نسبت به تامین آب شرب مشهد همچنان نگرانیم

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۵:۴۶
کد خبر: ۱۴۲۷۹۷
نسبت به تامین آب شرب مشهد همچنان نگرانیم

خراسان رضوی| مدیرعامل آبفا مشهد گفت: ما همچنان نسبت به تامین آب شرب مشهد در کوتاه‌مدت و بلندمدت نگرانی داریم. حسن اسماعیلیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص بارندگی‌های اخیر در استان، اظهار کرد: مسوولیت شبکه جمع‌آوری فاضلاب برای مشترکین بر عهده ما بوده، اما شبکه‌ای که مربوط به جمع‌آوری آب‌های سطحی درون شهر بوده بر عهده شهرداری است. وی ادامه داد: ما همواره هنگام بارندگی‌ها با مشکلی روبرو می‌شویم که در مکان‌هایی که دچار آبگرفتگی می‌شود، بعضا برخی از افراد به صورت خودسرانه دریچه فاضلاب را بر می‌دارند تا آب جمع شده در آن مکان از طریق آن دریچه‌ها وارد شبکه جمع‌آوری فاضلاب شود. مدیرعامل آبفا مشهد افزود: این امر زمانی که رخ می‌دهد، شاید مشکل آن مکان را حل کند، اما بلافاصله در یک منطقه پایین دست دچار پس‌زدگی فاضلاب در منازل مسکونی و در برخی از نقاط شهر از طریق دریچه‌های فاضلاب یا شکستگی‌های دریچه این فاضلاب در معابر جاری شود و مشکل را چند برابر کند.

اسماعیلیان عنوان کرد: در روز یکشنبه حدود 50 مورد پس‌زدگی فاضلاب داشته‌ایم که با برقراری تماس تلفنی توانسته‌ایم این مشکل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس ضوابط و مقررات باید شبکه جذب آب باران ساختمان‌ها از شبکه فاضلاب آنها مستقل باشد، خاطرنشان کرد: یعنی به صورتی که برای آب باران یک چاه اختصاصی باشد که آب را جذب کند و مانع از ورود آن به شبکه فاضلاب شود.

مدیرعامل آبفا مشهد تصریح کرد: آب باران پاک بوده و باید به چاه‌های اختصاصی وارد شود و بتواند آب‌های زیرزمینی را تغذیه کند و به هیچ عنوان این آب با فاضلاب یکجا نشود که تبدیل به فاضلاب شود.

 

ارسال نظر