سالانه 900 میلیون سفر در کشور انجام می‌شود

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۷:۴۶
کد خبر: ۱۴۲۷۹۹
سالانه 900 میلیون سفر
در کشور انجام می‌شود

مازندران| معاون توسعه مدیریت منابع راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اعلام کرد: سالانه 900 میلیون سفر در سراسر کشور انجام می‌شود که 90 درصد آن از طریق جاده است. به گزارش ایرنا، محمد تیموری دیروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در ساری اظهار داشت: این تعداد سفر به همراه جابه‌جایی سالانه 600 میلیون تن کالا در 217 هزار کیلومتر شبکه راه‌های کشور انجام می‌شود.  به گفته او به همین دلیل کوچک‌ترین اشتباه در راه‌های کشور اثرات جبران‌ناپذیری خواهد داشت و شاید منجر به فاجعه شود.  معاون راهداری کشور گفت به همین خاطر نگهداشت، ایمن‌سازی، فعال‌سازی و روان‌سازی راه‌ها و ناوگان حمل نقل چه در زندگی مردم و چه در اقتصاد کشور اهمیت ویژه‌ای دارد که نباید تعللی در آن صورت گیرد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: جاده‌ها و راه‌های مازندران به واسطه اهمیتی که برای کل کشور دارند، باید همه در قبال آن احساس مسوولیت کنند و اختصاص اعتبار ملی به آن برای توسعه و ارتقا ضروری است. به گفته تیموری، قرار‌گیری مازندران در کریدور شمال، وجود سه بندر مهم در شمال کشور و مهم‌ترین مقصد گردشگری راه‌های استان مازندران را در جایگاه مهم ملی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: نقش جاده‌های مازندران بر اقتصاد و زندگی نیمی از مردم کشور بی‌بدیل است که توسعه و ارتقای امنیت آن را از اهمیت زیادی برخوردار می‌کند.

 

ارسال نظر