اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۴۲۸۰۰

حادثه متروی اصفهان خسارت جانی نداشت

اصفهان|  مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با اشاره به حادثه دیروز در ایستگاه مترو کوی امام به سمت دروازه شیراز (برخورد میله فلزی با کابین راننده) گفت: خوشبختانه این حادثه ضرر جانی نداشته و بلافاصله پس از حادثه، کارشناسان ایمنی قطار شهری به محل اعزام شدند.   محمدرضا بنکدار ادامه داد: تلاش برای بازگرداندن قطار به خط در حال انجام است. وی همچنین با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در پی نداشت، گفت: خوشبختانه حادثه امر‌وز به جز آسیب جزئی به قطار، آسیب دیگری نداشت و نیروهای ایمنی سازمان قطارشهری بعد از وقوع حادثه به سرعت در محل حاضر شدند و‌ هم‌اکنون همه‌چیز تحت کنترل است. بنکدار افزود: خسارت مالی وارد شده به قطار، قابل جبران است. تلاش می‌کنیم به سرعت خسارت وارد شده را اصلاح کرده و قطار را مجدد در خط مورد استفاده قرار دهیم. همچنین علیرضا فاتحی مدیرعامل متروی منطقه اصفهان در این باره گفت: به علت این حادثه، تا اطلاع ثانوی، حرکت در مسیر ایستگاه آزادی به سمت صفه برقرار نیست اما سایر مسیر خط یک مشکلی برای تردد قطار شهری ندارد.وی ادامه داد: علت این حادثه در دست بررسی است.

پهلوگیری کشتی شکر خام در چابهار

زاهدان|  کشتی ۲۷.۵ هزار تنی شکر خام هند در چابهار پهلو گرفت. غلامعلی گنجعلی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تامین نیاز کارخانجات قند و شکر داخل کشور امروز (چهارشنبه)، نخستین کشتی در سال جدید به نام «شیما نامی استار» از هندوستان با ظرفیت 27 هزار و 500 تن شکر خام در بندر چابهار پهلو گرفت.

غیراستاندارد بودن  ۵۰ درصد مصالح ساختمانی

یاسوج|  بیش از ۵۰ درصد مصالح ساختمانی تولید و توزیع شده در بازار استان به ویژه شهرستان‌های بویراحمد و دنا غیراستاندارد است. معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره غیراستاندارد بودن بیش از ۵۰ درصد مصالح ساختمانی در نخستین جلسه امسال شورای فنی استان گفت: با بازرسی‌های انجام شده از واحدهای تولیدی شن و ماسه شهرستان‌های بویراحمد و دنا مهم‌ترین علت غیراستاندارد بودن مصالح ساختمانی این واحدها دانه‌بندی‌های آنها است. سهمگین افزود: چنانچه صاحبان این واحدها استانداردهای لازم را رعایت نکنند به تعزیرات حکومتی معرفی و واحدهای آنها پلمب خواهد شد. وی همچنین بر ثبت هرگونه اطلاعات قراردادهای دستگاه‌های اجرایی استان با پیمانکاران و مشاوران طرح‌ها را الزامی دانست و گفت: اگر این موضوع را رعایت نکنند مسوول مالی هر دستگاه باید پاسخگو باشد ودستگاه متخلف اجازه پرداخت اعتباری  به مشاوران و پیمانکاران را ندارد.

کشف  پوشاک قاچاق در هرمزگان

بندرعباس|  رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان از کشف یک میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال پوشاک قاچاق خبر داد. سرهنگ محمدرضا حناساب افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تریلی مشکوک شده و خودرو را برای بازرسی متوقف کردند. حناساب با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو که از بندرعباس عازم تهران بود یک هزار و 890ثوپ انواع پوشاک خارجی قاچاق کشف کردند تصریح کرد: 2متهم نیز در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. رییس پلیس آگاهی استان گفت: کارشناسان ارزش این محموله پوشاک را یک میلیارد و 100میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

اجرای طرح سیل مهربانی همکلاسی‌ها در سمنان

سمنان|  طرح سیل مهربانی همکلاسی‌ها همزمان با سراسر کشور در استان سمنان اجرا شد. 120 هزار دانش‌آموز استان سمنان در بیش از هزار و 100 مدرسه درا ین طرح مشارکت و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به دوستان حادثه دیده خود اهدا کردند. برخی از دانش‌آموزان سمنانی هم در لباس هلال احمر به کمک هموطنان سیل زده شتافتند. این دانش‌آموزان 2 هزار بسته مواد غذایی را برای کمک به سیل‌زدگان آماده ارسال کردند.

کودکانی با درآمدهای بالا و جیب‌های خالی

یزد|  رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به درآمدزایی بعضاً بالای کودکان کار و خیابانی و بی‌بهره ماندن آنها و خانواده‌هایشان از این درآمدها، از مردم خواست با عدم کمک نقدی به این کودکان مانع از سوءاستفاده و بروز آسیب‌های اجتماعی در این کودکان شوند. عباس ملازینلی در جریان برگزاری جشنواره «باز باران» با محوریت کودکان کار و خیابانی، با اشاره به مهاجرپذیر بودن یزد، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از کودکان کار در استان یزد جزو قشر مهاجرین و عمدتاً اتباع بیگانه هستند و باید توجه داشته باشیم که برای کمک به این قشر نباید به صورت یک سویه و نقدی عمل کنیم بلکه باید امدادهایی معنوی مانند تهیه غذا و پوشاک را برای این کودکان داشته باشیم.

 

ارسال نظر