اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۰:۵۹:۱۰
کد خبر: ۱۴۳۱۳۷

تقبل هزینه جشن ازدواج ۱۱۰ زوج سیل‌زده توسط بازاریان

تهران|مدیر ناحیه امام خمینی مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران گفت: نمازگزاران مسجد زید، هزینه جشن ازدواج ۱۱۰ زوج جوان به میزان ۱۳۰ میلیون تومان را متقبل شدند که با دیگر کمک‌های غیرنقدی، مجموعاً ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌رسانی کرده‌اند. حجت‌الاسلام علی رحمتی‌نیا، مدیر ناحیه امام خمینی (ره) مرکز امور مساجد تهران اظهار داشت: باتوجه به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور و بی‌خانمان شدن جمع کثیری از خانواده‌ها، مساجد این ناحیه که شامل مساجد منطقه ۱۲ تهران (منطقه بازار، خیابان بهارستان و محله ایران) است در راستای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده بسیج شدند. وی با ارایه آماری از کمک‌های جمع‌آوری‌ شده از سوی مساجد این ناحیه افزود: درمجموع ۱۲۰ میلیون تومان پول نقد از مساجد این ناحیه جمع‌آوری شد و کمک‌های شایان غیرنقدی نیز جمع‌آوری‌ شده است.

نجات زوج گردشگر فرانسوی از شرایط نامناسب جوی دامغان

سمنان|روستایی مهمان نواز تویه رودبار دامغان زوج گردشگر فرانسوی گرفتار در گل و لای و مه را نجات داد. رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: این زوج گردشگر فرانسوی در مسیر بازدید از باداب‌سورت به دلیل شرایط بد آب و هوایی در گل و لای و مه گرفتار شده بودند که یکی از اهالی روستای تویه رودبار دامغان آنها را نجات داد. مهدی قاسمی افزود: این زوج جوان در یکی از خانه‌های روستای تویه رودبار که در مراحل صدور مجوز اقامتگاه بوم گردی است، اسکان یافتند.  این گردشگران در سفر به دامغان از مسجد تاریخانه، مسجد حاج شکرالله، پیر علمدار، مجموعه امامزاده جعفر‌(ع) و محمد‌(ع)، مسجد جامع، بازار و خانه تسنیم دامغان بازدید و سوغات و صنایع دستی دامغان را خریداری کردند.

آغاز برداشت گندم از مزارع ایرانشهر

زاهدان|مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: کار برداشت گندم از ۶ هزار و 500 هکتار مزارع کشاورزی شهرستان آغاز شده است. فیاضی افزود: تاکنون کار برداشت در سطح ۲۰۰ هکتار از گندم زارهای شهرستان ایرانشهر به اتمام رسیده و فعالیت برداشت گندم تا نیمه اول خردادماه ادامه خواهد داشت. وی تصریح کرد: برای تسهیل در خرید گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان، دو مرکز خرید در شهرستان راه‌اندازی شده است.

انجام جانمایی و انتقال روستاهای سیل‌زده پلدختر

خرم‌آباد |بخشدار مرکزی پلدختر گفت: جانمایی و انتقال روستاهای این بخش که منازل آنها در جریان سیل تخریب شده در حال انجام است. مرتضی کاییدی در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: در جریان سیل چندین روستا از توابع بخش مرکزی پلدختر از جمله روستاهای «بابازید»، «ملاوی»، «چم مهر بالا و پایین» و «چم گرداب» بطور کامل تخریب شد که جانمایی و انتقال این روستاها به مکانی امن در مجاورت روستا توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان پلدختر و بنیاد مسکن انجام می‌شود. وی، افزود: به زودی مراحل اداری ساخت و ساز خانه‌های مردم این روستاها در مناطق جدید آغاز خواهد شد.

جشنواره نمایش سیمای آب ویژه مهدهای کودک

اصفهان |پنجمین جشنواره نمایش سیمای آب ویژه مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها با حضور بیش 185 کودک و دانش‌آموز و 32 مدیر و مربی مهد کودک در خانه فرهنگ آب اصفهان برگزارشد. رییس خانه فرهنگ آب اصفهان در این جشنواره گفت: اینک خانه فرهنگ آب اصفهان نقش یک تسهیل‌گر فرهنگی را در امر آموزش مدیریت مصرف ایفا می‌کند. درواقع تاسیس خانه فرهنگ آب که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است راهبرد فرهنگسازی را در مسیر واقعی خود قرار داده است. زهره تشیعی به مشارکت فعال خانه فرهنگ آب پیرامون آموزش گروه‌های مختلف جامعه اشاره کردوافزود: آموزش ضمن خدمت معلمان، آموزش مروجین مصرف آب، برگزاری دوره‌های آموزش بانوان خانه دار، و... در دستورکارقرار گرفت در همین راستا طی برنامه‌های متنوع آموزشی از قبیل (شعر، داستان و انیمیشن با موضوع مصرف بهینه اب) و کارگاه‌های آموزشی هنری (در قالب کلاس نقاشی و خمیر‌سازی) راه‌های استفاده درست از آب آموزش داده شد.

پیگیری مطالبات بیمه‌ای صیادان مازندرانی

ساری |مدیرکل شیلات مازندران می‌گوید پیگیر مطالبات بیمه‌ای صیادان استان مازندران هستیم. ولی‌الله محمدزاده گفت: صیادان مازندرانی پارسال ۷‌هزار تن ماهیان استخوانی و ۱۸ هزار تن ماهی کیلکا صید کردند. او مطالبات به حق جامعه صیادی را در‌خصوص کاهش نرخ بیمه از ۲۷ به ۱۷ درصد، سخت و زیان‌آور بودن شغل و نیز تعدیل و اقتصادی کردن فعالیت جامعه صیادی با همکاری استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید قرار داد. مدیرکل شیلات مازندران در تشریح ظرفیت‌ها و عملکرد صید و صیادی استان درسال۹۷ تصریح کرد: صیادان پره مازندرانی پارسال، 7 هزار تن ماهیان استخوانی صید کرده که نسبت به مدت مشابه فصل صید قبل از لحاظ وزن ۱۷۵ درصد و از لحاظ ارزش اقتصادی ۲۲۰ درصد افزایش داشته است.

 

ارسال نظر