اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۹۷۱

رییس‌جمهور چهارشنبه به استان کردستان سفر می‌کند

سنندج|روحانی رییس‌جمهور به‌همراه تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت چهارشنبه هفته جاری (4 اردیبهشت‌ماه) به استان کردستان سفر می‌کند.

به‌گفته استاندار کردستان، هدف رییس‌جمهور از سفر به استان شتاب‌بخشی بر روند همه‌جانبه توسعه‌ کردستان است و پروژه‌های متعددی در زمینه اقتصادی، زیربنایی آماده افتتاح و بعضاً عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد. بهمن مرادنیا افزود: رییس‌جمهور به‌محض ورود به سنندج ساعت 9 صبح در استادیوم استقلال با مردم میهمان‌نواز دیدار خواهد کرد و سپس با نخبگان، روحانیون، فعالان اجتماعی، سیاسی فرهنگی و اقتصادی به گفت‌وگو می‌نشیند.

وی گفت: همچنین در این سفر جلسه شورای اداری استان برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی توسعه‌ کردستان با حضور وزرای مربوطه برگزار خواهد شد.

سموم استفاده شده برای مقابله با ملخ‌ها در بوشهر مورد تایید است

بوشهر|مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خصوص پیامدهای سمپاشی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها گفت: با توجه به هماهنگی و همکاری نزدیک و کارشناسانه‌ای که با جهاد کشاورزی استان داشتیم، همه سموم استفاده شده از قبل به تایید این اداره کل رسیده است. فرهاد قلی نژاد اظهار کرد: طی سمپاشی‌های کانونی و زمینی، سم‌هایی مورد استفاده قرار گرفته که تنها روی ملخ‌ها تاثیر داشته و بر دیگر گونه‌های جانوری در حیات وحش استان اثری ندارد.وی ادامه داد: امیدواریم که در استان بوشهر نیازی به سمپاشی هوایی نباشد و به‌طور محدود سمپاشی‌های کانونی و زمینی انجام گیرد.

تخریب ویلای دختر وزیر سابق از سر گرفته شد

تهران|معاون فنی و شهرسازی شهرداری لواسان گفت: عملیات تخریب بخش غیرمجاز ویلای شبنم نعمت‌زاده با حضور مسوولان مربوط، مجددا آغاز شد.

عزت‌اله چراغی درباره روند عملیات تخریب ویلای خانم شبنم نعمت‌زاده افزود: مالک پس از پایان مهلت قانونی از رأی صادره تمکین و عملیات تخریب را شروع کرده است.

چراغی به عدم حضور مالک به شهرداری برای اعتراض در مهلت قانونی اشاره و عنوان کرد: این عدم حضور طبق قانون از نظر شهرداری به معنی پذیرفتن رای است به همین جهت ابلاغ‌های لازم به مالک برای تخریب انجام شد. چراغی گفت: عملیات تخریب بخش غیرمجاز ویلای خانم شبنم نعمت‌زاده با حضور مسوولان مربوطه مجدد آغاز شد.

قیمت گوشت در ماه رمضان افزایش نخواهد داشت

مشهد|رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز مشهد گفت: در حال حاضر گوشت کیلویی 10 هزار تومان ارزان‌تر شده است و در ماه رمضان افزایش نخواهد داشت. احمد احدی درباره وضعیت بازار گوشت، اظهارداشت: قیمت‌ها تا اندازه‌ای به دلیل عرضه فراوان‌تر کاهش یافته و هیچ مشکلی در جهت تامین نیازهای مردم نداریم.

وی بیان کرد: قیمت گوشت کاهش پیدا کرده و یک علت آن عرضه دام بوده و علت دیگر نیز رکود اقتصادی در واردات گوشت است. وی افزود: بعد از عید گوشت و دام فراوان و ارزان شده که موجب ارزان‌تر شدن قیمت گوشت شده است. احدی با بیان اینکه ما شاهد افزایش دوباره قیمت گوشت نخواهیم بود، عنوان کرد: در فصل بهار قرار داریم و روز به روز وضعیت بهتر خواهد شد. تا اردیبهشت و خرداد قیمت‌ها می‌شکند، گوشت فراوان‌تر می‌شود و قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

استاندار البرز: بزرگراه شهید همت تا تیر ماه تکمیل شود

 استاندار البرز با اشاره به وعده‌های مسوولان کشوری و پیمانکار در خصوص تعیین تکلیف بزرگراه شهید همت، گفت: این پروژه باید تا تیرماه امسال نهایی و تکمیل شود. عزیز‌الله شهبازی در بازدید از روند پیشرفت پروژه بزرگراه شهید همت افزود: برخی مسوولان در حضور رسانه‌ها وعده اتمام این پروژه در تیرماه جاری دادند که باید این وعده محقق شود.وی ادامه داد: با حضور مسوولان وزارت راه و شهرسازی بارها این پروژه مهم مورد بازدید قرار گرفته و تکمیل آن در نهایت به تیرماه 98 موکول شد.استاندار البرز گفت: اتمام این پروژه مهم در هیات دولت اعلام شده است.وی افزود: اکنون بحث معارضان پروژه مطرح است که باید موانع اتمام آن در زمان مقرر هر چه سریع‌تر اعلام شود.

563هزار هکتار در خوزستان برای مبارزه با آفت ملخ پایش شد

اهواز| معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: عملیات پایش 563هزار هکتار اراضی کشاورزی استان به منظور شناسایی و مبارزه با آفت ملخ انجام شد.

محمد قاسمی نژاد افزود: پس از انجام پایش،

127 گروه ردیابی و 17 گروه سمپاشی، عملیات مبارزه با این آفت در سطح 6 هزار و 300هکتار در اراضی کشاورزی مناطق هندیجان، ماهشهر و بهبهان که کانون‌های اصلی این آفت بودند با هواپیمای سمپاش، پهپاد و سمپاش‌های دستی انجام شد.

معاون بهبود تولیدات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه گفت: برای پیشگیری از گسترش این آفت، برخی اراضی استان بوشهر تا عمق 10 تا 15کیلومتر انجام شد.

 

ارسال نظر