اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۰:۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۴۲۵۳۱

نواخته شدن زنگ عطار در نیشابور

نیشابور| دیروز 25 فروردین‌ ماه زنگ عطار در محل دبیرستان عطار نواخته شد.حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم در مراسم نواخته شدن زنگ عطار، گفت: بزرگانی که در نیشابور وجود دارند همگی از مفاخر دنیا هستند، نیشابور را به نام شهر خیام و عطار می‌شناسند. وی ادامه داد: امروزه در متون انگلیسی از اشعار خیام و عطار به عنوان ضرب‌المثل استفاده می‌شود. یکی از مفاخر اروپایی مقایسه‌ای بین عرفای خودشان و عرفای ایران انجام داده و به بزرگ‌تر و درخشان‌تر بودن مفاخر ایرانی اقرار کرده؛ همچون خیام و عطار شدن کار بزرگی است.

آمادگی برای صدور اسناد هویتی جدید سیل زده‌ها

یاسوج| مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ادارات ثبت احوال استان آمادگی دارند تا اسناد هویتی جدیدی برای افرادی که در مناطق سیل زده مدارک خود را از دست دادند صادر کند . محمدعلی تقوی در جمع خبرنگاران افزود: افرادی که بر اثر سیل و آبگرفتگی منازل استاد هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی خود را از دست دادند می‌توانند با مراجعه به دهیاری آمادگی ادارات ثبت احوال استان برای صدور اسناد هویتی جدید ساکنان مناطق سیل زده‌ و شورای تامین منطقه و مدیریت بحران محل سکونت خود و با اخذ تاییدیه لازم به ادارات ثبت احوال استان مراجعه و نسبت به دریافت اسناد هویتی جدید خود اقدام کنند . وی اظهارکرد: صادر کردن اسناد جدید برای این افراد بدون پرداخت وجه انجام می‌شود .

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اسناد هویتی جدید صادر شده به صورت المثنی نبوده بلکه به شکل اولیه آن صادر و تحویل صاحبان آنها می‌شود.

عسل‌های تولیدی زنجان  باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک ندارد

زنجان| مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: مردم نگران نباشند، عسل‌های تولیدی زنجان باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک ندارد. محمدباقر حاج‌کاظمی اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع عوامل بیماری‌زا در زنبورستان، زنبورداران باید مراقبت‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهند تا نیاز کمتری به مصرف دارو پیدا کنند؛ چراکه اهمیت به بهداشت زنبورستان‌ها، عدم استفاده خودسرانه ازآنتی بیوتیک و دیگر داروها نقش بسزایی در سلامت محصول تولیدی دارد.این مسوول ادامه داد: خوشبختانه در استان زنجان، شیوع بیماری‌هایی که نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک دارد خیلی کم است و این جای خوشحالی دارد. علاوه بر این، زنبورداران استان زنجان اطلاعات علمی بالا و ارتباط مستمری با دامپزشکی دارند و همین باعث می‌شود که در مصرف دارو، علی‌الخصوص آنتی‌بیوتیک حدود استاندارد را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: در دوره‌های آموزشی که برای زنبورداران برگزار می‌شود، حتما گریزی به هشدارهای دارویی زده می‌شود و قریب به اتفاق زنبورداران زنجانی قبل از مصرف دارو از توصیه‌های مشاور برخوردار می‌شوند.

دستگیری پرتقال فروشی که حساب مشتریانش را خالی می‌کرد

گرگان| رییس کل دادگستری گلستان گفت: جاعل کارت‌های بانکی معروف به پرتقال‌فروش در گرگان دستگیر شد. هادی هاشمیان اظهار کرد: این فرد که اهل هشتگرد است، در گرگان خانه اجاره کرده بود و با وانت در تهران پرتقال می‌فروخت. وی افزود: این جاعل، هنگام فروش پرتقال به افراد در تهران، اطلاعات کارت بانکی خریداران را با استفاده از دستگاه اسکیمر، اسکن می‌کرد و سپس موجودی حساب آنان را خالی می‌کرد. این فرد با همکاری پلیس فتای تهران و گلستان در گرگان دستگیر شد.به گفته وی، هنگام دستگیری این جاعل از او 100 کارت کشف و ضبط شد. رییس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: این فرد برای رسیدگی پرونده به تهران منتقل شد.

آبگرفتگی ۵۰ روستا در خراسان رضوی به علت سیل

مشهد| مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از مسدود شدن ۱۵ راه روستایی، قطع گاز ۱۵۰ مشترک و آبگرفتگی ۵۰ روستا در استان خبر داد.

 حجت علی شایان فر درباره سیلاب اخیر خراسان رضوی گفت: مشکلاتی که ایجاد شد بیشتر در کلات، درگز، باخزر و سرخس بود که بیشتر از همه در شهر کلات خسارت به بار آمد.

وی افزود: در اثر بارندگی‌های روزگذشته تاکنون، راه ۱۵ روستا مسدود شده که در حال بازگشایی است، همچنین ۳ محور فرعی مسدود شده بود که محور کلات درگز بازگشایی شد، اما هیچ‌کدام از محورهای اصلی استان اکنون مسدود نیست.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در خصوص قطع شدن گاز و برق مناطق گفت: گاز ۱۵۰ مشترک از مجموع ۳ هزار مشترک در کلات هم‌قطع است و به محض فروکش کردن سیلاب امیدواریم برطرف شود.

 

ارسال نظر