اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۰۰:۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۴۲۸۸۸

انتصاب 2 زن به عنوان معاون فرماندار

کرج| عزیزاله شهبازی در راستای تحقق وعده سهم 30درصدی بانوان از پست‌های مدیریتی در احکام جداگانه‌ای خانم‌ها راضیه نظری و مریم قهرمانی را به ترتیب در سمت‌های معاونت سیاسی فرمانداری نظرآباد و معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس منصوب کرد. شهبازی به مشارکت بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه تاکید دارد و معتقد است توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانیم از تمام ظرفیت اقشار جامعه استفاده کنیم همچنین نخستین‌بار است که در استان البرز مسوولیت معاونت فرمانداری به بانوان سپرده می‌شود.

امکان سفیدپوش شدن کردستان  وجود دارد

سنندج|کارشناس هواشناسی استان کردستان گفت: از اواخر روز یکشنبه با نفوذ توده فعال بارشی به استان تا روز سه شنبه شاهد بارش‌های قابل ملاحظه برف و باران (عمدتا برف) و رعد و برق خواهیم بود. ریحان امیدی راد با اشاره به جدیدترین تحلیل نقشه‌های هواشناسی و با بیان اینکه علاوه بر بارش برف، پدیده بسیار مهم دیگر طی روز دوشنبه تا چهارشنبه نفوذ توده هوای سرد به استان است تصریح کرد: این توده هوای سرد موجب می‌شود دمای هوا به‌طور میانگین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش یابد و دمای هوا در سطح استان به زیر صفر درجه سانتیگراد برسد. وی در پایان با اشاره به اینکه ممکن است دمای سطح خاک در نواحی سردسیر حتی به منفی ١۰ درجه سانتیگراد برسد یادآور شد: لذا ضروری است که کشاورزان و باغداران تمهیدات لازم را برای مقابله با سرمازدگی محصولات انجام بدهند.

توسعه ارقام مناسب در باغات زیتون رودبار

رشت| مدیرجهاد کشاورزی رودبار گفت: توسعه کشت ارقام مناسب در باغات زیتون در حال انجام است. پورخانعلی گفت: رودبار یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های کشور در تولید زیتون است و امسال برنامه‌ داریم تولید این محصول را در رودبار افزایش دهیم. وی افزود: توسعه کشت ارقام مناسب موجب خواهد شد که تولید زیتون برای زیتون کاران صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد. پورخانعلی با بیان اینکه در این شهرستان بالغ بر 8 هزار و 800 تن زیتون تولید می‌شود، خاطرنشان‌ کرد: سال گذشته سال‌آور زیتون بود و بالغ بر 21هزار تن زیتون در رودبار تولید شد. وی تصریح کرد: هنوز درختان باغات زیتون به مرحله شکوفه‌دهی نرسیده‌اند و به زودی شاهد شکوفه دهی این درختان خواهیم بود. پس از شکوفه دهی درختان در صورت مناسب بودن شرایط جوی می‌توان تخمین زد که امسال چه میزان زیتون در این شهرستان تولید خواهد شد.

اجرای طرح پایش لاک‌پشت‌های تخم گذار

بوشهر| مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه طرح پایش لاک‌پشت‌های تخم‌گذار در مناطق لانه گزینی و مستعد استان بوشهر انجام می‌گردد، گفت: این طرح همه ساله از اواخر اسفند تا اواسط تیر ماه در سواحل پارک ملی نایبند، جزایر پارک ملی دیر- نخیلو و سواحل اثر طبیعی ملی جزیره خارگو انجام می‌شود. فرهاد قلی‌نژاد افزود: برای حفاظت این جانوران، علامت‌گذاری لاک‌پشت‌های منقار عقابی که جزو گونه‌های به‌شدت در معرض خطر انقراض هستند انجام می‌گردد. طلاب همچنین عنوان کرد: مهم‌ترین علت مرگ و میر لاک‌پشت‌های دریایی در آب‌های کم عمق ایرانی خلیج فارس، گیر افتادن در تورهای صیادی و خفگی ناشی از آن بوده است.

کشاورزان تهرانی مراقب سرمازدگی محصولات باشند

تهران| سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: باتوجه به پیش بینی هواشناسی مبنی برآغاز بارش‌ها در روز دوشنبه، این استان شاهد کاهش دما تا هفت درجه سانتیگراد است و از همین رو، سرمازدگی سردرختی‌ها و شکوفه‌های باغ‌ها را تهدید می‌کند. محمد درجاتی افزود: با ورود سامانه بارشی جدید مردم استان تهران از صبح دوشنبه تا پایان شب شاهد بارندگی در سراسر نقاط خواهند بود. وی یادآورشد: این‌بارندگی در بالا‌دست استان با شدت بیشتری جریان خواهد داشت و در برخی نقاط به شکل برف مشاهده خواهد شد. درجاتی اظهارداشت: این‌بارندگی در ساعت 2 و 3 بعد از ظهر با شدت بیشتری جریان خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: از روز گذشته به تمام مدیران آماده باش اعلام شده است.

رانندگان ازتردد در بزرگراه آبادان-اهواز خودداری کنند

اهواز| رییس پلیس راه آبادان در هشداری جدی از رانندگان خواست تا از تردد در بزرگراه آبادان -اهواز خودداری کنند.  سرگرد بهنام طیبی گفت: حجم آب گرفتگی و سیلاب در این جاده بالا است و با وجود اینکه بارها به رانندگان هشدار داده‌ایم که از این جاده گذر نکنند اما متأسفانه برخی از رانندگان همچنان این مسیر را برای تردد انتخاب می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه رانندگان خاطی در واقع نیروهای امدادی را دچار مشکل کرده‌اند، افزود: امروز و روزهای گذشته در این جاده بارها خودروها در سیلاب گیر کردند که با کمک نیروهای امدادی نجات پیدا کردند. سرگرد طیبی تصریح کرد: جاده شادگان دارخوین نیز مملو از روان آب‌ها است.

 

ارسال نظر