مختلف دارد اما با تاکید استاندار به مصرف بهینه آب توسط تمام بهره‌برداران، انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود تشکیل شد. وی افزود: در چند سال اخیربخش فلات مرکزی کشور به دلیل وقوع پدیده خشکسالی با چالش‌های بسیاری روبرو گردید به‌طوری‌که بخش شرب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست در این منطقه دستخوش تحولاتی شد.مولایی تشکیل گروه‌های مردمی را بسیار موثر در نهادینه‌سازی مصرف بهینه آب برشمرد و اعلام کرد: با ایجاد انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود می‌توان به صورت تخصصی برنامه‌هایی به منظور فرهنگ‌سازی مصرف صحیح آب در جامعه ایجاد کرد.

رونمایی از هواپیمای فوق سبک سیمرغ در گیلان

رشت|هواپیمای فوق سبک ۲ نفره سیمرغ با حضور فرماندهان نظامی و مسوولان گیلان در دانشگاه امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه در زیباکنار رشت رونمایی شد.

مصطفی خوشنود، مسوول مرکز تحقیقات هوا – فضای شهید تهرانی مقدم سپاه قدس گیلان گفت: هواپیمای فوق سبک ۲ نفره سیمرغ حاصل تلاش جوانان مرکز تحقیقات هوا – فضای سپاه قدس گیلان و مرکز رشد سردار شهید ضنجرسیم سپاه دشتستان بوشهر است. وی افزود: برای طراحی و ساخت این هواپیمای ۲ نفره به طول ۶ متر، فاصله ۲ بال ۸ متر و ۳۰ سانتی‌متر، ارتفاع ۲ متر و ۴۰ سانتی‌متر و وزن ۲۶۵ کیلوگرم، ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.مسوول مرکز تحقیقات هوا – فضای شهید تهرانی مقدم سپاه قدس گیلان تصریح کرد: از این هواپیما می‌توان برای گشت‌زنی هوایی، ناوبری، پرواز‌های تفریحی و برای مقاصد کشاورزی به ویژه در گیلان استفاده کرد.

ارایه خدمات ویژه به زنان باردار درگیر سیلاب خوزستان

اهواز|مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از ارایه خدمات ویژه به زنان باردار درگیر سیلاب خوزستان خبر داد.

سیده فرانک موسوی در جلسه کارگروه بهداشت ستاد بحران خوزستان اظهار کرد: سعی کردیم در این شرایط موضوعات مربوط به کودکان و زنان به صورت جدی پیگیری شود و از ابتدای وقوع سیل نیازسنجی‌های این قشر در روستاهای گرفتار سیل و کمپ‌های اسکان سیل‌زدگان انجام شد.

موسوی بیان کرد: یکی از کارهایی که به صورت ویژه مورد توجه هلال احمر، علوم پزشکی و سایر ارگان‌ها بود، موضوع زنان و کودکان بوده است و نیازهای زنان و کودکان در قالب بسته‌های بهداشتی تهیه شد. همچنین کانون پرورش فکری خوزستان در کمپ‌ها، فعالیت‌ها و کارهای فرهنگی زیادی جهت نشاط کودکان انجام داد.

احضار تعدادی از مدیران در موضوع سیلاب

گرگان|رییس کل دادگستری گلستان از احضار سه تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در رابطه با موضوع سیلاب خبر داد.هادی هاشمیان در حاشیه جلسه روسا و دادستان‌های سراسر استان گفت: این افراد مدیران دستگاه‌هایی هستند که برای پیش بینی و پیشگیری از وقوع سیلاب و کاهش خسارت‌های ناشی از آن باید چاره‌اندیشی می‌کردند. هاشمیان افزود: وظیفه‌ هر دستگاه در قانون پیش بینی شده است واین مدیران درباره تکالیف قانونی خود توضیحات ارایه دادند و اظهارات آنان در اختیار کارشناسان زبده قرار گرفته تا بررسی و نظر خود را به دادستانی اعلام کنند. وی گفت: پس از بررسی مستندات و گزارش‌ها برای مدیرانی که اهمال یا تخلف آنان در سیلاب مشخص شود پرونده تشکیل می‌شود.

 

ارسال نظر