اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۰۵۶

تحویل جهیزیه‌های اهدایی مقام معظم رهبری

ایلام|دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران از توزیع ۷۷ هزار سری جهیزیه اهدایی مقام معظم رهبری دردو سال اخیر بین زوج‌های جوان خبر داد. سردار «سیدضیاءالدین حزنی» در مراسم اهدای ۱۷۵ سری جهیزیه اهدایی مقام معظم رهبری به زوج‌های جوان در ایلام با بیان اینکه یکی از اولویت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در سطح کشور ازدواج آسان با استفاده از تأمین جهیزیه زوج‌های جوان است گفت: در دو سال گذشته قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با همکاری دولت، نهاد‌های خیریه، کمیته امداد، آستان قدس و… بیش از ۷۷ هزار سری جهیزیه در کشور توزیع کرده است.

تشکیل پرونده سلامت برای  100 درصد جمعیت روستایی رشت

رشت|100 درصد جمعیت روستایی و 70 درصد جمعیت شهری شهرستان رشت پرونده الکترونیک سلامت دارند. رییس مرکز بهداشت شهرستان رشت گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت و اجرای طرح سامانه سیب تاکنون برای بیش از 742 هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی شهرستان رشت پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است. جلال برشان افزود: طرح سامانه سیب به صورت رایگان از سال 95 در گیلان اجرا شده است. وی گفت: پرونده الکترونیک با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیر واگیر، خطر سنجی بیماری‌های قلبی - عروقی، تست‌های غربالگری، پیشگیری از سرطان، واکسیناسیون، کنترل فشار خون و دیابت تشکیل می‌شود. رییس مرکز بهداشت شهرستان رشت اعلام کرد: شهروندان می‌توانند برای پرونده الکترونیک سلامت با به همراه داشتن کارت ملی و سوابق بهداشتی - درمانی خود به نزدیک‌ترین مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت مراجعه کنند.

سکونت 6 هزار قزاق در گلستان و همکاری با قزاقستان

گرگان|رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: 6000 شهروند قزاق در استان گلستان ساکن هستند و این یعنی 6000 سند همکاری با قزاقستان داریم.  علی‌محمد چوپانی در نشست سفیر قزاقستان در ایران با تجار و بازرگانان استان گلستان اظهار کرد: ایجاد خط پروازی میان دو کشور، برقراری روابط بانکی، استفاده بیشتر از بخش ریلی دو کشور و سهولت در صدور ویزا از جمله موضوعاتی است که در حال پیگیری هستیم. وی افزود: دولت قزاقستان را دولت بی‌طرف می‌دانیم و از طرفی همسایه کشور ایران ماست و با توجه به روابط فرهنگی خوبی که داریم، امیدواریم بستر همکاری‌ها فراهم شود. چوپانی، انعقاد تفاهم نامه‌های دوجانبه بین وزارت خارجه ایران و سفارت جمهوری قزاقستان درخصوص فراهم‌سازی بستر حضور بازرگانان ایرانی و قزاقستانی در دو کشور را خواستار شد.

تصور پر شدن سفره‌های آب زیرزمینی، ساده‌انگارانه است

قم|رییس اداره آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای استان قم، پر شدن سفره‌های زیرزمینی را با بارش‌های اخیر، ساده انگارانه و غیر علمی دانست.

رضا محمدی عنوان کرد: در روزهای اخیر با بارش‌های زیاد و گسترده‌ای که در سطح کشور و استان قم انجام شد، برخی اخبار و نقل قول‌هایی مبنی بر حل مشکلات خشکسالی کشور و جبران کسری مخازن آب زیرزمینی به گوش می‌رسد که لازم است در این زمینه توضیحاتی ارایه شود تا ذهنیت اشتباهی برای مردم ایجاد نشود. وی ادامه داد: اینکه تصور کنیم با افزایش نزول باران در یک سال همه چاه‌ها (سفره‌های آب زیرزمینی) پرشده و مشکلات برطرف می‌شود تصور ساده انگارانه و غیرعلمی است.

جلسه ویژه  با رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران

ساری|جلسه رسیدگی به مشکلات حوزه سلامت شرق مازندران با حضور رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی مازندران و نماینده مردم شرق مازندران در مجلس در دفتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت برگزار شد. در این نشست که با حضور قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید‌عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمعی از اعضاء هیات رییسه این دانشگاه و دکتر شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس برگزار شد در خصوص تکمیل تجهیزات بیمارستان خاتم‌الانبیاء بهشهر، تجهیز اماکن بهداشتی و درمانی شرق مازندران، تسریع در ساخت و تکمیل مجموعه‌های درمانی و بیمارستانی شرق استانو توسعه فضاهای درمانی و ارتقاء شاخص‌های سلامت در شرق استان بحث و تبادل نظر شد.

پلمب 117 وسیله بازی غیر‌استاندارد

گرگان|مدیرکل استاندارد گلستان گفت: از پارسال تاکنون در گرگان 25 دستگاه، گنبد کاووس 34 دستگاه، بندر ترکمن 29 دستگاه، علی آبادکتول 14 دستگاه، گالیکش 7 دستگاه، آق قلا و آزادشهر هر کدام 3 دستگاه و کلاله و مراوه تپه هر کدام یک دستگاه تجهیزات بازی غیراستاندارد شناسایی و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد. محمود فرمانی گفت: رعایت نکات ایمنی مشمول استاندارد اجباری است. فرمانی گفت: انتظار می‌رود شهرداری‌ها نیز برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات شهرهای بازی و زمین‌های بازی که گواهی ایمنی ندارند جلوگیری کند.

 

 

ارسال نظر