اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۰۱:۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۴۳۳۱۵

آغاز بیمه بهاره محصولات کشاورزی زنجان

زنجان |مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان گفت: کشاورزان ازهمین امروز برای بیمه زراعت بهاره محصولات و بهره‌مندی از این چتر حمایتی اقدام کنند موسی‌خانی افزود: حدود 75 درصد از منابع این صندوق توسط دولت تامین می‌شود و مابقی را کشاورز می‌پردازد که سهم 25 درصدی دارد .

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان افزود: سال گذشته 97 درصد غرامت بخش زراعی و 66 درصد در بخش باغی پرداخت شده که مبلغی به میزان 156 میلیاردریال بوده است . موسی‌خانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون کشاورزان استان با وجود آگاهی از خسارات سرما، تنها 25 درصد محصولات باغی هسته‌دار که بیشترین آسیب را از سرما و برف می‌بینند را بیمه کرده‌اند افزود: ما باید الزام قانونی برای بیمه داشته باشیم و درهنگام توزیع نهاده نظیر کود و بذر ازکشاورز بیمه‌نامه درخواست کنیم ولی تاکنون این اتفاق نیفتاده است .

پایان مرحله نخست تعمیرات لوازم خانگی سیل‌زدگان

اصفهان | مرحله نخست بازسازی و تعمیرات لوازم خانگی سیل‌زدگان شهرستان پل دختر در استان لرستان با موفقیت پایان یافت. مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: دراین مرحله حدود هزارو 250 دستگاه انواع یخچال و فریزر ازجمله ویترینی صندوق و خانگی شستشو، بازسازی و تعمیر شد. جواد محمدی فشارکی افزود: لوازم خانگی سیل‌زدگان با تلاش 12 نفر از تعمیرکاران اصفهانی شش روزه بازسازی وتعمیر شد.

هدایای مسابقه عکاسی شب یلدا به برندگان آن اهدا شد

اراک|دو نفر ازاستان مرکزی برنده جوایز مسابقه عکاسی شب یلدای شرکت مخا برات ایران شدند.

به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا به عنوان بلندترین شب سال و حفظ فرهنگ اصیل و سنتی ایرانی، روابط عمومی شرکت مخا برات ایرا ن مسابقه عکاسی با موضوع «یلدای ساده ایرانی» برگزار کرد.

برهمین اساس پس از بررسی آثار ارساالی، از 10جایزه در نظرگرفته شده، طبق نظرداوران دو نفر ازاستان مرکزی ازشهرستان کمیجان به نام‌های علی اناری ومعصومه اناری موفق به کسب جوایز این مسابقه شدند وبه همین مناسبت هدایای ارسالی از طرف اداره کل روابط عمومی شرکت مخا برات ایران مشتمل بر دو عدد کارت هدیه پنج میلیون ریالی به برندگان این مسابقه اهدا شد.

کمک نقدی کارکنان  منطقه چالوس به سیل‌زدگان

ساری| کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس با کمک‌های نقدی سیل‌زدگان را یاری کردند. تورج امانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس با ابراز تأسف عمیق از خسارات وارد آمده به سیل‌زدگان گفت: از همان روز‌های اولیه حادثه غم‌انگیز سیل در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس به‌صورت خودجوش جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی را شروع کردند.  وی از جمع‌آوری وجوه نقدی به مبلغ ۵۴میلیون و سیصد هزار ریال تاکنون جهت کمک و امدادرسانی به سیل‌زدگان خبرداد و افزود: مقدمات شناسایی و اعزام کارشناسان فنی و خبره از جمع کارکنان، خانواده‌ها و وابستگان از سوی روابط عمومی منطقه پایگاه مقاومت بسیج شهید برزگر این شرکت به منظور کمک رسانی به سیل‌زدگان در منطقه چالوس آغاز شده و اظهار امیدواری نمود با بسیج همه امکانات و منابع بتوانیم گوشه‌ای از خسارت‌های سنگین سیل‌زدگان را جبران کنیم.

عملیات رفع گرفتگی شبکه‌های فاضلاب در مناطق سیل‌زده

اراک|اکیپ‌های عملیاتی واکنش سریع و اتفاقات سنگین شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی اعزامی به مناطق آسیب دیده از سیل استان خوزستان طی روزهای 9 تا 15 فروردین ماه سال 98با انجام عملیات بای پس و رفع گرفتگی شبکه‌های فاضلاب اتفاقات و حوادث رخ داده درخطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب شهرهای اهواز، هویزه، رُفیعِ، سوسنگرد و بستان را برطرف نمودند.

بهمن آنالویی معاون بهره‌برداری شرکت با اعلام خبر فوق افزود: درپی وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور اکیپ‌های عملیاتی واکنش سریع و اتفاقات سنگین شرکت آبفا شهری استان مرکزی با اعزام به مناطق آسیب دیده از سیل استان خوزستان امدادرسانی‌های لازم در زمینه مشکلات به وجود آمده در شبکه‌های فاضلاب را انجام دادند. معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ضمن اشاره به استقرار یک دستگاه واتر جت در شهر بستان، یک دستگاه واتر جت در شهرهای هویزه و رُفیعِ، یک دستگاه جنتکس درشهر سوسنگرد، یک دستگاه جرثقیل و دو دستگاه پمپ sp در شهر اهواز و همچنین اعزام اکیپ تعمیر و نگهداری جنتکس و واتر جت و پیکاپ مدیریت بحران برای انجام عملیات بای پس و رفع گرفتگی شبکه‌های فاضلاب در این شهرها افزود: مجموعاً 16 نفر نیروی عملیاتی انجام این عملیات را به عهده داشتند.

وی تصریح کرد: انجام عملیات فوق در شهرهای هویزه و رُفیعِ همچنان ادامه دارد.

 

 

ارسال نظر